پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تاکید کره‌جنوبی و آمریکا بر اتحاد علیه کره‌شمالی

چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 612651
دیپلمات‌های ارشد کره‌جنوبی و ایالات متحده آمریکا امروز چهارشنبه در تماس‌های تلفنی اضطراری بر همبستگی علیه قدرتنمایی مجدد کره‌شمالی در آستانه نشست‌های آتی مهم تاکید کردند.
تاکید کره‌جنوبی و آمریکا بر اتحاد علیه کره‌شمالی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، کانگ کیونگ-وا، وزیر امور خارجه کره‌جنوبی و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا درباره مسائل مرتبط شامل تصمیم کره‌شمالی برای لغو مذاکرات وزارتی با سئول که قرار بود امروز چهارشنبه انجام شود، بحث و تبادل نظر کردند.

کانگ آمریکا را در جریان موضع کره‌جنوبی قرار داده و تاکید کرد سئول بر اجرای کامل توافق ۲۷ آوریل میان رهبران دو کره پایبند است.

وزارت خارجه کره‌جنوبی اعلام کرد: طرفین با ادامه همکاری نزدیک با هدف دستیابی به خلع سلاح کامل و برقراری صلح در شبه جزیره کره از طریق میزبانی موفق نشست کره‌شمالی-آمریکا بر اصل دستاوردهای نشست ۲۷ آوریل موافقت کردند.

براساس اعلام این وزارتخانه، وزیر خارجه سئول گفته است آمریکا همچنان زمینه‌چینی برای نشست میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون را که قرار است ۱۲ ژوئن در سنگاپور برگزار شود، ادامه می‌دهد.

تحولات جدید در کره‌شمالی بار دیگر غیر قابل پیش‌بینی بودن رفتارهای کره‌شمالی را نشان می‌دهد. تصمیم ناگهانی کره‌شمالی مقام‌های سئول را غافلگیر کرد. معاون وزیر خارجه کره‌شمالی تاکید دارد که چنانچه آمریکا همچنان بر درخواست‌های یکجانبه خود برای خلع سلاح هسته‌ای اصرار کند، درباره نشست آتی تجدیدنظر می‌کنند.
  •  
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *