شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

نخست‌وزیر آینده مالزی از زندان آزاد شد

چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب: 612610
یکی از مخالفان سرسخت نخست‌وزیر سابق این کشور پس از سه سال از زندان آزاد شد.
نخست‌وزیر آینده مالزی از زندان آزاد شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، انور ابراهیم، رهبر اصلاح طلب مالزیایی رسما مشمول عفو شد و امروز (چهارشنبه) پس از سه سال زندان آزاد شد. ماهاتیر محمد، پس از پیروزی بزرگ در انتخابات هفته گذشته به وعده خود مبنی بر آزادی ماهاتیر محمد عمل کرد.
 
ماهاتیر 92 ساله وعده داده که پس از اطمینان از قدرت در پارلمان جای خود را به انور ابراهیم خواهد داد. پادشاه مالزی پیش از این با  عفو انور ابراهیم موافقت کرده بود.انور ابراهیم 70 ساله پس از ترک بیمارستانی که چندین ماه گذشته را برای درمان در آن حضور داشت، حاضر به اظهار نظر دراین باره نشد.

وی سپس در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که پیش از قبول مسئولیت دولتی قصد دارد در چندین سخنرانی خارجی شرکت کند.انور که زمانی مهمترین منتقد دولت مالزی به شمار می‌رفت تحت حکومت نجیب رزاق، نخست‌وزیر سابق این کشور به دلیل آنچه خود "تلاش برای پایان فعالیت سیاسی" نامیده بود، به زندان افتاده بود.

روز گذشته ماهاتیر محمد اعلام کرد که برای یک تا دو سال در قدرت حضور داشته و پس از آن سمت خود را به انور تحویل خواهد داد. انور ابراهیم نیز با این چارچوب زمانی موافقت کرد و گفت به ماهاتیر محمد باید زمان کافی داده شود تا به اهداف کوتاه مدت خود دست یابد. مهمترین هدف دولت جدید به راه انداختن پرونده شکایت علیه نجیب رزاق به اتهام دریافت صدها میلیون دلار از صندوق سرمایه‌گذاری‌های دولتی مالزی است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *