سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۷
۱۳۲
اظهارات عجیب و جدید روحانی:

۸۰ درصد اهداف برجام محقق شد!/ افکار عمومی آمریکا هم با ماست/ همین امروز هم ما پیروز هستیم

چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 612589
رئیس جمهور گفت:امروز آمریکا به عنوان ناقض عهد و متخلف از مقررات بین‌المللی باید مورد فشار قرار بگیرد.
۸۰ درصد اهداف برجام محقق شد!/ افکار عمومی آمریکا هم با ماست/ همین امروز هم ما پیروز هستیم
گروه سیاسی جهان نيوز: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت اظهار داشت: باید در ارزیابی دستاوردها بین برجام و نبود برجام مقایسه انجام دهیم در این صورت به خوبی مشخص می‌شود که ملت ایران چه کار بزرگی انجام داده است.

به گزارش جهان نيوز، گزیده اظهارات رئیس جمهور در اینجلسه به شرح ذیل است:

*متأسفیم که برخی از کشورهای عرب منطقه در قبال جنایات روزهای اخیر صهیونیست‌ها سکوت کردند و برخی کشورهای اسلامی نیز به سادگی از آن چشم‌پوشی کردند و برخی دیگر نیز متأسفانه آن را دفاع مشروع لقب دادند در حالی که دفاع مشروع از آن ملت و سرزمینی است که متعلق به خود آن ملت باشد نه سرزمین غصب شده فلسطین، لذا دفاع مشروع صهیونیست‌ها در این سرزمین معنا و مفهومی ندارد. ملت فلسطین برای سرزمین خود می‌جنگند و جای تأسف است که برخی کشورهای غربی به ناروا از اینگونه کلمات یعنی دفاع مشروع استفاده می‌کنند.

*رژیم صهیونیستی، رژیمی نیست که به اخلاق و حتی قوانین و مقررات بین‌المللی پایبند باشد و فقط زور را می‌فهمد. همچنان که در جنگ ۳۳ روزه دیدیم که وقتی ملت بزرگ لبنان ایستادگی و مقاومت کردند، فهمیدند که در برابر این ملت بزرگ نمی‌توان کاری از پیش ببرند. در غزه هم زمانی که با مقاومت مواجه شدند، مجبور به عقب‌نشینی شدند. در شرایط کنونی هم راه دیگری غیر از مقاومت وجود ندارد.

*جمهوری اسلامی ایران همواره مدافع حقوق مردم فلسطین بوده و این راه را ادامه خواهد داد. ما همواره در مقابل متجاوزین و ظالمین خواهیم ایستاد و معتقدیم پیروزی نهایی از آن مظلومین و فلسطینیان خواهد بود.

*امروز مسأله برجام و هسته‌ای باز هم زمینه و فرصت‌هایی دارد که مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. در مسأله هسته‌ای عده‌ای که آن طرف هستند، تصور می‌کنند با فشار، تحریم، تهدید و حتی نشان دادن علائم جنگ می‌توانند ملت ایران را تسلیم کنند، اما ایستادگی و مقاومت ملت ایران به خوبی نشان داد که این تفکر و راه، نادرست و غلط است.

*در موضوع هسته‌ای عده‌ای هم تصور می‌کنند که مسائل جهانی و اموری که به نوعی در مجامع بین‌المللی و شورای امنیت مطرح شده را با سخنرانی، شعار و تحریک احساسات مردم می‌توان حل و فصل کرد که البته ثابت شده که این هم مسیر درست و دقیقی نیست.

*دولت یازدهم از ابتدا بر این تفکر بود که این مسأله راه‌حل فنی و سیاسی دارد و می‌توان از طریق احترام به حقوق ملت ایران، مذاکره سیاسی بین کشورها و با رسیدن به توافق از مسیر سیاسی و دیپلماتیک در این موضوع به نتیجه برسیم.

*در موضوع هسته‌ای به دنبال دو دستاورد اصلی بودیم. دستاورد اول احقاق حقوق ملت ایران بود. مطابق قطعنامه‌های سازمان ملل، غنی‌سازی ایران غیرقانونی اعلام شده بود که البته به هیچ وجه این موضوع را قبول نداریم، اما این مسأله به مستمسکی برای فشار به کشورمان تبدیل شده بود و لذا قصد داشتیم آن را از بین ببریم. بر این مبنا زیربنای ادعای آنها موضوع PMD و ادعای فعالیت‌های غیرصلح‌آمیز بود و ما این زیربنا را از بین بردیم و معلوم شد که ادعاهای آنها نابجاست و از طرفی حقوق ملت ایران را تثبیت و قطعنامه‌های مربوط به این موضوع را لغو کردیم.

