پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آمار زخمی های فلسطینی به دست صهیونیست‌ها

جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب: 613046
رسانه‌های عربی از زخمی شدن دست‌کم ۵۶ شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در هشتمین جمعه بازگشت در مرز نوار غزه و مناطق اشغالی ۱۹۴۸ خبر دادند.
به گزارش جهان نيوز، به نقل از تسنیم، هشتمین جمعه راهپیمایی بازگشت با عنوان جمعه وفاداری به شهدا و مجروحان با حضور  ده‌ها هزار شهروند فلسطینی در مناطق مرزی غزه و مناطق اشغالی 1948 برگزار شد و طی آن مردم فلسطین بر حق مشروع خود مبنی بر بازگشت به سرزمینی که سال 1948 از آن رانده شدند، تاکید کردند.

فلسطینی‌ها که به طور مسالمت آمیز در این راهپیمایی همچون هفته‌های گذشته شرکت کرده بودند با یورش نظامیان صهیونیست روبرو شدند که در نتیجه آن دست‌کم 56 نفر زخمی شدند.

نظامیان صهیونیست از گلوله‌های جنگی و گاز اشک آور در یورش به شهروندان فلسطینی استفاده کردند. آنها دوشنبه 14 می همزمان با سالروز نکبت(اشغال فلسطین)، 63 فلسطینی را شهید و سه هزار نفر  دیگر را زخمی کرده بودند.

راهپیمایی بازگشت از سی‌ ام مارس(دهم فروردین 97) آغاز شده است که تا کنون 116 فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران قدس شهید و حدود 12 هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر 120 هزار نمازگزار فلسطینی در اولین جمعه ماه مبارک رمضان، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه را در مسجدالاقصی برپا داشتند، اشغالگران قدس محدودیت‌های زیادی را برای شرکت فلسطینی‌ها اعمال کرده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *