شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۰
۱۱۲

ناطق هم «برجام روحانی» را به گردن رهبری انداخت

شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب: 613117
ماجرای انداختن برجام به گردن رهبری نظام پس از شکست آن! مقوله‌ای است که از پیش از انعقاد برجام مورد پیش‌بینی تحلیلگران قرار گرفته بود.
ناطق هم «برجام روحانی» را به گردن رهبری انداخت
به گزارش جهان نيوز، «حجت الاسلام ناطق نوری» در دیدار برخی از خبرنگاران و سردبیران ایرنا، در خصوص موضوع برجام و خروج آمریکا از آن گفته است:

نباید از این موضوع غافل شویم که مذاکره و پذیرفتن برجام حاصل تصمیم گیری مجموعه نهادهای کلیدی نظام همچون دولت، مجلس، شورای عالی امنیت ملی و با نظر مساعد رهبر معظم انقلاب بوده است.

به گزارش ایرنا، وی همچنین می‌افزاید: رهبر معظم انقلاب ضمن اعلان بی اعتمادی به آمریکا، کلیات برجام را تأیید کردند که بدون اذن ایشان هم، برجام از سوی ایران قابل پذیرش نبود. ایشان مکرر تیم مذاکره کننده را تأیید و حمایت کردند ضمن اینکه پیش‌بینی بدعهدی و خروج آمریکا را هم کرده بودند!

*ماجرای انداختن برجام به گردن رهبری نظام پس از شکست آن! مقوله‌ای است که از پیش از انعقاد برجام مورد پیش‌بینی تحلیلگران قرار گرفته بود.

جالب آنکه حتی برخی اصلاح‌طلبان نیز با هر نیتی به این مسئله پی برده بودند و مثلا ابراهیم اصغرزاده، سال گذشته از این گفته بود که روحانی نبایستی برجامش را به گردن رهبری نظام بیاندازد. 

در همین راستا و پس از خروج آمریکا از برجام طی هفته‌های اخیر که درآمدی بر اعلام «شکست رسمی برجام» به‌شمار می‌رود، شماری از اصلاح‌طلبان به صحنه آمده و رهبری نظام را مقصّر برجام روحانی جلوه داده‌اند.

«غلامرضا حیدری» از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس طی اظهاراتی در این راستا گفته است: تمام مذاکرات برجام با نظر مستقیم رهبر انقلاب صورت گرفته و وزیر امور خارجه تنها مجری اوامر رهبری در برجام بوده و جایگاه تصمیم‌گیرنده و یا سیاستگذار نداشته است!

«رسول منتجب‌نیا» ، قائم مقام حزب اعتماد ملی هم نفر دیگری است که در این رابطه اظهار کرد: برجام، نه تصمیم روحانی که کار رهبری نظام بوده است.

«محمدرضا تابش» ، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس هم به تازگی پا را از این هم فراتر گذشته و حتی ادعا کرده است که ادامه مذاکره با اروپا پس از خروج آمریکا از برجام نیز تصمیم رهبری نظام بوده! 

به گزارش مشرق، تمام این اظهارات و تقلّاها برای دخیل نشان دادن رهبری نظام در برجام آقای روحانی در حالیست که اولا تمام افکار عمومی ایران شاهد و ناظرند که برجام، نه خواسته و تصمیم رهبری که اصرار و خواهش دولت آقای روحانی بود که مقام معظم رهبری نیز بنا به سنت همیشگی استیذان به دولت‌ها برای پیشبرد اقداماتشان، با آن مخالفتی نکردند.

و بدیهیست که نمی‌توان و نبایستی این سکوت را علامت رضا تلقی کرد...

ثانیاً تاریخ حیات سیاسی شیعه نظیر این رخداد را پیش از این هم دیده است. زمانی که افرادی در سپاه امیرالمؤمنین(ع) در جنگ صفین فریب معاویه را خورده، حکمیّت را پذیرفتند و امام را مجبور به پذیرش آن کردند اما در آخر کار هنگامی که خدعه معاویه و عمروعاص بر همگان روشن شد؛ این عده مدعی شدند که علی(ع) هم بایستی در کنار ما توبه کند چون او فرمانده ما بود که حکمیت را پذیرفت!

تجربه تاریخی دیگر ما حمایت‌های امام راحل از «بنی‌صدر» است.

با استدلال آقایان ناطق نوری و تابش و منتجب‌نیا، حکماً امام راحل نیز موافق تمام کارهای خلاف بنی‌صدر و تصمیمات خطرناک او (نظیر تصمیماتی که برای جبهه‌ها می‌گرفت) بوده‌اند!

اما همگی شاهد و ناظر بودیم که آن یار سفر کرده بعدها از این گفت که حتی به بنی‌صدر رأی هم نداده است و همه دانستند که آن حمایت‌ها نه حمایت از کارهای غلط بین‌صدر که حمایت از رأی مردم بود.

رویه‌ای که پس از امام راحل در روش مقام معظم رهبری نیز ادامه یافت و یکی از خصائل بزرگ مدیریت ولایت فقیه به‌شمار می‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مردم رو چقدر ساده فرض کرده اید با اینگونه تیتر زدن ها.واقعا فکر میکنید با ایگونه تیتر زدن ها می توانید نظر مردم رو نسبت به بعضی حقایق عوض کنید.ناطق کجای سخنانش از به گردن انداختن برجام روحانی بر رهبری مربوط بود؟ناطق خیلی صریح وروشن از پیامدهای خروج امریکا از برجام سخن راند که به مذاق اصولگرایان خوش نیامد.
Iran, Islamic Republic of
البته مردم میدانند که کلیت برجام بخاطر شرایط و اصرار دولت مورد نظر رهبری بود ولی دولت در جزئیات و قیود و شروط گوش به حرف رهبری نداد و نظر منتقدین را گوش نداد. البته دلیلش هم واضح است و آن اینکه دولت فکر میکرد کار شاق و خاص و پر سودی انجام میدهد لذا مسیر یکه خوری را پیش گرفت.
Iran, Islamic Republic of
با کمی تامل می توان فهمید که چی؟
علي
Iran, Islamic Republic of
چقدر اين حرفها به حرفهايي كه تو تاريخ مي خوانديم شبيه
زماني كه خوارج هم برامام زمانشون شوريدند و تقصير را به امام معصوم نسبت دادند
امروز هم برخي برعليه رهبر انقلاب همين حرفها را ميزنند
Iran, Islamic Republic of
نظر رهبر انقلاب پس از پاره کردن برجام آتش زدن آن بود که روحانی رای به ادامه با اروپا داد. و رهبری را در مقابل عمل انجام شده قرار داد.
اطوپا تضمین خواهد داد اما در پشت پرده قرار نیست هیچ شرکت بزرگی با ایران قرار داد ببندد.
یعنی خود تحریمی
Iran, Islamic Republic of
....
کوزه
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
از کوزه همان بیرون تراود که در اوست. ناطق از اولش در پازل هاشمی نقش ایقا می کرد و حالا عیان شده است. خدا را شکر که در سال 76 به ناطق و خاتمی رأی ندادم.
France
بیشتر به ماجرای ایران کنترا زمان جنگ و ریاست جمهوری ریگان شبهات داره خرید موشکهای نام از کشورهای متخاصم
Iran, Islamic Republic of
اینکه آقای ناطق می گویند: ((رهبر معظم انقلاب ضمن اعلان بی اعتمادی به آمریکا، کلیات برجام را تأیید کردند که بدون اذن ایشان هم، برجام از سوی ایران قابل پذیرش نبود. ایشان مکرر تیم مذاکره کننده را تأیید و حمایت کردند ضمن اینکه پیش‌بینی بدعهدی و خروج آمریکا را هم کرده بودند!))
اشاره دارد به اینکه برجام بر گردن رهبری معظم انقلاب بوده
با کمی تأمل می توان فهمید
Iran, Islamic Republic of
ناطق مثل خیلیها دوزیست شده است! روزی از کناره گرفتن از قدرت دم میزند وفرداش به لطایف الحیل خودش رو وسط میندازه وابراز وجود میکنه که از یاد نره!
Germany
آیا کسی از اینکه مذاکرات با موافقت کلیه ارکان نظام بوده شک داره؟
Iran, Islamic Republic of
عجله اقايان در عقد قراداد و عدم توجه به جزئيات و هشدارهاي رهبري،‌ برجام را آسيب پذير و تيديل به قراردادي يكطرفه كرد.
Iran, Islamic Republic of
چرا ترامپ پاره ش کرد ...
Iran, Islamic Republic of
چون اونها هر امتیازی (مثل نابودی هسته ای و fatf و سند همجنسبازی 2030) که از برجام میخواستن به دست آوردن و به قولی شیره برجام رو تا ته مکیدن حالا ما موندیم و حوضمون (امضای کری) و حالا که ما به تمام تعهداتمون عمل کردیم و آش رو با جاش تقدیمشون کردیم برجام رو پاره کردن چون دیگه استفاده ای براشون نداشته به همین سادگی
Iran, Islamic Republic of
چون ترامپ افسار پاره کرده در نتیجه همه قرار دادها را هم پاره میکند.
حمیدا
Iran, Islamic Republic of
مذاکره بدین شکل هیچوقت مورد تائید حضرت آقا نبوده و نیست؛ سند این مطلب؛ سخنان ایشان درجمع معلمان در تارخ94/02/16
ضمنا برای اجرای همین برجام بی فرجام هم 9شرط گذاشتن که اگه اونهااجرا شده بود،امروز موافق ومخالفی نداشت و مردم به جون هم نمیفتادن.
علی برکت الله.
Iran, Islamic Republic of
چرا هر وقت اصلاح طلبان به قدرت می رسند نظام درباره تعلیق و پلمپ و بتن ریزی تصمیم گیری می کنه ؟!!
Iran, Islamic Republic of
بله روحانی.خودش رسما گفت :مسئولیت برجام کلا به عهده من میباشد.
Iran, Islamic Republic of
چون فکر میکرد این درخت، سیب و گلابی های خوش رنگ تحویل میدهد میخواست تمام مسئولیت را متوجه خودش کند تا بگوید این تخم دو زرده و سر طلا همه اش از آن من است ولی حالا میخواهند شریک پیدا کنند تا مقداری از فشار روانی بر خودشان کم کنند!!!!!
United States
نمیدونم مثبت بدم یا منفی٫ ولی موافقم شکی نیست
Iran, Islamic Republic of
نه شک نداریم... یقین داریم که دولت با لجاجت و اصرار برجام ... را به ملت تحمیل کرد
موافقت رهبری و نظام برای این بود که برای همیشه، نتیجه اصرار بر مذاکره با آمریکا برای مردم روشن شود در عین این که عاقبت مذاکرات را هم پیش بینی کرده بود. کسانی که واقع بین!!!!! بودند باید جوابگوی گندنامه برجام باشند.
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شما ساده هستید که از سخنان ناطق اینجور برداشت میکنید.اگه شما دنبال حقایق بودید تابحال به این نتیجه میرسیدید که حضرت آقا از ابتدا میفرمودند که به مذاکرات خوشبین نیستند
محمد
Iran, Islamic Republic of
مگر میشود بدون اذن و خبر رهبری مذاکره و توافق کرد؟ با فرایند تصمیم گیری در کشور ما غیر ممکن است
Iran, Islamic Republic of
رهبر معظم انقلاب: برخی اوقات گفته می شود که جزئیات این مذاکرات زیر نظر رهبری است در حالیکه این سخن دقیق نیست .
علی
همانجوری که برجام بدون شرایط رهبری امضاواجراشد،سند2030اجراشد،fatfاجراشدو...
Iran, Islamic Republic of
و خیلی گندنامه های دیگر امضا شده که بعدا گندش در میاد.
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
بله می شود
هزار بار جواب داده ایم که ۹ شرط رهبری را دولت رعایت نکرد
ولی ظاهرا طرفداران برجام گوش شنوایی برای این مطالب ندارند چون تصمیم به فهم واقعیت ندارند
کجای قوانین ما گفته هر تصمیمی که دولت میخواد بگیره باید نهایتاً رهبر تایید کنه
که می گویید مگر می شود بدون اذن رهبری مذاکره و توافق کرد
Iran, Islamic Republic of
شما فقط این ۲ سوال رو جواب بده
۱- کدومیک از ۹ شرط رهبری در اجرای برجام محقق شد
۲- رهبری گفتن ترامپ برجامو پاره کنه ما آتیش میزنیم
آیا دولت کلید به این خواست رهبری عمل کرد ؟؟؟

و نکته سوم اینکه وقتی دولت برجام رو قبل از بررسی در ایران ضمیمه ی قطعنامه ی شورای امنیت کرد و اعلام کرد این قطعنامه به خواست ایران بوده
حتی اگه رهبری با برجام ( دست پخت بزرگ کلیدداران ) مخالفت میکردن جز دودستگی در داخل و اجماع بیشتر علیه کشور در خارج چه نتیجه ای داشت

در جریان مذاکرات هم به انحای مختلف آینده ی این نوع مذاکرات رو هشدار دادند
Iran, Islamic Republic of
رهبري موافق گفتگو بر مبناي عزت و حكمت ودر موضع قدرت بودند اما آيا اطلاعاتي كه به مردم و رهبري مي دادند درست بود . به عنوان نمونه مگر رئيس جمهور با ذوق زدگي نگفتند در روز اجراي توافق بالمره تمام تحريم ها لغو مي شود آيا حقيقت داشت آقاي ناطق نوري تحريم بر چيده شد آ يا هر روز به آنها اضافه نمي شد وآقايان 15 ماه است نقض برجام آنها را توجيه مي كنند . تيم مذاكره كننده بايد دو بار از مردم عذر خواهي كند
اول به خاطر اطلاعات نادرست به مردم ايران ومي دادند
دوم به خاطر اعتماد بي مورد به دشمن و از بين بردن سرمايه ملي در صنعت هسته اي
Iran, Islamic Republic of
بله چونکه وقتی دولت ... محترم شما گوش شنوایی نداشته باشه بدون اذن مقام معظم رهبری هم مذاکره میکنند بهتره که شما فرمان 9 ماده ای معظم له رو هم که آقایون نادیده گرفتند تشریح بفرمایید که اذنی که شما میگید چطور با این فرمان 9 ماده ای قابل جمعه
تا بحال که چندین باره ممکن شده. مگر رهبری در مورد سند 2030 حکم صریح ندادند؟ الان در عرصه فرهنگ و صنعت و کشاورزی و ورزش اجرا می شود چطور ممکن شده؟؟!! در مورد پروتکلهای بین المللی هم نظرشان را بیان کردند اما مجلس روی حرف خود اصرار دارد و دولت در حال اجرای آنهاست!!
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
دیگه بی سلیقگی تو نظر دادن از این بدتر ندیده بودم
Iran, Islamic Republic of
خوبی تو؟!!!
یاران دیروز انقلاب ایا در گذر زمان همچنان در خط انقلاب گام میزنند یا گذشت ایام باعث تحولی منفی در افکارشان شده ومسیر را گم کرده اند
حمیدا
Iran, Islamic Republic of
ریزش و رویش در همه انقلابها بوده است ، به قول حضرت آقا رویشی مثل شهید حججی ها و ریزشی مانند بعضی بزرگان.
حمیدا
Iran, Islamic Republic of
چرا این آفتاب درخشان را به دامن حضرت آقا میندازن؟؟؟
برجام ؛این تحفه الهی(خخخخخخخخ)سوغات فرنگه؛ همه میدونن سوغات فرنگ رو شیفتگان فرنگ برامون آوردن.روشنفکراااااان باسواااااااد (خخخخخ) با دیپلماسی لبخندقهرمانانه؛ شانه به شانه کری و شرمن در بازار اروپا ماه ها چرخیدند و خندیدند و برجام آمریکایی رو مانند کلاه عمو سام، سرمون گذاشتن و تا پشت پامون کشیدن(خخخخخخخخخخ).
علی برکت الله
عباس گودرزی
...
عباس گودرزی
سلام چرا مطلب ثبت نگردیده ؟ عاقلان دانند ! هم شرح وظایف دولت مشخص است و هم بیانات و تذکرات مقام معظم رهبری مد ظله العالی
محمد
جانم فدای رهبر
Iran, Islamic Republic of
آقای ناطق بهتره فکر کنه قبل انقلاب چی بود
حالا چی شده به قول رهبر که فرمود شما چرا شما گوشت? پوست همه چیزتان
از این انقلاب است????????
Iran, Islamic Republic of
ناطق همان بود که در رقابت با خاتمی شکست خورد و مناظره های آن زمان ناطق با خاتمی را از یاد نبرده ایم اکنون چی شده که به دامان آنها پناه برد؟ ...
Iran, Islamic Republic of
چه قیاسی هست که میکنید ؟...
Iran, Islamic Republic of
قیاس اتفاقا خیلی خیلی درست است.
آبروی اینان از شهدا ست و انقلاب و امام...
یا زهرا
اصلاح طلبان با این ننگی که حاصل برجام بوده ببار آوردند برای فرار از افکار عمومی برای رد گم کردن چاره ای جز انداختن شکست برجام به گردن رهبری ندارند ان شاا... به راه راست هدایت و مورد لعن آیندگان قرار نگیرند
Iran, Islamic Republic of
آقای ناطق 2 روزه دنیا چه فایده ای داره به فکر آخرت باش!
Iran, Islamic Republic of
چقدر برایشان گران تمام شده که میخواهند از رهبری هزینه کنند. مقام معظم رهبری شروطی را گذاشتند آیا این شروط اجرا شد؟ یا حداقل سعی در اجرای آن شروط بود؟
رئیس محترم جمهور رئیس قوه مجریه هستند و وظایف ایشان و دایره قدرت ایشان مشخص است. دولت سعی در انداختن بار این شکست سنگین بر دوش مقام معظم رهبری است. بس کنید.
محمدعلي
Iran, Islamic Republic of
سلام . وقتي اين خبر رو خوندم ناگاه ياد حكميت و نتايج حكميت و اعتراض بعد از نتايج آن به اميرالمومنين افتادم ؟؟؟!!!!
كساني كه حضرت رو مجبور به قبول حكميت كردند و بعد اصرار كردند ابو موسي نماينده حضرت بشوند و بعد هم به حضرت اعتراض كردد كه ...
براستي تاريخ چه عجيب تكرار شدني است
Iran, Islamic Republic of
خود روحانی موقع مذاکرات گفت تمام مسئولیت برجام با منه تو اینترنت جستجو کنید فیلمشو پیدا می کنید
کمترین انتظار مردم استیضاح رییس جمهوره
محمد
Iran, Islamic Republic of
سئوال اينجاست كه اگر مثلا برجام موفق بود (كه از اول هم مشخص بود كه موفق نيست بدليل عدم رعايت خط قرمزهاو اصول انقلاب) دولت و حاميان اصلاح طلب برجام آنرا ثمره رهبري مي دانستند؟
سئوال بعدي هم اين است كه اگر رهبر با مذاكره درست مخالفت مي كرد همين دولت و اصلاح طلبان چه مي گفتند ؟
غير از اين كه شورشي ديگر راه مي انداختند كه رهبر اجازه كار به دولت نمي دهد

رهبر با مذاكره از اول مخالف نبود ولي مذاكره اي با رعايت اصول انقلابي
كه بدليل عدم اين اصول امروز آمريكا خارج ميشه و انگا نه انگار
نه اصولي و نه ضمانتي
دليلش هم غربزدگي و مغرهاي پر شده توهم غربي
چون امضاي كري را ضمانت مي دانستند و هزاران حرف ديگه كه مجالش نيست
ياعلي
شمه
Iran, Islamic Republic of
البته می شه به طریق دیگه موضوع برجام را نیز نگاه کرد که اگه موفق می شد شما دوستان اصول گرا می گفتید اگه حمایت ،مجلس و نظام و ... نبود دولت به تنهایی کاری ازپیش نمی برد . قبول کنید با این بحث های الکی که سایت جهان نیوز متاسفانه زیاد به ان دامن می زند مشکلات مردم مرتفع نمی گردد .
مسئله رهبری است که میخواهند خراب کاریشان را به گردن ایشان بیندازند وگرنه اصولگرایی مساوی انقلاب و نظام نیست و برای خودش ایرادات فراوانی دارد.
م ک
Iran, Islamic Republic of
خدایشان هدایت کند!
Iran, Islamic Republic of
حرف ناطق نوری این نیست که برجام گردن کیست حرف این است که برجام حاصل توافق نظام است نه صرفا دولت یا شورای امنیت ملی یا شخص رهبری مخالفین برجام در تمام نهاد های حکومتی حضور داشته و دارند حتی در خود دولت و وزارت خارجه اما برایند خروجی نظام پذیرفتن برجام بوده است...
Iran, Islamic Republic of
... دولت روحانی .... شرایط را به گونه ای توصیف کردند که مردم فکر کنند با پذیرش برجام همه چیز ارزان و فراوان میشود ...که هیچکدام رعایت نشد .
Iran, Islamic Republic of
چرا دولت های اصلاح طلب ایران همیشه در مذاکرات هسته ای به توافقاتی همانند سعدآباد و ژنو و برجام بی فرجام می رسند و در نهایت شکست خود را به گردن رهبری و نظام می اندازند ؟!
Iran, Islamic Republic of
مفسر محترم از طرف آقای ناطق به استحضار می رساند بیانات مقام معظم رهبری که مورد توجه بعضی ها که به تعبیر آقا خدا از تقصیرشان بگذرد قرار نگرفت بارها پخش شده و موضع ایشان کملا مشخص است. مقصر کسانی بودند که برجام را فراتر از یک قرارداد یا همان افتاب تابان می دانستند و تمام تخم مرغهایشان را در سبد برجام چیدند که مثل سبد کالا ناشیانه بود.
Iran, Islamic Republic of
دولت با به به و چه چه از برجام یک فتح الفتوح ساختگی ساخت و البته مقام معظم رهبری در این دام نیافتاد و برایشان خطوط قرمز را مشخص کرد.
ولی هیچکدام رعایت نشد و شد آنچه نباید میشد.
Iran, Islamic Republic of
سلام:پالم در لبنیات مردم کردن یعنی خوردن مال حرام ونتیجه این می شود! خوارج هم دقیقاً همین کار را کردند؛ با فشار موجب قبول حکمیت توسط مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام شدند، با اصرار برخلاف نظر مولا ابوموسی اشعری را به عنوان حکم پذیرفتند و وقتی نتیجه گندشان در امد، به حضرت علی ع تاختند و او را موجب حماقت خود معرفی کردند.
Iran, Islamic Republic of
برجام تا دیروز آفتان تابان و ابر گذران بود . آقای هاشمی هم گفته بود فواید آنرا برای مردم تشریح کنید تا منتقدان شرمنده شوند اما حالا که هیچ منور و بارانی ندارد در به در دنبال کسی هستید که به گردنش بیندازید . اگر راست میگویید چرا همچنان مصرانه میخواهید با اروپا ادامه بدهید
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
....وقتی خط رو گم کنی و نفهمی رهبرت کجارو داره نشون میده عاقبتت میشه ... مرجع فکریشون که تو استخر مرد.
حسین
Iran, Islamic Republic of
آقای ناطق یکی از بزرگترین بازندگان انقلاب ایران هست وبه هر دری میزند تا این باخت خود را جبران کند ولی ِغافل از اینکه هرچه بیشتر دست وپا بزند بیشتر گیر می کند وبهتر است که برود دنبال کارهای آخرتش واگر حق الناسی حق بیت المالی گردنش هست رو ادا کند...
امین
...هر ننه قمری میدونه شروط رهبری عمل می شد مشکل نداشتیم.
Iran, Islamic Republic of
اگر رهبری عزیز اجازه مذاکره هسته ای را نمی دادند، همین آقایان مقصر مشکلات امروز کشور را رهبری می دانستند.
از نظر این آقایان کلا دولت روحانی معصوم است.
فرح
Iran, Islamic Republic of
کاخ ناطق استخر نداره...
Iran, Islamic Republic of
دست خدا بسته نیست به اندازه موهای سرت مشابه استخر در کف قدرت اوست.
حمید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقای ناطق حیف از آن همه انرژی که در سال۷۶ برای تبلیغ ریاست جمهوری شما صرف کردیم
واقعا حیف و صد حیف
از شوک شکست بزرگ سال ۷۶ هنوز در بهت و حیرت به سر می بری
دیگر حرفهایت از هر طرفی باشد تاثیری نه در اصولگراها دارد نه در اصلاح طلبها
البته برای سرگرمی خودت بد نیست
بله
حمیدا
Iran, Islamic Republic of
آقای ناطق و اعضای قبیله افسادطلب؛ یادمان نرفته چه کسی میگفت آب خوردنمان هم بستگی به مذاکه با کدخدا دارد.
...
Iran, Islamic Republic of
آخه واقعيت همينه شما داريد زور ميزنيد واقعيت رو كتمان كنيد.
معلم
Iran, Islamic Republic of
اگه این برجام ولو به ظاهر به نتیجه رسیده بود اونوقت اینها دیگه خدارو هم بنده نبودند وهمه موفقیت مال روحانی واصلاح طلبا بود ورهبری را مخالف کامل معرفی میکردند
حسین
United Arab Emirates
از اول روی کار اومدن این دولت فقط و فقط حرفشون این بود که فقط ما بلد هستیم چیکار کنیم و هیچ کسی مثل ما نیست و از این حرفا... انصافا هم واسه این که برجام رو سرجاش بنشونن کلی جنگ روانی راه انداختند. و اینجور وانمود کردند که اگه برجام نباشه کشور متلاشی میشه و کلیدش هم فقط به دست خودشون باز میشه. یه عده ای اومدند نقد کردند اسمشون رو گذاشتند دلواپس. خدا رو صد هزار مرتبه شکر که دور دوم هم خودشون اومدن سر کار که اگه نبود الان کل عالم رو به فحش و ناسزا گرفته بودند که دیدید ما بلد بودیم و انجام دادیم اما شماها خرابش کردید. ...
Iran, Islamic Republic of
ناطق نوری کجای کار است ؟!!!. خوب است ...کمی هم انصاف و جوانمردی داشته باشند . ...
Iran, Islamic Republic of
پس دنیا رو چکار کنه؟
Iran, Islamic Republic of
آقای ناطق! کاری ندارم به اینکه آخرالعمر در چه فضای سیاست زده ای سیر می کنید ولی مرد محترم! ملت و بسیاری از سیاسیون و اهل مطالعه همه سخنان رهبری را شنیده اند و اصرار برجام آوران را شاهد بوده اند.نیازی به تحلیل واقعه نداریم. دولت مورد عنایت شما هنوز هم از بزک کردن برجام دست برنمی دارد.خدا عاقبت شما و ما را ختم به خیر کند.
Iran, Islamic Republic of
اقای ناطق خدارا درنظر بگیرید .
Iran, Islamic Republic of
تا حالا فکر میکردم ناطق لااقل با رهبری کاری نداره ولی معلوم شد کسی که راه خطا رو بره اگه مواظب نباشه و توبه نکنه تا آخرش میره
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
رئیس شورای هماهنگی نیروهای انقلاب در سال 84 و مسئول سابق بازرسی بیت رهبری بودند ایشان...!!!
جهت اطلاع افولگرایان عزیز...
Iran, Islamic Republic of
ناطق در خدمت به اسلام خاک پای طلحه و زبیر هم نمیشه ولی دیدیم عاقبت اونها چی شد
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
برجام همانند فرزند نامشروعی است که بانیان آن مسئولیت آن را بعهده نمی گیرند برجام فقط با شروط آقا مشروع می شد که به آن عمل نکردند و مانده اند با این فرزند نامشروع چه کار کنند و تمام عواقب آن متوجه تمام مردم کشور خواهد شد . علی برکت الله
عمار
Iran, Islamic Republic of
عجب روزگاریه تادیروز همگی باهم میگفتند ما همه مسئولیت برجام را برعهده میگیریم .!
همینکه فهمیدند عروس مرد بوده در لباس زنانه بجای عروس جازدند .حالا همگی باهم میگند من نبودم دستم بود ...........
آقا مرد باید سرقولش وایسه اگر هم اشتباه کرد همه ازش میپذیرند به شرط اینکه بعد از آن در بقیه تصمیماتی که جنبه عمومی دارد مشورت بیشتری بگیرد.وتجربیات بزرگان صاحب نظر را لحاظ نماید.
همه میدانند که دربرجام نظرات رهبری کامل لحاظ نشد مخصوصا فرمان 9ماده ای .
Iran, Islamic Republic of
حنده داره امروز فرق چندانی بین خاتمی وناطق نوری وجودنداره...
...
Iran, Islamic Republic of
بله رهبری فرمودند قابل اعتماد نیستند والحمدالله نظرشان ثابت شد ولی توی اون شرایط افتضاح که نور چشم جهان معجزه ی هزاره سوم درست کرده بود امضا بهترین کار بود که رهبر موافقت کردند
Iran, Islamic Republic of
کردن برخی خواص را باید شکست خورد کرد ،واقعا شرم نمی کنید مظلوم تر از رهبری در این قضایا چه کسی است ،خدا لعنت کند منافقین و فتنه گران را
سلام
Iran, Islamic Republic of
فشار وارده بر جنابان حامى روحانى كاملاً مشخص است.جناب نورى صادق باشيد.
Iran, Islamic Republic of
ناطق نوری نون رو به نرخ روز می خوره .
Iran, Islamic Republic of
آخرت رو به قیمت ناچیزی می فروشه
محمد
Iran, Islamic Republic of
خدا یا ماه رمضان است و چند روحانی امامه به سر و چند اصلاح طلب غرب صفت تا این حد گستاخانه و بدورغ ، قرارداد ننگین بر جام را به گردن رهبری می اندازند ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خدایا به همین ماه عزیز قسمت میدم دروغشان را در زندگیشان تبدیل به جهنم کن . خدایا اینها خطای جایز ندارند . پس دروغ گفتنشان را به رسوایی خود و خانواده های شان تبدیل کن
الهی آمین
برجام ننگین
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر کسانی که برای فرار از پاسخگویی ، قرارداد ننگین برجام را به گردن رهبری انداختند.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
...
؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
بدانید زودتر از آنچه که فکر می کنید
بزودی دچار قهر خشم طوفانی امت حزب الله خواهید شد.
الیک صبحاً بقریب
Sweden
دولت که برجام رو سند تاریخی و جزو افتخارات خودش میدونه چرا دایم سعی میکنه اون رو به گردن رهبری بیانداره؟ اگر خوبه پس ماله خودت! اگر برجام فرجام درستی داشت هیچ وقت انجام اون رو به دیگری نسبت نمیدادید و این افتخار رو با کسی شریک نمی شدید! مردم رو چی فرض کردید؟!
سلام
Iran, Islamic Republic of
اعوذ بالله من البرجام رجیم لعین
باید به جای اعوذ بالله من الشیطان الرجیم گفته شود!
Iran, Islamic Republic of
این نقشه کذایی از اول طرح ریزی شده بود که این کلاه گشاد یعنی برجام را درنهایت به گردن رهبری بیاتدارند وخود مسببین وحامیان این ننگ تاریخی یعنی برجام از محاکمه وپاسخگویی مصون باشند
ولی بحمدالله مردم هوشیار وبابصیرت هستند ...
على
Iran, Islamic Republic of
كاش صحبتهاى آقاى احمدى نژاد در مورد ايشان مد
نظر قرار مى گرفت وپيگيرى مى شد تا الآن بلبل
نشوند وخود را محور!!! ندانند.
آقاى ناطق بس كنيد به آن كسى كه مى پرستيد حناى شما وامثال شما پيش مردم دگر رنگى ندارد
اگر قانون ازكجا آورده ايد در مورد جنابعالى اجرا شود
مشخص خواهد شد چه بر سر نظام آمده واز سوى
چه كسانى آمده ؟!! فقط روز جزا وقيامت را در اين
ايام بياد بياوريد و استغفار كنيد !!
فقط خواهش مى كنم امسال در شبهاى قدر جائى
منبر نرويد و مردم را به الهى العفو الهى العفو وا دار
نكنيد وخود هرچه خواهيد بكنيد !!!
امسال را درخانه بنشينيد وتنها با خداى خود خلوت
وگذشته وعملكرد خود را بررسى ومردانه تصميم بگيريد اگر ضرر كرديد بنده آن دنيا پاسخ گوى شما
با همه رو سياهى خود خواهم بود بسم ا....
Iran, Islamic Republic of
حالا انهایی که همیشه منتقد احمدی نژادبودند که چرا درمناظره ها علیه هاشمی و ناطق حرف زد به درستی راهش پی بردندبرای شما معلوم شد که احمدی نژاد ده سال قبل اینها را شناخته بود....
Iran, Islamic Republic of
جنابان ناطق .منتجب نیاو.. این حنا دیگه رنگی نداره . 6 سال به بهانه برجام کشور را به گند کشاندید و مردم را بدبخت کردید . نه اقتصادتان چرخید و نه هسته ای تان و تمامی وقت و سرمایه مملکت را صرف برجام کردید حالا بجای عذرخواهی از مردم ایران برای تاریخ طلبکار هم شدید . البته این شگرد شماست . ...
Portugal
اگر از حرف ناطق ناراحت شديد بقول دكتر جونتون آب را بريزيد اونجا تون كه مي سوزه
Iran, Islamic Republic of
فعلا قالب یخ را مثل یک صندلی گذاشتیم زیر مدافعین برجام که حرارتشان مقداری پایین بیاید بعدا تصمیم خواهیم گرفت که آب خنک را کجا بریزیم بهتر است.
Iran, Islamic Republic of
ای گمراه و ای کسی که بیشتر زمانها خودت را نادانی می زنی وای هموار کننده راه های ستون پنج امریکا
مگر رهبری نگفتند من بر اجرای کلیات نظارت دارم و کاری به جزئیات ندارم.
مگر رهبری دستور العمل ندادند که اکثریت آن دستور العمل ها که تضمین کننده هر نوع سوءاستفاده غربیها در جزئیات بود اجرا ن نشد.
مگر تیم مذاکره کنندهدر آخرین روز های مذاکره بصورت محرمانه تبصره ای را بامضمون ذیل به برجام اضافه نکردند که برویت و نظر و صحه گذاری کارشناسان نرسید( به علت محرمانه نمودن آن).
خلاصه تبصره : " دولت امریکا در درون سرزمین خود، موظف و مقید به اجرای مصوبات و توافقات قوانین برجام نمی داند" . امریکا با بکاریگیری سیستم مالی داخلی خود یعنی "سیستم مالی سویفت" که مرکز آن در سازمان خزانه داری امریکا است و بعد از جنگ جهانی با طرح مارشال پا گرفت و با حمایت کشور های اقمار امریکا در دنیا جهت حمایت از دلار بوجود آمد و سایرین نیز بالاجبار به آن پیوستند و امریکا تعهدی به هیچ کشوری در چگونگی اداره آن نداده است و صرفا قوانین آن در جهت سلطه صهیونیسم بین الملل طراحی شده است ایران را تحریم پولی کرد بصورتی که بانکی بخواهد با ایران ارتباط داشته باشد می بایست جریمه های هنگفت و کمر شکنی ذا به امریکا بپردازد.
سئوال
1- آیا اهمیت این تبصره را بانک مرکزی، رئیس جمهورو نخست وزیر و دیگر مسئولان مالی و دولتی نمی دانستند؟
2- آیا اعضای مذاکره کننده ایرانی برجام اهمیت و عواقب اجرای آن را ن نمی دانستند؟
3- چرا اعضای مذاکره کننده و دولت و برادر رئیس جمهور دستورالعمل و شرایط رهبری برای برجام را ، تصویب و اجرا نکردند؟
آیا نمی دانستند شراط مورد درخواست رهبری که در سند حکم حکومتی است و می بایست می آمد و باطل کننده تمامی ترفند های حیله گران آنها در بندها و تبصره های جزئیاتی قرار دا بود و می باشد؟ که بود.
پس چرا اجرا نکردید؟ آیا عدم اجرای آن بدسور رئیس جمهور بود؟ .
آیا محرمانه نگاه داشتن آن مستمسکی برای خیانت نبود؟
...
و..........
بدانید زودتر از آنچه که فکر می کنید
.... بزودی دچار ...خشم طوفانی امت حزب الله خواهید شد.
الیس صبحاً بقریب
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
پس حرف احمدی نژاد درست بود.
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
کامنت محترم +5 الیس الصبح بقریب درسته
علی از رشت
Iran, Islamic Republic of
جانم فدای رهبر عزیزم
Iran, Islamic Republic of
ترامپ لمپن به وعده اش عمل کرد و برجام را پاره کرد اما رئیس جمهور ..... ایران باز بعد از خسارتهای بسیار که بابت خودسری وبی تدبیریش برای نظام وایران بار آورد باز به حرف رهبری گوش نکرد وبرجام را آتش نزد و بعد از اشتباه فاحش وخسارتبار اعتماد به کدخدا اینبار...راه خطای آزموده شده توسط خود(از کیسه ایران ونظام) را با اعتماد به نوچه های کدخدا وذلیلانه ادامه می دهد.
ما از برجام ذلت بار وخسارت بار وبانیان بی تدبیرش بیزاریم
Canada
فقط مردمی نژاد و بس
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
خب آقا ما تو كشورمون شوراي عالي امنيت ملي متشكل از
رئيس قوه مجريه
رئيس قوه قضاييه
رئيس قوه مجري
دبير شورا
نماينده ولي فقيه در شورا
رئيس ستاد كل
فرمانده سپاه
فرمانده ارتش
فرمانده ناجا
وزير مربوطه
هست واقعا چرا فكر ميكنيد برجام رو دولت به تنهايي انجام داده مسئله هسته اي بنا به هر دليلي مرتبط با امنيت ملي هست پس اين شورا كاملا روي اين موضوع تاثيرگذار بوده
بعلاوه اينكه ميايد همه چيز رو تو مجلس گردن لاريجاني مي ندازين درست نيست مگه رئيس مجلس رو چند نفر از پارلمان دويست و هفتاد هشتاد نفري تاثيرگذار هست كه بياد اين موضوع رو به همه تحميل كنه
حالا فرض كنيم لاريجاني با لابي و... اين كار رو كرد
مگه غير از اينه كه هر موضوعي در مجلس تصويب ميشه بايد توسط شوراي نگهبان هم تاييد بشه و اين شورا هم مشاورين خودش رو داره و در صورت اختلاف بين شوراي نگهبان و مجلس موضوع به مجمع تشخيص مصلحت ميره و اونجا تصميم گيري نهايي ميشه
United States
حلا‌با‌نظر‌هر‌کس‌که‌چه‌حلا‌دنبال‌مقصر‌نگردید‌بر‌جام‌همه‌را‌کر‌وکور‌کرده‌بود‌به‌مردم‌رسیدگی‌کنید‌نیمی‌از‌مردم‌دستشان‌به‌هیچ‌جا‌بند‌نیست‌تحت‌حمایت‌هیچ‌اور‌گان‌یا‌نهادی‌نیستند‌وصدای‌انها‌به‌گوش‌هیچ‌کس‌نمیرسد‌همان‌مردمی‌که‌در‌زمان‌جنگ‌از‌جان‌خود‌مایه‌گذاشتند‌که‌اگر‌صدای‌نارضایتی‌انها‌بلند‌شد‌هیچ‌کس‌جلو‌دار‌انها‌نخواهد‌بود