کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خاطره سعیدجلیلی از زیاده خواهی اروپا+عکس

27 ارديبهشت 1397 ساعت 21:18

آن روزها درحالی‌که ایران 2 سال بود داوطلبانه فعالیت های هسته ای خود را تعلیق کرده بودفیشر وزیر خارجه آلمان گفت که این تعلیق باید به تعطیل و سپس به تخریب تاسیسات هسته ای ایران تبدیل شود!


به گزارش جهان نیوز،  حساب رسمی دکتر سعید جلیلی در اینستاگرام به بازگویی خاطره نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی  از زیاده خواهی های غرب که در سال 94 و در جمع دانشجویان دانشگاه یزد بیان داشته به شرح ذیل پرداخته است:

 
سال 84 که دولت نهم روی کار آمد، مسئولیت مذاکرات هسته ای با آقای لاریجانی بود. آقای متکی هم وزیرخارجه و بنده هم به‌عنوان معاون اروپا و امریکای وزارت خارجه به آمریکا رفتیم. آقای ظریف هم نماینده ایران درسازمان ملل بودند.

آن روزها درحالی‌که ایران 2 سال بود داوطلبانه فعالیت های هسته ای خود را تعلیق کرده بودفیشر وزیر خارجه آلمان گفت که این تعلیق باید به تعطیل و سپس به تخریب تاسیسات هسته ای ایران تبدیل شود!

جالب اینکه در همان دو سالی که عده ای میگفتند خودمان "داوطلبانه" تعلیق کرده بودیم شورای حکام آژانس چند قطعنامه هم علیه ایران صادر کرده بود. یعنی هم تعلیق کرده بودیم و هم علیه مان قطعنامه می دادند.

اما بعد از این برهه، یک روند فنی طی شد که در مذاکرات آلماتی در قزاقستان در سال 92، همانهایی که حرفشان در هشت سال قبل، تعطیلی و تخریب تاسیسات هسته ای ایران بود حاضر به مذاکره بر سر غنی‌سازی بیست درصد شدند. چرا این اتفاق افتاد؟ چون در عمل به آنها نشان دادیم تحت فشار آنها عمل نمی کنیم.


کد مطلب: 612965

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/612965/خاطره-سعیدجلیلی-زیاده-خواهی-اروپا-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com