پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۲
رپرتاژ/

کاربردهای کارتهای پی وی سی در صنعت چاپ

شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 613349
همگی ما در طول روز با کارت های PVC کار می کنیم . کارت های بانکی ، کارت های مترو و اتوبوس وهمچنین کارت های تلفن همگی از نوع کارت های PVC می باشند .

کلمه  PVC مخفف پلی وینیل کلراید میباشد که نوعی پلاستیک مقاوم می باشد. کارت هایی که از PVC  ساخته می شوند مقاومت بالایی دارند وامروزه می توانند بسیار بیشتر از کارت های مقوایی و کاغذی مورد استفاده قرار گیرند.

 زیرا این کارت ها جدای از مقاومت بالا ویژگی های دیگری هم دارند که کاربرد آنها را چندین برابر خواهد کرد، برای مثال میتوان با نصب یک چیپ روی این کارت ها آنها را هوشمند کرد و برای ذخیره سازی داده ها و اطلاعات و کاربردهای امنیتی از آنها استفاده کرد .

روش چاپ کارتهای pvc
 
کارت های PVC برای چاپ نیازمند دستگاه های چاپگر خاصی هستند و کیفیت چاپ آن ها بی نظیر است . برندهای مشهوری برای چاپ کارت پی وی سی در بازار موجود هستند ، از جمله چاپگر هایتی ، فارگو ، مجیکارد و... که بسته به اینکه شما به دنبال چاپ چه نوع کارت پی وی سی هستید و به چه میزان میتوانید هزینه کنید برای چاپ کارت pvc  میتوانید از این چاپگرها استفاده نمایید. توسط این چاپگر ها امکان رمز گذاری روی کارتهای پی وی سی و آماده سازی آنها برای کاربردهای امنیتی نیز وجود دارد.


 
مزایای کارتهای پی وی سی
 
کارتهای pvc به دلیل جنس محکم و انعطاف پذیر خود گزینه ای مناسب برای چاپ کارت پرسنلی ، چاپ کارت شناسایی  ، چاپ کارت هوشمند و اعتباری و بانکی هستند  و به طور کلی برای چاپ کارتهایی که نیاز به ماندگاری و مقاومت بیشتر در برابر آسیبهای محیطی دارند مناسب اند . یکی از ویژگی هایی که این کارت ها را به گزینه ای کاملا خاص و متفاوت تبدیل می کند، ضد آب بودن آن هاست ، به گونه ای که آب و رطوبت نیز نمی تواند آنها را خراب کند.

 شاید بعضی فکر کنند که استفاده پلاستیک در این کارت ها ممکن است به محیط زیست آسیب برساند ولی باید گفت که اینگونه نیست چون این کارت ها قابلیت بازیافت دارند و به راحتی می توان دوباره از آنها استفاده کرد. همچنین به دلیل استفاده نکردن از کاغذ و مقوا از قطع درختان هم جلوگیری می شود.
 
ویژگی های ظاهری کارت های پی وی سی
 
این کارت ها در ابعاد مختلفی چاپ می شوند اما استاندارد چاپ کارت PVC ، کارت هایی با استاندارد CR-80 می باشند که در ضخامت های 760 میکرون ، 500 میکرون و 300 میکرون موجود میباشند. معمولا کارتهای پی وی سی خام که به صورت آماده به فروش میرسند از قبل در خود شرکت سازنده برش می خورند و در بسته بندی های مختلفی به دست چاپخانه ها می رسند .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فاطمی
Iran, Islamic Republic of
کارت های پی وی سی برای چاپ کارت پرسنلی و شناسایی خیلی مفید اند
زهیری
United Kingdom
از کارتهای پی وی سی میشه برای چاپ کارت تردد هم استفاده کرد؟ چه نوعی از کارت پی وی سی رو بهتره استفاده کنیم؟