پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

دورخیز سهراب برای هت تریک در رکوردشکنی

شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 613188
قهرمان المپیک و جهان در دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری برای ثبت سومین رکورد این دسته به نام خود دورخیز کرده است.
دورخیز سهراب برای هت تریک در رکوردشکنی
به گزارش جهان نيوز، سهراب مرادی که ۲ سال فوق العاده را بعد از بازگشت از محرومیت و دوران بازنشستگی سپری کرده، این روزها آماده ترین وزنه بردار حاضر در اردوی تیم ملی به شمار می رود. 
 
این وزنه بردار باتجربه که حالا طلای المپیک و مسابقات جهانی را در کارنامه دارد، حتی زمانی که به اوج آمادگی نرسیده؛ در تمرینات اقدام به رکوردشکنی کرده است.

سهراب که سال گذشته رکورد حرکت دوضرب و مجموع دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری جهان را جابجا کرد؛ امسال این فرصت را دارد تا در یکضرب هم رکورددار شود و بدین ترتیب تمامی رکوردهای این دسته را به نام خود کند. 

مرادی اخیرا در تمرینات وزنه ۱۹۰ کیلوگرمی را بالای سر برده که ۲ کیلوگرم بالاتر از رکورد یکضرب جهان است. کاخی کاشیاشویلی رکورد ۱۸۸ کیلوگرمی را در سال ۱۹۹۹ ثبت کرده و این فرصت برای سهراب مرادی وجود دارد تا بعد از ۱۹ سال اقدام به رکوردشکنی کند.

وزنه بردار دسته ۹۴ کیلوگرم کشورمان در حرکت دوضرب با وزنه ۲۳۳ کیلوگرمی و در مجموع با ۴۱۷ کیلوگرم رکورددار جهان محسوب می شود. 

حتی سال گذشته و در دوران اوج آمادگی سهراب مرادی گفته می شد او وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی را هم در تمرینات در یکضرب بالای سر برده است. باید دید این وزنه بردار در بازی های آسیایی و مسابقات جهانی به رکورد یکضرب جهان حمله می کند یا خیر.

منبع:ورزش سه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *