جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

انتقاد شریعتمداری از افزایش نامتعارف قیمت خودرو

چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب: 612673
وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص قیمت برخی خودروهای داخلی گفت: افزایش بیش از ۹/۶ درصدی قیمت خودروهای داخلی مجاز نیست.
انتقاد شریعتمداری از افزایش نامتعارف قیمت خودرو
به گزارش جهان نيوز، به دنبال افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا که موجب اعتراض زیادی از سوی مصرف کنندگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده است، وزیر صنعت اعلام کرده "افزایش بیش از ۹/۶ درصدی قیمت خودرو‌های داخلی مجاز نیست".

وی افزود: خودروسازان داخلی حق افزایش بیش از این میزان را ندارند و مردم باید تخلفات را گزارش کنند.

وزیر صنعت تأکید کرده است: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گزارش‌ها را بررسی و با تخلف احتمالی برخورد کند.

افزایش قیمت خودرو آن هم بدون ضابطه و براساس سلیقه خودروساز باعث شده تا کمیسیون صنایع مجلس به این موضوع ورود پیدا کرده و در صدد بررسی آن برآید. نمایندگان کمیسیون صنایع معتقدند یکی از عوامل افزایش قیمت خودرو، نرخ تورم و نوسانات نرخ ارز است که باید این دو موضوع از همدیگر تفکیک داده شده و تأثیر آن‌ها بر قیمت تمام شده یک خودرو مورد ارزیابی قرار گیرد. برخی از نمایندگان معتقدند در مقطعی شرکت‌های خودروساز از توانمندی داخلی و استفاده از قطعات ساخت داخل صحبت می‌کنند، اما وقتی ارز گران می‌شود قطعات وارداتی را بهانه کرده و اقدام به افزایش قیمت‌ها می‌کنند که این موضع برای ما علامت سوال دارد. باید ارز بری خودرو‌ها نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گیرد تا تکلیف مردم مشخص شود.

علاوه بر این بیش از ۱۵ تن از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم اخیراً با ارسال نامه‌ای به محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار لغو افزایش قیمت خودرو شده اند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
و همچنان سیستم خود انتقادیست که می درخشد
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین توهین به مردم: مردم تخلفات را گزارش کنند.
یعنی شما نمی دانید چه خبر است. دروغ و مردم فریبی بس است. در شرایطی که باید مراقب حال مردم باشید، خونشان را در شیشه می کنید.
درها را بازکنید اگر کسی ایران خودرو سوار شد. هرچی بگویید قبول.