کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رمضان، راهنمایی برای سعادت بشر

27 ارديبهشت 1397 ساعت 13:00

کارشناس علوم قرآنی گفت: قرآن کریم که باعث سعادت بشریت تا ابد خواهد شد در ماه مبارک رمضان نازل شد که با این اوصاف جایگاه این ماه مشخص است یعنی ماهی که سعادت بشر را تضمین می کند.


به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین عطاءالله میرزاده درباره ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان ماه خدا و نزول قرآن کریم است. کلام خدا ثقل اکبر است و با توجه به حدیث گرانبها و معروف ثقلین که  حضرت محمد(ص) آن را برای امت خود و بعد از آن بیان کردند، در واقع قرآن را دارای درجه و اعتبار دانستند تا بندگان خدا به آن توجه داشته و در عمل رعایت کنند.

ماه مبارک رمضان
این کارشناس علوم قرآنی درباره مراتب تاکید پروردگار عالم بر نزول قرآن در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در بخش‌های مختلفی از سوره‌های قرآن کریم از جمله قدر و بقره، خداوند بر عظمت ماه مبارک رمضان و قرآن کریم تاکید دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرزاده ادامه داد: قرآن کریم که باعث سعادت بشریت تا ابد خواهد شد، در ماه مبارک رمضان نازل شد.  با این اوصاف جایگاه این ماه مشخص است، یعنی ماهی که سعادت بشر را تضمین می کند. عباداتی مثل روزه، دعا، مناجات، وقت سحر و بسیاری از برکات الهی در هیچ ماه دیگری وجود ندارد. این اعمال، برکات و لحظات معنوی مختص ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره به موضوع غفلت در روزه داران با توجه به عظمت ماه مبارک رمضان، توضیح داد: اگر بخواهیم کاری انجام دهیم و یا سفری برویم اما از آن‌ها اطلاع نداشته باشیم و شناختمان کم باشد دچار خستگی و خسران می‌شویم. درباره ماه مبارک رمضان نیز برای این که بهتر بتوانیم از برکات آن استفاده کنیم افراد می توانند مختصر مطالعه ای درباره این ماه داشته باشند یا پای مباحث کسانی که مطالعه در موضوعات مختلف کرده‌اند، بنشینند تا متوجه شوند که وارد چه ماه و جایگاهی در لحظات این ماه می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر افراد پیش از  رسیدن به ماه مبارک رمضان آمادگی در خود ایجاد کنند می‌توانند در این ماه به کسب فضائل بیشتر مبادرت ورزند. وقتی گفته می شود که خوردن سحری مستحب است؛ در واقع امری مطلوب خداست که ثواب دارد اما ظاهر آن این است که برای رفع گرسنگی خورده می شود. اگر به امور الهی قبل از ماه رمضان توجه داشته باشیم و بر برکات این ماه واقف شویم از جمله نزول قرآن، گشوده شدن درهای بهشت و بسته شدن درهای جنهم می‌توانیم از این ماه توشه ای اخروی برداریم. 

ماه مبارک رمضان
این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: عظمت و برکات ماه مبارک رمضان بسیار زیاد است که اگر حتی بخشی از این دریای عظیم را بتوانیم درک کنیم می توان با عمل، سفره اخروی برای خود ذخیره کرد. افراد باید تلاش کنند که از این ماه پربرکت دست خالی برنگردند. مبادا که از سی روز ماه رمضان تنها گرسنگی و تشنگی آن را چشیده باشند و توشه‌ای جمع نشده باشد. خداوند در قرآن کریم تاکید می کند که در پایان روزه داری نتیجه‌ا‌ی که بنده به آن می رسد افزایش تقواست. عیب بعضی از افراد این است که برخی بداخلاقی‌ها و رفتارهای ناپسند را که در ابتدای ماه انجام می‌دهند، کنار نگذاشته و در شب عیدسعید‌فطر نیز مرتکب می شوند و این نشان از نبود درک درست از ماه مبارک رمضان است.

منبع:میزان


کد مطلب: 612900

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/612900/رمضان-راهنمایی-سعادت-بشر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com