پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲

دهقان فداکاری دیگر، اینبار در مسیر تبریز - تهران

پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 612739
دهقان فداکار زنجانی، دیروز جان صد‌ها مسافر قطار تبریز - تهران را نجات داد
دهقان فداکاری دیگر، اینبار در مسیر تبریز - تهران
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، قطار تبریز - تهران به سرعت روی ریل در حال حرکت بود غافل از اینکه سیل، بخشی از ریل را در مسیر میانه - زنجان تخریب کرده است.

هر چند بارش باران در این فصل از سال طبیعی و معمول است و مردم از بارش رحمت الهی، خوشحال و خرسند می‌شوند، اما در برخی موارد، همین باران، سیل آسا شده و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده و حتی جانشان را به خطر می‌اندازد.

دیروز هم، باران سیل آسا با تخریب قسمتی از خط آهن زنجان – میانه، جان صد‌ها نفر از مسافران قطار تبریز – تهران را به خطر انداخت و اگر دهقان فداکار نبود، بی شک امروز تیتر خبرها، رنگ و بوی دیگری داشت.حسین علیمردانی، دهقان فداکاری بود که جان صد‌ها مسافر قطار تبریز - تهران را نجات داد.
 
او اهل شهر نیک پی زنجان است و صبح دیروز همانند روز‌های دیگر، هنگام رفتن به سمت زمین‌های زراعی اش که کنار خط آهن قرار دارد، ریل‌ها را دید که از هم گسیخته و در هوا معلق است.

دهقان فداکار قصه ما می‌دانست که امروز هم مثل هر روز، قطار از این مسیر عبور خواهد کرد و اگر زود نجنبد، بی شک حادثه‌ای اتفاق خواهد افتد.

او احساس خطر کرد، از این رو روی ثپه‌ای که در نزدیکی خط آهن بود، رفت و قطار را که هر لحظه در حال نزدیک شدن به محل حادثه بود، مشاهده کرد.

حسین درنگ نکرد و با دفتر راه آهن و نیروی انتظامی تماس گرفت تا تخریب شدن ریل را اطلاع دهد، اما دریافت که زمان بسیار اندک است و باید خودش دست به کار شود.او بنر قرمز رنگی را که همان حوالی بود، برداشت و همچون ریزعلی خواجوی، دهقان فداکار کتاب‌های درسی مان، به سمت قطارِ در حال حرکت، شروع به دویدن کرد.

حسین روی ریل می‌دوید و بنر قرمزی که در دست داشت، با شدت و قدرت تکان می‌داد.قلبش به شدت در سینه می‌تپید و وحشت وقوع حادثه‌ای دلخراش، بر قدرت پاهایش می‌افزود.

با سرعت هر چه تمام روی ریل می‌دوید و خدا خدا می‌کرد تا راننده او را ببیند.بالاخره ۵۰ متر مانده به محل حادثه، راننده قطار، حسین و بنر قرمز رنگش را دید و متوجه شد که خطری در کمین است! به سرعت ترمز را کشید تا قطار را متوقف کند.

قطار به موقع و تنها در چند متری ریل‌های آسیب دیده، از حرکت باز ایستاد.هنگامی که راننده قطار پیاده شد، تازه متوجه شد چه خطری از بیخ گوش خودش و مسافرانش گذشته و چگونه حسین علیمردانی ناجی آن‌ها شده است.

با اطلاع از این موضوع، قطار تبریز - تهران و مسافرانش بدون اینکه آب در دلشان تکان بخورد، به ایستگاه قبلی یعنی ایستگاه آذرپی بازگردانده شدند و مسافران نجات یافته با هماهنگی راه آهن به وسیله اتوبوس به ایستگاه راه‌آهن زنجان و از آنجا با قطار ویژه به تهران منتقل شدند.

بارش شدید باران و جاری شدن سیل، دیروز قسمتی از خط آهن مسیر میانه - زنجان را در مسیر ایستگاه‌های آذرپی و نیک پی تخریب و مسدود کرده بود.

اما در تماس تلفنی با علی جهانگیرزاده، رییس ایستگاه راه آهن میانه مطلع شدیم، محل حادثه، به همت ماموران راه آهن بازسازی شده و هم اکنون حرکت همه قطار‌های این مسیر، به موقع انجام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
چه زمانی از این هم وطن تجلیل می شود . وقتی خلبانی در چین دویست وهفتاد نفر را سالم به زمینمی نشاند قهرمان ملی تلقی می شود این دهقان فداکار باید چه نامیده شود .
اجرش با خداوند متعال در دنیا و اخرت ،تا ببینیم بندگان خدا چگونه تجلیل می کنند!
Iran, Islamic Republic of
ما در بین مردممان از این افراد زیاد داریم. در مدافعان حرم در اردوهای جهادی و بسیجی و نظامی و در نیروی انتظامی در آتشنشان ها و در بین روستاییان و کارگران مومن و زحمتکش و.. اما در بین افراد منافق و فتنه گر از این آدمها نداریم ...