جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۲

زندان جرم داشتن حجاب در کشور مهد آزادی

پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۵
کد مطلب: 612975
دستگاه قضایی فرانسه یک خانم فرانسوی را که حاضر نشد حجاب خود را در برابر نیرو‌های پلیس بردارد، به شش ماه زندان محکوم کرد.
زندان جرم داشتن حجاب در کشور مهد آزادی
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاهی در شهر تولوز فرانسه حکم نهایی مربوط به زنی را که ماه آوریل حاضر نشده بود در برابر نیروهای پلیس حجاب خود را بردارد، صادر کرد.

وکیل این خانم اعلام کرد که بعد از دو ماه دادگاهی و با وجود تلاش های فراوان وی، سرانجام این خانم به تحمل شش ماه زندان محکوم شده است.

بازداشت این زن در ماه آوریل گذشته، موجب درگیری های زیادی میان نیروهای پلیس و جوانان منطقه میرال شهر تولوز شده بود. جرم این زن 'پوشاندن چهره در اماکن عمومی' اعلام شده است.

وکیل این خانم خواستار بازنگری در حکم وی شده است اما به نظر نمی رسد با توجه به قوانین موجود در فرانسه، این درخواست راه به جایی ببرد.
به گزارش ایرنا، کشور فرانسه که از آن به عنوان مهد آزادی نام برده می شود، کشوری است که ظاهرا محجبه بودن در آنجا جرم است. مسلمانانی که در فرانسه زندگی می‌کنند، طعم محدودیت‌ها و اعمال فشار مذهبی بر اقلیت‌های مسلمان را چشیده‌اند.

براساس قوانین فرانسه، مردم نباید از نشانه‌هایی استفاده کنند که نشان دهد آنها به دین خاصی گرایش دارند.

ممنوعیت بحث برانگیز استفاده از حجاب (برقع) مناظرات زیادی را میان موافقان و مخالفان این قانون به راه انداخته است. موافقان این قانون مدعی هستند که این ممنوعیت، کشور را از افراطی گرایی برحذر می‌دارد و مخالفان ان نیز می‌گویند که هدفی که در پس پرده این قانون نهفته است، گسترش حس اسلام هراسی و ایجاد خصومت علیه مسلمانان در کشور است.

منبع:‌ ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مهد آزادی حیوانی!
علی
Switzerland
شما انجا بودی که داری حرف این حرف میزنی؟ خدا وکیلی یک روز خارج کشور زندگی کردی که اینجوری میگی؟ من اینجا توی سوئیس دارم زندگی میکنم و فرانسه هم بودم. ایران هم که سالها بودم. احترام به حقوق انسانها رااینجا میبینم. من ندیدم اینجا کسی چشمش دنبال کسی باشه. با اینکه همه اینجا بی حجابند و هر مدل لباس که بخواند میپوشند. خدا میدونه قسم میخورم تنها افرادی که اینجا تا یک دختر میبینند و شروع به متلک انداختن میکنند ایرانیها هستند. من خودم این را در Zurich HB دیدم. چندتا پسر ایرانی بودند که داشتند به فارسی متلک میگفتند به یک دختری. چون جرات ندارند. اینجا تو اروپا به شدت روی این مسائل سخت گیری هست. ولی هر چیزی جای مخصوص به خودش را داره. اینجا این همه زن مسلمان هست. همه دارند با حجاب کامل که عمرا در ایران وجود نداره راه میرند. سر کار میرند. کسی کاری بهشون نداره به خصوص حکومت. اینجا قانون پشتیبان ازادی افراد است. البته موضوع برقع فرق داره. برقع خیلی محدود و واقعا هم کسی جز یه تعداد محدودی استفاده نمیکنند. در فرانسه تعداد هم که تعداد مسلمانها از همه جای اروپا بیشتره. ...
احمد
Iran, Islamic Republic of
خیلی ساده است چون جذابیت زن برایشون از بین رفته است و این یعنی صدمه زدن به بنیاد خانواده .
من خودم در امریکا بوده ام . بله شما فقط ظاهر را می بینی که میشه متلک انداختن ولی از تاثیر روی روح و روان انسان بی اطلاعی . فساد الان به خاطر همین ارتباط ها به مدارس و دانشگاه های امریکا کشیده شده است و دیگر کاری هم نمی تونند انجام بدهند برای مقابله با اون .
کارشناس های امریکایی معتقدند آمریکا نه از مشکلات اقتصادی و ... بلکه از فسادهای جنسی که در امریکا ایجاد شده است زمین خواهد خورد و با بحران روبره خواهد شد .
من خودم موردهای متعددی در دانشگاه و ... دیدم .
همین چند روز پیش در اینترنت دیدم و شما هم جستجو کنید که سیستم قضایی آمریکا هر گونه رابطه جنسی پلیس با مطنونین را منع کرده است . چرا ؟ چون پلیس به فرد مظنون به بهانه ی اینکه خود فرد درخواست داده است تجاوز می کرده است . ولی در شکایت مشخص شد که اینچنین نبوده است . این یعنی فساد جنسی به پلیس های آمریکا کشیده شده است .
Iran, Islamic Republic of
احمد آقا اين قضاوت شما صحيح نيست. البته توي آمريكا از يك ايالت به ايالت ديگه فرهنگ مردم ممكنه خيلي فرق كنه. بگذريم، در ظاهر شما ميبيني فلان دختر و پسر با هم هستن و ميگي اين فساد بزرگيه. اما طبق روايات ما غيبت كردن از زناي با مادر در خانه كعبه بدتر است! شبيه همين روايت در مورد دروغ آمده است. آمريكايي ها كمتر از ما غيبت مي كنند. كمتر از ما دروغ مي گويند. بيشتر از ما حق هم را رعايت مي كنند. كمتر مزاحم هم مي شوند. خلاصه عرضم اينكه فساد را فقط در رابطه دختر و پسر نبينيم.
Iran, Islamic Republic of
آره منم قبول دارم اونا خیلی چشم و دل سیرن و الان دیگه از آدما سیر شدن رفتن سراغ ازدواج با سگ و خوک و الاغ و حتی مسخره تر از اون ثبت رسمی این وصلت ها با حیوانات
Iran, Islamic Republic of
اين برداشت شما صحيح نيست. شايد در 1000 نفر يك نفر چنين عملي انجام دهد. اين موضوع قابل تعميم به كل يك جامعه نيست.
Iran, Islamic Republic of
بله بنده حدود 5 سال و نیم در انگلستان برای تحصیل زندگی کردم و جز حیوانیت رها شده چیزی ندیدم. تمام آن چه دیدم متلاشی شدن خانواده و فساد و بی بند و باری جنسی و برهنگی و دزدی به وفور و چاقو خوردن و حمله به افراد براحتی و تبعیض نژادی و بی تربیتی و فحاشی و...بود. با زور میلیون ها دوربین می خواستند این حیوانات را کنترل کنند باز نمی توانستند. کافی بود برق برود فروشگاه را غارت می کردند. از نظر فرهنگی کاملا جامعه ای فاسد و عقب افتاده و صرفا دارای مسائلی ظاهری که چشم افراد سطحی را می ربود مانند نظم در رانندگی و برخورد خوب با مشتری (برای این که مشتری بماند و..) که همه از باب داشتن یک نظم اجتماعی برای سود اقتصادی و لذت بردن بود. افرادی با قدرت ابزار سازی قوی که ناشی از کار منظم و برنامه ریزی شده آن ها برای رفاه حیوانی بیش تر و نیز سود اقتصادی بهتر ولی با روحیه یک حیوان درنده که در زمان لازم از خود بروز می دادند. مردمی بیچاره که توسط فرهنگ غلط حاکم بر کشورشان و حیوانات درنده ای که برخود مسلط کرده اند به بردگی فکری و...گرفته شده اند. کسانی که شیفته این نوع کشورها می شوند به خاطر آن است که ارزش های آن ها ارزش های خودشان است و ذوب در این فرهنگ مادی حیوانی شده اند و از فرهنگ غنی دینی و ایرانی ما بی خبرند و یا بدان اعتقادی ندارند. کشورهایی سکولار که به ظاهر کسی به کسی کار ندارد ولی چنان چه با ارزش های سکولار آن ها مقابله کنی و احساس کنند رفتارت موجب زیر سوال رفتن این ارزش ها می شود بلافاصله دستگیر و روانه زندان می شوی یا بشدت مورد توهین واقع می شوی. اگر در محیط خودمان نشانه هایی از رفتارهای فوق را می بینیم به خاطر نفوذ کردن فرهنگ و سبک زندگی این حیوانات انسان نما در زندگی ما می باشد. وقتی با نجاست تماس یافتی نجس خواهی شد.
Iran, Islamic Republic of
ناشناس 13:42
فكر كنم شما امروز خيلي عصباني هستي! من انگليس نبوده ام اما در مورد خيلي كشورها (از جمله آمريكا، آلمان و ژاپن) كه به همراه پدرم يا براي انجام كاري سفر كرده ام مي توانم عرض كنم كه رعايت حق الناس در اين كشورها خيلي بيشتر از كشور ما هست. (توضيحش مفصّله) دروغ و غيبت و زيرآب زني و افسردگي و پرخاشگري و رياكاري خيلي كمتر از اينجاس. گاهي وقتي از خونه بيرون مياي و بابت موضوعي غمگيني، مردم بهت سلام مي كنن و برات دست تكون ميدن و ازت ميخوان كه بخندي و اخم نكني! خيلي جالبه، يعني براشون مهمه كه تويي كه نميشناسنت و غريبه هستي حالت خوب باشه. اگه مريض بشي و گذرت به بيمارستان بيفته از شدت محبت و رسيدگي كه بهت ميشه شرمنده ميشي. نمي تونم خيلي توضيح بدم اما شما هم حتماً جايي بودي كه خيلي بهت سخت گذشته. من نميدونم. ولي قضاوتت به طور كلي صحيح نيس.
Denmark
اینجا هم کسی نخواد حجاب داشته باشه به زور به زندان میره پس خیلی فرقی ووجود نداره :|
مجید
Romania
چیزی که عوض داره گله نداره در ایران هم فرد بی حجاب یک سال حبس میشه هر کی به قانون کشور خودش مگه شما میگذارید ایران کسی بی حجاب باشه؟؟
احمد
Iran, Islamic Republic of
خدا خیرت بده . شما هم میگی هر کسی به قانون کشور خودش . پس چرا به قانون کشور ما حمله میشه و به عنوان نقض حقوق انسانی بیان میشه ؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
حجاب حکم الهیست و در آن جا بی حجابی حکم حیوانیست و تفاوت از آسمان تا زمین است. اینها حتی اگر خود را مسیحی می دانند باید محجبه باشند و اگر بی دین هستند و خود را سکولار می دانند نباید به هیچ چیزی کار داشته باشند و نوع لباس افراد به لحاظ تفکر سکولارشان نباید اهمیت داشته باشد. ولی چون دروغ می گویند و با اسلام دشمنند با حجاب که الان نماد مسلمانان است برخورد می کنند. فرانسه حتی اجازه نمی داد دختر خانم محجبه به مدرسه وارد شود!!!