سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۴
۱۲

پیش‌بینی درست نصرالله درباره کره شمالی

جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب: 612980
روزنامه البناء در گزارشی نوشت پیش بینی دبیر کل حزب‌الله لبنان درباره فریبکاری آمریکا در گفتگو با کره شمالی درست از آب درآمد.
پیش‌بینی  درست نصرالله درباره کره شمالی
به گزارش جهان نيوز، پایگاه اینترنتی روزنامه البناء چاپ لبنان در یادداشتی به قلم ناصر قندیل نوشت: اظهارات دو روز قبل سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، درباره مذاکرات جاری بین دولت آمریکا و رهبر کره شمالی که قرار بود با دیدار سران دو کشور همراه باشد و توصیف سیاست آمریکا به خدعه و نفاق بعد از خروج از توافق هسته‌ای با ایران، جالب توجه بود. یک روز پس از اظهارات سید حسن نصرالله، کیم جونگ اون به علت برگزاری رزمایش بین آمریکا و کره جنوبی، برنامه دیدار با وزرای کره جنوبی را لغو و به این ترتیب از دیدار با ترامپ خودداری کرد.

این گزارش می‌افزاید موضوع مورد بحث ما رابطه بین سخنان سید حسن نصرالله و موضع کیم جونگ اون نیست، بلکه سیاست آمریکاست که در مذاکره با کره شمالی همان کلماتی را به کار برد که در تعامل با پرونده هسته‌ای ایران به کار برد. همچنین هم این اظهارنظر جان بولتون، مشاور جدید امنیت ملی آمریکا کافی بود که گفت: برای تعامل با کره شمالی از الگوی لیبی استفاده خواهد شد. حال آن که آن الگو با کشته شدن معمر القذافی همراه بود.

آمریکا با حماقت تصور کرد می‌تواند به قول کیم جونگ اون با کره شمالی با زبان مذاکره و زبان تهدید در آن واحد تعامل کند. مهمتر این که رئیس جمهور آمریکا گمان کرد می‌تواند آمریکایی‌های نگران از اقدامات تنش‌زای خود در منطقه را به دستاورد مذاکره‌ای که به پایان پرونده سلاح هسته‌ای کره شمالی ختم خواهد شد، امیدوار کند. از این رو از مذاکراتی که هنوز انجام نشده و هنوز به اهداف خود نرسیده بود در جهت به کار بردن زبان فشار و تهدید استفاده کرد و همان زبانی را که برای ایران به کار می‌برد به پرونده کره شمالی سرایت داد. همین امر خشم و ناراحتی کره شمالی را برانگیخت.

در ادامه گزارش آمده است آنچه رخ داد طبیعی بود. آمریکا که خواستار مشارکت چین و روسیه برای تضمین مذاکرات با کره شمالی بود تصور کرد می‌تواند رویارویی با روسیه و چین را در پرونده تحریم‌ها و جنگ تجاری و مالی و نیز پرونده هسته‌ای و سایر مسائل ادامه دهد و هم زمان انتظار داشته باشد آن‌ها کره شمالی را برای ادامه تعامل مثبت تشویق کنند. کره شمالی هرقدر هم در تصمیم گیری مستقل باشد در نهایت به تضمین‌های روسیه و چین برای تامین امنیت کره و امانت گذاشتن سلاح هسته‌ای خود نزد آن‌ها تکیه دارد و این به معنای مشارکت مستقیم چین و روسیه در این مذاکرات است.

نگارنده مطلب همچنین می‌افزاید کافی است اظهارات معاون وزیر امور خارجه کره شمالی درباره سخنرانی بولتون و مانور آمریکا و کره جنوبی را بخوانیم. او می‌گوید: «ما عملا اعلام آمادگی کردیم که شبه جزیره کره را از سلاح هسته‌ای عاری کنیم؛ و بار‌ها گفتیم که آمریکا هم باید به عنوان پیش شرط، به سیاست‌های خصمانه و تهدیدات هسته‌ای خود در برابر کره شمالی پایان دهد.» وی در ادامه می‌گوید آمریکا تلاش دارد کره شمالی را به سرنوشت لیبی و عراق دچار کند و پیونگ یانگ شک دارد که آمریکا واقعا خواستار بهبود روابط با کره شمالی از طریق مذاکره باشد. خبرگزاری رسمی کره شمالی هم اعلام کرد در سایه مانور نظامی تحریک آمیز آمریکا و کره جنوبی، واشنگتن باید به سرنوشت دیداری که قرار بود بین آمریکا و کره شمالی برگزار شود بیشتر فکر کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ریزبین
Germany
باسلام به همه ی جهان نیوزی های خوبم .

درکل باید به دونفرو اعوان وانصارشان این نکته را تفهیم کرد .اول به سردمداران حرامی و پادوهای ازخودشان حرامی تر باید گفت که ای حرامیان سیاست هویج و چمافتان همیشه وبرای هرکس و گروهی ان جوابی را که شما انتظارش را دارید و دردلهای پلیدتان تخمش را کاشته اید را نمیدهد ونخواهد داد .2/ کدخدا پرستان و انهائی که قبله ی امال و امیالشان دردرجه ی اول چند صباحی بیشتر و مغروق تراز روز قبل را درلجنزار گناه و خیانت و خباثت و دین فروشی و وطن فروشی را میخواهند ادامه دهند بدانند که دنیا و گذرعمر انچنان کوتاه وسریع درحال حرکت است که حتی درمُخیله ی ...شان هم جائی ندارد وبروعده برحق خدای منان زمانی که فصل چیدن گلابی هایتان میرسد دقیقآ ممکن است زمان برچیدن عمرادمی هم باشد پس بخود ائید و نکته دوم اینکه تا زمانی که افرادی بی قید و لاابالی و بی ریشه و خود فروش و دین فروش دربین اجتماع باشند مردک از زن رعناتر یعنی ترامپ و ترامپ ها افرادی مثلا هوشیارو رند و دانا به نظرمیایند درحالی که بی رمق ترین و دون ترین و پست فطرت ترین ها همین ایندست افرادند و شما باید شرم کنید که جائی که خدای متعال شمارا ومارا خلیفه ی خود میداند و این مقام را ارزانی ما کرده است انچنان تنزل و رخوت و دونمایه ی گی فراگیرتان شود که تا بدین مرتبه سقوطی برایتان رقم بخورد که برده یِ یکی از برده گان شیطان شوید و دردودنیا از بوی تعفنتان انچه خدا خلق کرده است در عذاب باشند . واسلام /
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما و بیان شیوایتان
Iran, Islamic Republic of
حضور نظامی امریکا در شرق آسیا مستلزم وجود دشمنی مثل کره شمالی است.
برای همین به هر قیمتی هم که شده این دشمن را حفظ می کنند.
Iran, Islamic Republic of
کار کشور انقلابی ما به کجا رسیده که عقب نشینی های ما باید درس عبرت جهانیان شود. حسن این کارات آخر عاقبت نداره.
Iran, Islamic Republic of
حکیمی سخن زیبایی فرموده است، گفته اگر از حوادث زمانه عبرت نگرفتی خودت عبرت دیگران خواهی شد ما متاسفانه تبدیل شده ایم به عبرت دیگران....
Iran, Islamic Republic of
حکایت ایران و آمریکا را باید در تاریخ همه کشورها تدریس کنند. همه میدانیم عهدنامه های ترکمانچای و گلستان چه ضربه های مهلکی بر عزت و اقتدار و اقتصاد ایران در زمان خودش بود الان هم در تاریخ باید ثبت شود برجام چه بود و چه شد.
علی
Iran, Islamic Republic of
چه پیش بینی هر ادم عاقل و فهمیده در این زمان می داند که به امریکا نباید اعتماد کرد غیر از مسئولین ..این مملکت که نمی فهمند!!!
United Arab Emirates
پیش بینی نیست

علت و معلول است

از شیطان بزرگ چیزی جز فریبکاری صادر نمی شود

کاش برخی آقایان می دانستند ....
United States
دنیا ی امروز ما درمقایسه با دهه های گذشته و تغییرات ناشی ازفکربشری لابلای زندگی روزمره بوضوح قابل ملاحظه است. اگر" گذر زمان" راسنجیده بدان توجه کنیدپی خواهید برد که بشربه چه چیزیهایی دست پبدا کرده که درگذشته از آن بی نصیب بوده است .دسترسیهای بسیار آسان بشر به آنها وزمان آینده که یقینا"ازهم اکنون جلوترخواهدبود برای کسانیکه درتلاشندفکرجهان شمول وکرامت انسانی واخلاقیات وآرمان الهی رادرگستره گیتی نهادینه کنند بسیار بسیارسخت خواهد بود .ابزاری که ما درمواجه با دشمنان خودبکارگیری میکنیم همان ابزاری هستندکه بدست دشمنان ما ساخته شده وهرروزکه میگذردمدلهای جدیدتری رابرای ازکارانداختن مدل قبلی به بازارعرضه میکنند.عمق این کنش و واکنشهاگاها"به درگیری فیزیکی دولتهامیگردد.پیش بینی سید حسن نصرالله حداقل انتظاری است که بایدازآمریکا ئیها داشت ولی هنوزکه هنوزاست کسی در دنیا پیدانشده که عربده کشیهای اقتصادی او رافرو بنشاندحتی اروپا و روسیه وچین قادربه خاتمه دادن به آن نبوده و نخواهندبود چه برسد بما که طعمه نوک قلاب ماهیگیری کسانی هستیم تا صید خوبشان را درگرماگرما مذاکرات بکنند.
Iran, Islamic Republic of
ما اگر به مدل اقتصادی و سیاسی و کُلّاً مدل زندگی اسلام برگردیم
بزرگتر از آمریکا هم در مقابل ما عددی نیست
ولی متاسفانه گاهی نکبتی گریبانگیر کشور می شود
که قطار انقلاب از ریل خارج می شود
و تصمیم گیریها بدست کسانی می افتد که نتوانسته اند آن مدل فکری سیاسی و اقتصادی اسلام را بفهمند
لذا به دنبال مدلهای غربی می روند و سالها ما را به عقب برمی گردانند
حمیدا
Iran, Islamic Republic of
16.12 از فکر غربزده انتظار روشنفکری اسلامی نیست؛ خودرا کوچک دیدن ناشی از هجمه های ماکیاولیستی غربگدایان ، که توانائی کشور را درحد تهیه خرشت قرمه سبزی و آبگوشت بزباش میبیند؛چطور میشود انتظار دیدن دانشمندان جوان ایرانی در همه عرصه های صنعتی و تولیدی و برق و مکانیک و فلزابزار و هسته ای و موشکی و پزشکی و نانو و .......... داشت؟؟؟
...
معلم
Iran, Islamic Republic of
عروسی وادادگان وطنی که می گفتند آخرش دیدید کره شمالی هم وطن فروشی کرد وهمه چیزشو داره میده بره عزا شد