شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴
۱۲

رد گم کنی واقعیت کازرون در روزنامه اصلاح طلب / فرار اصلاحات از بحرانی که نماینده‌اش ایجاد کرد/ رحمانی فضلی وزیر کدام دولت است؟/ چرا اصلاح طلبان شعور مردم را ندید می گیرند؟+تصاویر

شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب: 613199
یک روزنامه اصلاح طلب با وجود اینکه دست نماینده این جریان در حوادث کازرون آشکار شده و دولت تحت حمایتش نتوانسته این مسئله را مدیریت کند، اصولگرایان را مسبب این حوادث دانست!
رد گم کنی واقعیت کازرون در روزنامه اصلاح طلب / فرار اصلاحات از بحرانی که نماینده‌اش ایجاد کرد/ رحمانی فضلی وزیر کدام دولت است؟/ چرا اصلاح طلبان شعور مردم را ندید می گیرند؟+تصاویر
گروه سیاسی جهان نيوز، اصلاح طلبان نشان داده‌اند که هیچ‌گاه حاضر به پذیریش اشتباه و مشکلاتی که به وجود‌ می‌آورند نیستند و در این عرصه حتی سعی می کنند با فرافکنی بحران‌هایی که بر اساس سیاست غلط‌شان به وجود می آید را به گردن دیگران بیندازند.

تقریبا حدود یک ماه است که شهر کازرون به خاطر یک طرح تقسیم استانی با تشویش و التهاب روبروست. نماینده لیست امید کازرون برای شهر کردن روستای محل تولد خود سبب ایجاد این التهابات شده است. در این راستا فرماندار دولت حسن روحانی و فرماندار به جای اینکه حرف مردم را در این زمینه گوش کنند و دولت نیز در خصوص این طرح برای مردم شفاف‌سازی و نظر آنان را در این خصوص اعمال کند تا این التهابات کاهش یابد، با مدیریت غلط سبب تشدید آن شده‌اند اما حالا روزنامه اصلاح طلب آرمان سعی کرده با تیتر یک امروز خود مشکلات را به گردن اصولگرایان بیندازد.



آنگونه که مستندات و گزارش ها نشان می دهد، مقرر بوده بخش های چنارشاهیجان و کوهمره، بیشاپور، دشت برم و امامزاده سید حسین (ع) از شهرستان کازرون جدا شود و از این پس در قالب یک شهرستان جدید در نقشه های سیاسی کشور ظاهر شوند.

این تصمیم که در اداره کل تقسیمات کشوری وزارت کشور نیز به تصویب رسیده است، به شدت از سوی «حسین رضا زاده» نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود؛ نماینده اصلاح‌طلبی که گفته می شود خود متولد بخش چنار شاهیجان است و علاقه دارد که به عنوان یک اقدام ماندگار زادگاه خودش را به شهرستان تبدیل کند.
بی توجهی مسئولان استانی و کشوری به مسئله اعتراض های آرام و مسالمت آمیز مردمی در این شهرستان که در ماه های گذشته بارها دنبال شده بود، اکنون تقریباً از مدیریت خارج شده و تبدیل به موجی از اعتراضات شده است که در آن خبر از درگیری های مسلحانه و شعارهای ساختار شکنانه نیز مطرح می شود.



در این شرایط روزنامه اصلاح طلب آرمان با تیتر «بي‌كفايتي اصولگرایان میانه در وزارت كشور» سعی می کند خوانشی به نفع اصلاح طلبان از حوادث کازرون ایجاد کند و در این راستا می نویسد:« عبدا... رمضانزاده سخنگوی دولت اصلاحات ‌روز گذشته چنین توئیت کرد: ‌«آقای روحانی! نمایندگان فراکسیون امید! آیا وقایع کازرون دلیل دیگری بر عدم کفایت تیم علی لاریجانی برای تصدی وزارت کشور نیست؟» آن‌طور که اعلام شد، در وقایع کازرون که اعتراض برای جلوگیری از تقسیم این شهر بود، یک نفر کشته و 6 نفر دیگر زخمی و زندگی مردم این منطقه از کشور با اخلال مواجه شد.»

این روزنامه با سانسور خبری و بدون اشاره به اینکه طرح یک نماینده اصلاح طلب دلیل این حوادث است، نوشت:« برخی گفتند که چرا بدون در نظر گرفتن شرایط منطقه‌ای و رفتار ساکنان کازرون که همواره به آرامی و متانت شهره هستند، موضوع تفکیک مطرح شده و چرا مسئولان وزارت کشور و نهادهای زیرمجموعه آن، در همان روزهای اول به اطلاع‌رسانی دقیق درباره تصمیم برای تقسیم کازرون نپرداختند تا این موضوع به 27 اردیبهشت و کشته شدن یک نفر بینجامد؟»



در جای جای مطلبی که آرمان برای خبرپراکنی و انحراف افکارعمومی از واقعیت ماجرای کازرون منتشر کرده است حتی یکبار هم از «حسین رضازاده» نماینده اصلاح طلب کازرون که مسبب این ماجراست، نامی برده نشده و این روزنامه اصلاح طلب در اقدامی غیرحرفه‌ای که به جهت عملیات روانی انجام شده به سراغ نمایندگان دیگر حوزه‌های انتخابیه رفته اند که در این زمینه این نمایندگان پاسخ دادند که «کازرون خودش نماینده دارد و پیگیری این مساله به نماینده‌های دیگر مربوط نیست.»

اینکه اصلاح طلبان در قبال مسئولیت دولت روحانی که حامی آن هستند و نماینده‌ای که با لیست امید وارد مجلس شده و نام اصلاح طلبی را یدک می کشند، اینگونه از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند، بیش از پیش ماهیت این جریان را به نمایش می گذارد.

اینکه اصلاح طلبان در بزنگاه های حساس شروع به رد گم کنی می کنند، امر عجیبی نیست. رحمانی فضلی همان فرد معرفی شده توسط رئیس جمهور محبوب اصلاح طلبان یعنی حسن روحانی برای تصدی وزارت کشور است که اتفاقا با 250 رای اعتماد مجلس دهم و خاصه فراکسیون امید در وزارت کشور علی رغم سر صدای رسانه ای اصلاح طلبان ابقا شد. وزیر پیشنهادی کشور در جلسه رای اعتماد خود این نکته را بیان می دارد که رای اعتماد به وی تائید سیاست های داخلی روحانی است.

اما نکته دیگر که اینجا مجال پرداخت بدان است، ارتباط خوب اصلاح طلبان و اعتدالیون با طیف علی لاریجانی  است که در مواقع اتخاذ تصمیمات مهم، اتحاد مناسبی با هم داشتند. حال اینکه در این غائله ها، یک مرتبه اتحادهای چندباره گذشته به یک جدایی برای انحراف اذهان عمومی تبدیل شود، در افکار عمومی رنگ باخته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کازرون چیه بگو یه مشت اراذل و اوباش
مردم کازرون بسیار ولایتمدار هستند و دلبسته نظام
United Arab Emirates
جهان نیوز اتفاقا باید قائمیه از کازرون جدا بشه چطور نظر مردم کازرون مهمه ولی نظر مردم قائمیه مهم نیست مردم قائمیه امید زیادی داشتن با این جدایی بودجه ای که کازرون بالا میکشه صرف رفع محرومیت از قائمیه بشه بخاطر اختلافات جناحیتون مردم قائمیه رو محروم نکنید
Iran, Islamic Republic of
یه دوره که انتخابات اونجا حذف بشه هرکی دنبال شهر شدن و.....نمیره اینجوری پیش بره سراسر روستاهاوبخش ها به خاطر صندلی خوشمزه مجلس به خاک وخون کشیده میشود به همین راحتی امریکا با کمترین هزینه کشور را به آشوب می کشند.....
Iran, Islamic Republic of
فقط ملت باید در دوری جدید انتخابات اصولگرا.و اصلاح طلبها بربزن دور کسانی انتخاب کنند که فقط برای مردم و نظام دل بسوزانند نه این اقایان در این دو حزب 40 سال هست قدرت به هم تحویل میدهند جز بدبختی فقر و بیکاری چیزی به ملت نرسید فقط این دور به نخبگان و کسانی که واقعا.برای ملت کار میکنند رای بدهند
مندلی
Iran, Islamic Republic of
این باصطلاح نماینده لیست امید باید بداند که دوره حیدری و نعمتی و ایل و ایل بازی گذشته و دوره بعد اصلا صلاحیت او تایید نمیشه با این گندی که زده
علي
Iran, Islamic Republic of
يك نماينده ناتوان با هدف شخصي چه به سر مردم ولايتمدار كازرون كه شهداي بسياري در دفاع مقدس داد مياورد و دولت بدليل خط سياسي ايشان حمايت ميكند. خدايا اين بي تدبيريها براي جدا كردن مردم مومن كازرون از نظام نباشد!!!!
شمه
Iran, Islamic Republic of
در طی این چند سال خیلی از بخش ها شهر و شهرها شهرستان شدند مطمئنا نمایندگان در این موضوع دخیل بودند حالا چه اصلاح طلب چه اصولگرا که حتما براساس براساس یه پروسه ودر نظر گرفتن تمام جوانب انجام شد ولی محل جنگ نشده بود.
Iran, Islamic Republic of
دولت داره بیکفایتی اقتصادیش رو با ایجاد هرج و مرج و انحراف مردم جبران می کنه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
هرکجا مشکلی می بینید حتما پای یک اصلاح طلب (بخوانید افساد طلب) در میان است
بجز تجمیع زر و زور اصولا نیت دیگری از خدمت در این نظام مقدس ندارن
نه که نتونن خدمت کنن. نه
اصلا میان که خیانت کنن
اینا 40 ساله میخوان نظام رو زمین بزنن به اذن خدا و عنایات اهل بیت مردم نذاشتن
Iran, Islamic Republic of
بلاخره برجامی های ناکام قبل از فرارشون یه سرزمین سوخته از خود بجا می گذارند....
عباس
Iran, Islamic Republic of
از این غرب زده های اصلاحاتی که حاضرند کشور را فدای مطامع خود کنند اتفاق غریبی نیفتاده