پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

نظر کاخ سفید و سازمان ملل درباره انتخابات عراق

جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 612987
آمریکا در واکنش به نتایج انتخابات پارلمانی عراق اعلام کرد که سیاست این کشور در قبال عراق هیچ تغییری نکرده است.
به گزارش جهان نيوز، ایسنا به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز،نوشت: سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید گفت: انتخابات عراق با موفقیت برگزار شد و ما خواهان اعلام سریع نتایج نهایی انتخابات هستیم. ما با سازمان ملل درباره لزوم تحقیقات درباره شکایت‌های وارده موافق هستیم.

وی گفت: با اعلام نتایج، سیاست کشور ما در قبال عراق هیچ تغییری نکرده است. مهم‌ترین مسئله تسریع در روند تشکیل دولت جدید عراق است. نشست‌های میان مسئولان آمریکایی و طرف‌های عراقی بر لزوم تسریع در تشکیل دولت تأکید دارد.

در همین راستا، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز گفت: دبیرکل به مردم عراق به خاطر برگزاری انتخابات پارلمانی تبریک می‌گوید و قدردان تلاش‌های مسئولان برگزاری انتخابات و نمایندگان احزاب و نیروهای امنیتی برای برگزاری انتخابات منظم و شفاف است.

وی از تمامی مردمی که در انتخابات شرکت کردند، قدردانی کرد و از فعالان سیاسی خواست صلح را حفظ کنند.

دوجاریک از طرف‌های سیاسی کارآمد خواست هرگونه درگیری انتخاباتی را از طریق کانال‌های قانونی و تکمیل روند انتخابات از طریق تشکیل دولت فراگیر در نزدیک‌ترین زمان ممکن کنار بگذارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *