پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۲۹

۱۰مزیت شگفت‌انگیز روزه گرفتن که نمی دانید

پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 612837
روزه گرفتن علاوه بر مزایای نفسانی، تاثیرات مفید بسیاری روی جسم و سلامتی انسان نیز دارد.
۱۰مزیت شگفت‌انگیز روزه گرفتن که نمی دانید
به گزارش جهان نيوز، نکته‌ی جالب درمورد روزه گرفتن این است که کارشناسان غیر مسلمان به دسته‌بندی مزایای روزه‌داری پرداخته و افراد را به گرفتن روزه به‌صورت دوره‌ای یا پریودیکال (منظور از دوره‌ای یا پریودیکال مشخص بودن ساعت شروع و پایان روزه گرفتن است) توصیه می‌کنند. نکته‌ی جالب دیگری که در توصیه‌های این محققان به چشم می‌خورد این است که روزه گرفتن را با رژیم غذایی مقایسه نمی‌کنند و معتقدند روزه گرفتن نسبت به رژیم‌های غذایی سخت و طولانی مدت بسیار موثرتر و مفیدتر است.

در این مطلب تبیان به 10 مورد از مزایای روزه گرفتن اشاره می‌کنیم که نَه توسط مسلمانان بلکه توسط "ناتان هویت" کارشناس کاهش وزن منتشر شده است.

ناتان هویت معتقد است که شواهد و مدارک بسیار زیادی در اثبات مفید بودن روزه‌داری به‌طور دوره‌ای و نه همیشه وجود دارد. وی همچنین می‌گوید: روزه گرفتن در سال‌های اخیر بین مردم(منظور مردم غیر مسلمان است) و به‌خصوص افرادی که به بهداشت، سلامت و تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند رواج یافته است. 10 مزیت روزه گرفتن از دیدگاه ناتان را در زیر می‌توانید مشاهده کنید.

1- تاثیر روزه گرفتن روی کاهش وزن

روزه گرفتن به پاکسازی پوست کمک می‌کند، باعث توقف تشکیل سلول‌های سرطانی می‌شود و طول عمر را افزایش می‌دهد.

طبق تحقیقات و مطالعات انجام شده روزه گرفتن یکی از ایمن‌ترین روش‌ها برای کاهش وزن است. این تحقیقات نشان داده‌اند که روزه گرفتن به صورت دوره‌ای، پریودیکال و یا متناوب(منظور از دوره‌ای، پریودیکال یا متناوب، روزه‌ای است که ساعت شروع و پایان آن مشخص باشد یعنی دقیقا شبیه روزه گرفتن مسلمانان) این امکان را برای بدن فراهم می‌سازد تا سلول‌های چربی را بسیار موثرتر از رژیم‌های غذایی معمولی بسوزاند.

در واقع روزه گرفتن متناوب یا پریودیکال بدن را قادر می‌سازد تا به جای منابع قندی، چربی را به عنوان اولین منبع انرژی انتخاب و استفاده کند. بسیاری از ورزشکاران در سطح جهان این روزها برای کاهش وزن و کاهش میزان چربی بدن خود، از روزه گرفتن استفاده می‌کنند.

2- بهبود حساسیت به انسولین

"ناتان هویت" مدعی است که تحقیقات نشان داده روزه گرفتن می‌تواند تاثیرات مثبتی روی "حساسیت به انسولین" در بدن انسان داشته باشد که در واقع به مقاومت بیشتر بدن در مقابل کربوهیدرات‌ها و قندها منجر خواهد شد. منظور از "حساسیت به انسولین" میزان نیاز افراد به انسولین برای پایین آوردن سطح قند خون است. به بیان دیگر کسی که میزان "حساسیت به انسولین" بهتری دارد، برای کاهش سطح قند خون خود نیاز به انسولین کمتری خواهد داشت و تاثیر انسولین در بدن او بیشتر و بهتر خواهد بود.

3- افزایش متابولیسم

روزه گرفتن به سیستم گوارشی انسان فرصتی جهت استراحت می‌دهد که این اتفاق باعث افزایش فعالیت متابولیسمی برای سوزاندن کالری‌های بیشتر می‌شود. اگرسیستم هاضمه و گوارش ضعیفی دارید، باید بدانید که روزه گرفتن می‌تواند روی قابلیت متابولیزه کردن غذاها و سوزاندن چربی‌ها تاثیر بگذارد. روزه گرفتن می‌تواند گوارش را تنظیم کند و عملکرد روده را بهبود بخشد و بنابراین عملکرد متابولیک و متابولیسم بدن را بهبود خواهد بخشید.

4- روزه گرفتن طول عمر را زیاد می‌کند

باور کنید یا نه هر چقدر کم‌تر بخوریم، بیشتر عمر خواهیم کرد. مطالعات مختلفی روی ملت‌ها و فرهنگ‌های مختلف و رژیم غذایی آنان انجام شده که تاثیرات رژیم‌های غذایی را روی طول عمر افراد اثبات کرده است. یکی از تاثیرات اولیه سالخوردگی، متابولیسم آهسته‌تر است. انسان‌ها وقتی جوان‌تر هستند متابولیسم سریع‌تر و موثرتری دارند. بنابراین هرچه کم‌تر بخوریم، فشار کم‌تری بر روی متابولیسم و سیستم گوارش وارد خواهد شد و تلفات ناشی از سیستم گوارشی نیز کاهش خواهد یافت.

5- بهبود شرایط گرسنگی

ناتان هویت می‌گوید: اگر شخصی هر 3 یا 4 ساعت یک‌بار یک وعده غذایی بخورد، آیا می‌تواند حس گرسنگی واقعی را تجربه کند؟

طبیعی است که هیچ‌کس با این شرایط گرسنه نخواهد شد. به بیان دیگر حس کردن یک گرسنگی واقعی بین 12 تا 24 ساعت طول خواهد کشید.

6- روزه گرفتن باعث بهبود الگوی غذا خوردن می‌شود

روزه گرفتن می‌تواند برای کسانی که به پرخوری و زیاده روی در خوردن و آشامیدن دچار هستند بسیار مفید باشد. در واقع روزه گرفتن باعث می‌شود تا افراد بدون آن‌که غذایی بخورند به فعالیت‌های روزانه خود بپردازند که می‌تواند تمرین بسیار خوبی برای افرادی که به پرخوری عادت دارند باشد و تبدیل به یک سبک زندگی جدید بشود. البته باید توجه داشت که بعد از افطار کردن درصدد جبران نباشیم و به اندازه‌ی نیاز واقعی بدن‌مان غذا و نوشیدنی مصرف کنیم.

7- بهبود عملکرد مغز

ناتان هویت می‌گوید: تحقیقات نشان داده که روزه داری باعث بهبود عملکرد مغز می‌شود. در واقع روزه گرفتن باعث سرعت بخشیدن به تولید یک پروتئین به نام "فاکتور نورون زایی مشتق شده از مغز" یا (BDNF(brain-derived neurotrophic factor می‌شود.

BDNF با فعال کردن سلول‌های بنیادی مغز، باعث تولید نورون‌های جدید شده و به زنده ماندن نورون‌های قبلی نیز کمک می‌کند. همچنین فعالیت‌های دیگری جهت تقویت و بهبود سلامت سیستم عصبی می‌شود. علاوه بر موارد مطرح شده، پروتئین BDNF باعث محافظت از مغز در برابر بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون می‌شود.

8-بهبود ایمنی بدن

روزه گرفتن باعث کاهش آسیب‌های رادیکال‌های آزاد می‌شود، شرایط التهابی بدن را تنظیم می‌کند و باعث توقف تشکیل سلول‌های سرطانی می‌شود. همچنین خوب است بدانیم که در دنیای طبیعت زمانی که حیوانات بیمار می‌شوند، غذا خوردن را متوقف می‌کنند و تمرکز خود را بر روی استراحت می‌گذارند. در واقع این عمل یکی از اولین و مهم‌ترین غریزه‌های حیوانات است که باعث می‌شود استرس درونی بدن آن‌ها کاهش یابد و بدن بتواند با مشکلات و عفونت‌ها مبارزه کند. انسان‌ها هم می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند.

9- کمک به خود روشن‌گری

ناتان هویت معتقد است: سیستم گوارش و غذا خوردن یکی از راه‌های تامین انرژی برای بدن است. یعنی راه‌های دیگری نیز برای تامین انرژی برای بدن وجود دارد که می‌توان با مطالعه کردن، ورزش کردن، ورزش یوگا، تمرکز و سایر روش‌ها به آن‌ها دست یافت. ناتان هویت باور دارد که روزه گرفتن می‌تواند این حس را تقویت کند. روزه گرفتن باعث می‌شود تا احساس بهتری از لحاظ فکری و فیزیکی به انسان دست بدهد. به بیان دیگر با یک بدن سبک‌تر و مغز و ذهنی پاک‌تر، افراد نسبت به محیط اطراف و نعمت‌هایی که در اختیارشان است آگاه‌تر وشکرگزارتر خواهند بود.

10- پاکسازی پوست و جلوگیری از آکنه

روزه گرفتن به پاکسازی پوست کمک می‌کند. در واقع با خالی بودن موقتی سیستم گوارش انسان، بدن این فرصت را می‌یابد تا تمرکز خود را بر روی بازسازی سایر قسمت‌ها بگذارد. تحقیقات نشان داده که عدم غذا خوردن در طول یک روز(مثل روزه گرفتن در ماه رمضان) کمک قابل توجهی به بدن در دفع سموم و تنظیم کردن عملکرد کبد، کلیه‌ها و سایر بخش‌ها می‌کند.

مواردی که مطرح شد شاید تنها گوشه‌ای از مزایای یک توصیه و امر الهی باشد و خداوند هیچ‌گاه انسان را به انجام کار عَبَث و بیهوده توصیه نمی‌کند. بنابراین خداوند را شکر می‌گوییم که ما را به رفتاری که به سود خود ما است توصیه و امر کرده است.

منبع:تبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ادمیزاد
Colombia
متابولیسم بدن به اب برای شستشو و بازسازی سلولهایش نیاز دارد ، و چون گرمای هوا در ایران بیشتر است ،آب بدن بیشتر بخار میشود، و انباشتگی نمکها و مواد زیان بخش در بدن در دراز مدت به بدن زیان میرساند ، و گرسنگی طولانی و خوردن زیاد (سحری و افطاری ) ، متابولیسم طبیعی بدن را مختل میکند و باعث انباشت چربی و در بدن و نیز ناگواری های جسمی و روانی میگردد. اگر یه مردم جهان نگاه کنید آنهایی که میانگین زندگی بیشتر و تندرستی بالاتری دارند هیچکدام از کشورهای مسلمان نیستند.
France
می تونی سحر و افطار پر خوری نکنی همونطور که خیلیا این کار رو نمی کنن
می تونی بین سحر و افطار آب و میوه های آبدار بخوری البته نه با غذا و در طول روز فعالیت شدید بدنی نداشته باشی
می تونی در طی سال گوشت چربی شیرینی های مصنوعی کمتر بخوری
می تونی در طی سال ورزش کنی و کم تحرک نباشی
می تونی با یاد خدا و انجام فرامین آرامش و امید به زندگی داشته باشی و افسرده نشی و دنبال روشها و عرفانهای کاذب نری
می تونی اگه بخوای چون شعور داری و فرق تو با بقیه موجودات همینه
میشه مسیولهای کشورت هم آدمهای با تعهدی باشن و هر آشغال تراریخته ای رو به خوردت ندن
البته طول عمر با کیفیت مهمه نه فقط کمیت
در ضمن اکثریت بیماریهای شایع و نوظهور عصر حاضر ابتدا از کشورهای غیر مسلمون خودشو نشون داده
آدمیزاد
Colombia
بر پایه پژوهش های پزشکی بهترین رژیم خوراکی در خوردن کم و لی پیوسته است و آب آشامیدن بسیار بسیار مهم است و هیچگونه عذری در ممنوعیت آب آشامیدن پذیرفته نیست چون پس از چند روز کم آبی به بدن و مغز آسیب های جدی میزند و اثر زیانبخشی به کارکرد هی مغزی و بینایی و جنبش بدنی دارد ،بویژه که گرمای هوا در ایران بالاتر از حد طبیعی است ، اگر شما خدا را دوست دارید ، بیایید منطقی و عقلانی به کارها بنگرید، خدا با مهربانی خود خواهان تندرستی و خوشرفتاری مردم است ، نه رنج و گرسنگی و تشنگی و ترشرویی و تنبلی ذهنی و بدنی آنها .
Iran, Islamic Republic of
اگر کسی مشکل کلیوی و یا چیزی شبیه این داسته باشه تکلیفش معلومه و الا روزه داری برای هیچ شخص سالمی در صورت رعایت تغذیه در افطار و سحر مشکل به وجود نمیاره
در ضمن روزه داری برای همه ادیان هست مثلا یه عده در یک ماه گوشت نمی خورن یا اصلا گوشت نمی خورن پس باید همه بمیرن
اگر نمیخوای روزه بگیری دنبال توجیه نگرد وجدانت رو یه جور دیگه آروم کن اونیکه تو رو آفریده بدنت رو بهتر می شناسه
۱۱ماه سال میریزیم تو معده یه ماه یه نیمچه استراحت بد نیست
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا برپایه پزشکی مدرن، هرچه بیشتر آب بخورید دچار مشکلات بیشتری میشید! مگر اینکه بیماری خاصی داشته باشید که نیاز به آب خوردن ممتد داشته باشد که در اینصورت روزه گرفتن برای او حرام است.
Iran, Islamic Republic of
همون خدایی که مهربون می دونیش، این روزه را واجب کرده. و تازه اون زمان پیامبر در سرزمین سردسیر نبودن بلکه در سرزمین حجاز با آن گرمای طاقت فرسا بودند.
بهتره اگر نمی خوای روزه بگیری خودت رو از خدا بالاتر ندونی.
ضمنا اگر کسی نمی تونه روزه نگیره. ولی با این حرفهای حقیقتا بی پایه و مسخره برای دیگران نسخه نپیچ.
خدا را شکر که شماها کاره ای نیستین.
United Kingdom
گلواژه جواب نداد ... جواب علمي داري بده نه اين حرف هاي من دراوردي
Iran, Islamic Republic of
کلا کشورهای مسلمان همیشه در جنگ و عزا و بدبختی اند.
France
دقیقا بیشتر بنویسم سانسور میشم دلیلشم کاملا مشخصه...
Canada
...
با تشکر. شما بیشتر مطالعه کنید و با کارشناسان فن گفتگو کنید. جهان نیوز
United Kingdom
آره داداش اصولا اراجيف بايد سانسور بشه
Iran, Islamic Republic of
حالا این چه ربطی به روزه داره؟!
بعدش کشورهای غیرمسلمان در صفا و آرامش و خوشبختی اند؟!!

ضمنا همیشه هرجا کشوری مسلمان در رنج و سختی و جنگ است نام یک کشور غیرمسلمان متجاوز مستکبر در میان است.
کاربر محترم .با تشکر . هرکشوری برای پاسداشت فرهنگ خود تدابیری دارد غرب هم این کارها را دارد مسئله حجاب در فرانسه و مخالفت با تظاهر به رفتارهای دینی در دیگر کشور و آتش زدن قران و کتب الهی همگی موید این نکته است . سعی نکنید مصداق "مرغ همسایه غاز است" فقط کشور خود را مورد توجه قرار دهید . جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
یعنی موندم که "ادمیزاد" چقدر متکبر می تونه باشه که خودشو از خدا هم داناتر می دونه.
Iran, Islamic Republic of
سطح استدلال بی پایه این ادمیزاد حیرت انگیزه!!

خوب نمی خوای روزه بگیری نگیر! چرا آسمون ریسمون می بافی؟

حالا شما از این همه پزشک و دکتر مسلمون و غیرمسلمون، دانش بیشتری که نداری.

پرادعا!
Iran, Islamic Republic of
والا به نظر میرسه جنابعالی که مخالف روزه گرفتن هستی اونم با این استدلال خنده دارت!
بیشتر دچار ناگواری جسمی... هستی!
Iran, Islamic Republic of
دکتر ژان فرموزان در باره فواید روزه داری چنین می گوید:
در آغاز روزه داری، زبان باردار است، عرق بدن زیاد می شود، دهان بو می گیرد، گاه آب بینی را می افتد و همه، علامت شستشوی کامل بدن است. پس از سه، چهار روز، بو برطرف می شود، اسیداُوریک ادرار کاسته می شود و شخص احساس سبکی و خوشی خارق العاده ای می کند و در این حال اعضا هم استراحتی دارند.
Iran, Islamic Republic of
دکتر کارلو آمریکایی در مورد فواید روزه می گوید:

روزه درمانی دراز مدت برای موارد زیر تجویز می شود:
1- فشار خون زیاد،2-تَصَلُّب شرائین که تازه آغاز شده،3-گرفتگی مجاری خون و لنف،4-آسم قلب،5-آنژین قلبی،6- سرطان خون،7- امراض عصبی،8-اختلالات دستگاه متابولیسم (چاقی، نِقرِس، ورم مفاصل، رماتیسم،9-امراض کبد،10- ورم کیسه صفرا،11-امراض معده و روده،12-یبوست مزمن،13-ورم لوزه مزمن،14-زکامهای حلق و بینی،15-زکامهای نای و نایژه،16-ناراحتی های کلیه و مثانه،17-امراض زنان (تورم لگن خاصره، اختلالان قائدگی، نازایی، یائسگی)،18- اگزما،19-دمل،20-کورک و کهیر،21-امراض چشمی مثل آب سبز،22-سر درد مزمن،23-افسردگی،24- ضعف جنسی،25-هیجان شدید،26-وسواس،27- نوالژی، مخصوصاً میگران،28- صعب العلاج،29- سرطان قبل از آشکار شدن
Iran, Islamic Republic of
دکتر کارلو :
روزه ای که اسلام واجب کرده، بزرگترین ضامن سلامتی بدن است.
Iran, Islamic Republic of
دکتر کارل (فیزیولوژیست بزرگ فرانسوی) می گوید:
لزوم روزه داری در تمام ادیان تأکید شده است. در روزه ابتدا گرسنگی و گاهی نوعی تحریک عصبی و بعد ضعف احساس می شود، ولی در عین حال کیفیات پوشیده ای که اهمیت زیادی دارند، به فعالیت می افتند و بالاخره تمام اعضا مواد خاص خود را برای نگهداری و تعادل محیط داخلی و قلب قربانی می کنند.
Iran, Islamic Republic of
دکتر کودل پا فرانسوی می گوید:
5/4 بیماری ها از تخمیر غذا در روزه ها است که همه با روزه اصلاح می گردد.
Iran, Islamic Republic of
دکتر بندیکت :
در این مدت (ایام روزه) در ترکیب خون، هیچگونه اخلاطی به هم نرسیده و آن نوری که در بعضی از روزه داران دیده می شود، یک حالت جوانی و نشاطی است که برای روزه داران رخ می دهد.
Iran, Islamic Republic of
دکتر کلوخ (پزشک مشهور آمریکایی) :

سرطان از تماس زیاد میکروب های عفونی و سم های آنها با بدن پدید می آید، سرطان ابتدا دمل کوچکی است که در روده یا معده می روید، این دمل ها را می توانیم به آسانی با یکی دو هفته روزه، معالجه کنیم. معالجه کم خونی معمولی، سیلیس، مالاریا، کثافت و چرک ریه، دمل ها ی بسیار بد که بوسیله ترک غذا، ترک خورامهای گوشت دار ممکن می شود.


دکتر آلکسی سوفورین(پزشک روسی) :

تنها طریق برای قطع ریشه سرطان روزه است و بس.درمان از طریق روزه فائده ویژه ای در بیماری های کم خونی، ضعف روده ها، التهاب بسیط و مزمن، دمل های خارجی و داخلی، سل، نِقرس، بیماری های چشم، مرض قند، بیماری های جلدی، بیماری های کلیه، کبد، و اسکلیرور، روماتیسم، استسقا، نوراستنی، عرق النساء، خراز (ریختگی پوست) و بیماری های دیگر دارد.



دکتر اتوبو خنگر در کنگره پزشکی بغداد :

شخص روزه دار با سوزاندن رسوبات بیمارگونه و چربی های زائد بدن، کوره متابولیسم خود را می افروزد. در مدت پنجاه سال که از تأسیس کلینک اتوبوخنگر می گذرد، بیش از پنجاه هزار بیمار در این کلینیک، توسط روزه درمان شده امد.دانستن فلسفه احکام، سبب معرفت و شناخت بیشتر نسبت به دین می گردد و همین شناخت، باعث تقویت اعتقاد و ایمان انسان خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
تذکر مهم: اگر هدف از روزه این باشد که مثلاً روزه بگیرد تا در چاقی و لاغریش اثر کند، و یا در قند و چربی خونش و ... مؤثر واقع شود، این روزه نزد خداوند سبحان ذره ای ارزش و ثواب ندارد و چه بسا موجب خشم و غضب خداوند گردد و او را به عذاب الهی مبتلا سازد. بر همین اساس حضرت علی (ع) فرمودند: با اخلاص (عمل را فقط برای خشنودی خداوند انجام دادن) کارهای انسان نزد خداوند قبول می شود.(غررالحکم، ص 432).

بنابراین وظیفه یک فرد مسلمانی که می خواهد روزه بگیرد و یا عمل واجب و مستحبی را انجام دهد، آن است که بگوید:«خدایا! می دانم تو حکیمی و تمام دستوراتت برای خیر و سعادت ما است، و می دانم این عمل فوائد زیادی برای من و حتی جامعه دارد، ولی من این عمل را فقط برای رضایت و خشنودی تو انجام می دهم».و لازم نیست اینها را به زبان بگوید، بلکه در دلش چنین نیتی داشته باشد، کافی است.

کسانی که دلشان به حال مردم می سوزد و دوست دارند جوانان این مرز و بوم، جوانانی سالم از نظر روحی و جسمی باقی بمانند، راهی ندارند جز آنکه دلهای پاک جوانان را با دستورات حیاتبخش اسلام عزیز آشنا سازند و مسائل اسلام را با استدلال و منطق برای آنان بیان نمایند.

برادران و خواهران عزیر بدانند که آنچه درباره فلسفه احکام گفته می شود، قسمتی از علت احکام می باشد و الا ذهن ما توان درک حقیقت و تمام علت احکام را ندارد، زیرا علم ما در برابر علم بی نهایت خداوند علیم و ائمه اطهار (ع) نا چیز است. بر همین اساس،رسول گرامی اسلام (ص) می فرماید:«در روزه آنقدر فایده هست، که قابل شمارش نیست». (بحارالانوار، ج 93، ص 254) (کتاب فلسفه روزه).
Iran, Islamic Republic of
من خودم پرخوری نمی کنم ولی وقتی روزه می گیرم، احساس سلامتی به مراتب بیشتری می کنم. برعکس وقتی مانند معمول 3 وعده غدا می خورم احساس کرختی و سنگینی می کنم .
United Kingdom
هميشه مد بوده براي انجام كارهاي بي پايه و دليل، ميگردن هزار دليل پيدا ميكنن ... تقصيري نيست چون مي دانند هر سال كمتر از پارسال اين كارو انجام ميدن ... كارمنداي دولتي ريش دار كه همه وقتي تو اداره هستن روزه هستن برسن خونه ميخورن
...
Iran, Islamic Republic of
ولی همکارای ما که ریششون را سه تیغه می تراشن و سیگار می کشند با کمال وقاحت چای و سیگار و ...شون را ترک نمی کنند.
با این همه دریدگی و بی حیایی نمی دونم به کجا میرسند.
Iran, Islamic Republic of
ریش دار و بی ریش مطرح نیست!
مهم اینه که به خدا اعتقاد داشته باشیم.
اینکه کسی روزه می گیره یا نه؛ به خودش مربوطه.
ولی اینکه در اداره تظاهر به روزه خواری نکنند مهم است
Iran, Islamic Republic of
کلنل درورشا (روانشناس) :

روزه موجب حالت جزبه روحی می شود.

دکتر تومانیاس:

فایده بزرگ کم خوردن و پرهیز نمودن از غداها در یک مدت کوتاه، آن است که چون معده در طول مدت یازده ماه مرتب پر از غذا بوده و در مدت یک ماه روزه داری، مواد غذایی خود را دفع می کند و همین طور کبد، که برای حل و هضم غذا مجبور است دائماً صفرای خود را مصرف کند. در مدت سی روز ترشحات صفراوی را صرف حل کردن باقیمانده غذای جمع آوری شده خواهد کرد.دستگاه هاضمه در نتیجه کم خوردن غذا اندکی فراغت حاصل نموده و رفع خستگی می نماید. روزه یعنی کم خوردن و کم آشامیدن در مدت معینی از سال و این بهترین راه معالجه و حفظ تندرستی است که طب قدیم و جدید را از این حیث متوجه خود ساخته، مخصوصاً امراضی را که به آلات هاضمه به خصوص کلیه و کبد عارض می شود و توسط دارو نمی توان آنها را علاج کرد، روزه بخوبی معالجه می نماید.چنانچه بهترین داروها برای برطرف کردن سوء هاضمه روزه گرفتن است، مرض مخصوص کبد نیز که موجب یرقان می گردد، بهترین طریقه معالجه اش همانا روزه گرفتن است، چه آنکه ایجاد این مرض اغلب اوقات بواسطه خستگی کبد است، که در مواقع زیادی عمل و فعالیت نمی تواند صفرا را از خون بگیرد.
Iran, Islamic Republic of
جالبه از ماه رمضان و روزه گرفتن برخی که نه اکثرمون فقط نخوردن و نیاشامیدنشو بلدیم. روزه گرفتن انصافا برای بدن مفید است برای سلامتیمون اینو کسی نمیتونه انقورت بیاره براش چون دوست و دشمن علمی و دینی ثابت کردن براش و افرادی هم بخاطر ضعف جسمانی معاف هستند پس بهانه گیری نکنید. جدا از اینکه برای جسمون خوبه برای روح مون هم خوبه برای سلامت اجتماعی هم خوبه اینو آمار آسیبهای اجتماعی و بزهکاری و خلافکاری میگه...