*دستاورد و هدف دیگر رفع تحریم‌ها در راستای تأمین منافع ملی بود که در این راستا، اگر چه ممکن است از صد در صد خواسته‌های خود در عمل به ۸۰ درصد دست یافته باشیم، اما باید توجه داشت در مذاکره و تعامل با کشورهای بزرگ غربی و آن هم کشور خاصی مثل آمریکا که همواره با ملت ایران تخاصم داشته است، معلوم است که مشکلاتی ایجاد می‌کنند. اما باید در ارزیابی دستاوردها بین برجام و نبود برجام مقایسه انجام دهیم در این صورت به خوبی مشخص می‌شود که ملت ایران چه کار بزرگی انجام داده است.

*در این راه همیشه ملت ایران، حامی و پشتیبان بودند و مقام معظم رهبری رهنمود و ارشادهای لازم را داشته‌اند و همه با هم این کار بزرگ را به انجام رساندیم.بعد از اینکه برجام اجرایی شد، آمریکا به طور یکطرفه از آن خارج شد. حالا چه کسی اینجا متخلف است. دولت ایران یا دولت آمریکا؟ و چه کسی نقض عهد کرده است ما یا آمریکایی‌ها؟ ما متعهد به اقدام خودمان هستیم یا به اقدامات دیگران هم متعهد می‌باشیم؟ چه کسی بود که مصوبات سازمان ملل و قطعنامه ۲۲۳۱ را زیر پا گذاشت ما یا آنها؟ ما برخلاف حقوق بین‌الملل حرکت کردیم یا آنها؟ معاهدات بین‌المللی را آمریکا تضعیف کرده یا ایران؟

*رئیس جمهور با بیان اینکه چه کسی مستحق ملامت است، گفت: این موضوع باید روشن شود و مبادا یک عده‌ای خطا کنند، امروز آمریکا به عنوان ناقض عهد و متخلف از مقررات بین‌المللی باید مورد فشار قرار بگیرد.

روحانی با اشاره به جملاتی از حضرت امام(ره)، خاطر نشان کرد: این روزها با موضوعاتی که مطرح می‌شود بیشتر به یاد جمله معروف حضرت امام خمینی(ره) در آبان ۶۵ که به «این تذهبون؟» معروف است، ‌می‌افتم. در آن روز بین ایران و آمریکا اختلافی وجود داشت که آمریکا در آن شکست خورده بود اما یک عده به دنبال آن بودند که مسئولین ایرانی را مورد سوال قرار دهند و امام راحل برخورد حکمت‌آمیز با آنها داشت و آن درس خوبی برای ما بود و هست.

*امام در ۲۹ آبان ۶۵ فرمود «هیچ توقع نداشتم که در این زمان که باید فریاد بزنند سر آمریکا، فریاد می‌زنند سر مسئولین‌مان» چه شده است؟ در یک چنین مسأله مهمی باید همه دست به دست هم بدهید و ثابت کنید به دنیا که وحدت دارید، چرا شما می‌خواهید تفرقه و دو دستگی ایجاد کنید، چه شده است شما را و کجا دارید می‌روید؟ «این تذهبون؟». بعد فرمود تندرو و کندرو و دو دستگی در کشور ایجاد نکنید و این خلاف اسلام، دیانت و انصاف است.

*امروز روزی نیست که همدیگر را پای میز سوال ببریم، البته ممکن است چنین فرصتی بعداً پیش بیاید که بسیار از آن استقبال می‌کنیم، اما در زمان کنونی همه باید در برابر فشارهای آمریکا، متحد باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه شرایط کنونی با سال‌های ۸۶، ۹۰ و ۹۱ کاملاً متفاوت است، گفت: در آن روزها در جریان فشاری که آمریکا بر ایران وارد می‌کرد، بسیاری از کشورهای دنیا را همراه و در کنار خود داشت و اجماعی در حد بزرگ علیه ایران ایجاد کرده بود و همه کنار آمریکا بودند و افکار عمومی و کشورهای دنیا نیز با ما نبودند اما امروز به جز یکی دو کشور کوچک مرتجع منطقه و رژیم غاصب صهیونیستی، کسی با آمریکا نیست و تمام دنیا با ایران هستند و این امتیاز بزرگی است و نباید از دست بدهیم.

*امروز در جایگاهی قرار گرفتیم که جایگاه اتهام نیست و آمریکا است که در جایگاه و میز اتهام قرار دارد و همه دنیا آمریکا را متهم می‌کنند. همه مجامع بین‌المللی از جمله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان ملل صراحتاً اعلام می‌کنند که ایران به تعهدات خود پایبند بوده است و در مقابل همه تأکید دارند که اقدام آمریکا خلاف مقررات بین‌المللی، بی‌دلیل و بی‌منطق بوده است و هیچ‌گاه در مقابل آمریکا در چنین موضعی قرار نداشتیم که همه قبول دارند که کار آمریکا پشتوانه سیاسی، اخلاقی ندارد و در مقابل، کار ایران کاملاً از پشتوانه سیاسی و اخلاقی برخوردار است و امروز افکار عمومی جهان با ما است.

*حتی اگر داخل آمریکا نظرسنجی شود باز هم افکار عمومی با ماست و این به معنای انزوای واقعی دولت آمریکا می‌باشد و همین امروز هم ما پیروز هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خسارت محض!
Iran, Islamic Republic of
البته سخن جناب روحانی که گفته ۸۰ درصد برجام محقق شده شاید یکی از تنها حرفهای راست ایشون در طول دوران ریاست جمهوریش باشه
بله ۸۰ درصد برجام شامل تعهدات ایران بوده که بی کم و کاست و حتی بالاتر از تعهدات برجامی محقق شده
که آژانس هم در همه ی گزارشاتش اونا رو تایید کرده
امیری
United States
جل الحالق روحانی واقعا خودت هم به خرفت اعتماد نداری ؟این 80 درصد کجاست فقط یک نمونه بگو قلب راکتور پر از سیمان شده مغز مردم هنوز سر جاش هست البته همون اول مغز برخی پر از سیمان شد وقتی رهیری در نوروز 94 فرمودند خر امریکا بگدره به ریش شما می خنده اما متاسفانه چنان فضایی غرب زده و رسانه های حامی دولت ایجاد کردند که مجلس در 20 دقیقه با هدایت لاریجانی طرح را تصویب کرد زمانی که فکر نمی کنم در هیچ طرح ولایخه ای سابقه داشته باشدشدت افتضاح طرح به گونه ای بود که برحی دلسوزان نظام ونمایندگان مجلس همچون زاکانی را به گریه و بیمارستان کشاند. روحانی و ظریف در دام تبلیغات رسانه ای غرب مشغول نابود کردن توان هسته ای کشور بودند و در دامی که امریکا پهن کرده بود بازی می کردند .اقای روحانی از 80 درصدی که شما می گویی مردم که چیزی ندیدند نه بالمره تحریم ها حذف شد نه بانک ها از تحریم بیرون امدند و نه مشگل اب خوردن مردم که شما می گفتید بر طرف شد اقای روحانی شما اگر صداقت داشتید همان زمان که امریکا پول را با هواپیما فرستاد باید به مردم می گفتید در طول این مدت یکبار هم نشد صادقانه به اشتباه خودتان اعتراف نمایید یکبار نشد خرف دلسوزان نظام ورهبری را قبول نمایید خدا می داند رهبری چه خون دلی در مورد بر جام خورد .وقتی فضا را انچنان نمودید که مردم فکر کردند ریس جمهورشان حتما می داند با بر جام از اب خوردن تا همه چیز درست می شود دیگر بس است این 2 سال اخر حکومت خود را به 4+1 تلف نکنید تیم دیپلماسی خود را تعویض نمایید به خرف دلسوزان نظام توجه کنید اروپا نیز همان امریکاست فقط کار را تقسیم کرده اند تا شما را بیشتر تضعیف نمایند شمایی که تمام تخم مرغ هایت در یک سبد قرار دادی شمایی که به انتقادات رسانه های دلسوز هزاران لقب دادی بی شناسنامه و بزدل و..........اما الان معلوم شد که منتقدان شما راست می گفتند به نظر من باید اعتراف نمایید باید عذر خواهی نمایید از رهبری از مردم ومخصوصا از منتقدانت
Iran, Islamic Republic of
علی برکت الله
United Kingdom
همین الان توتال گفت از پارس جنوبی خارج میشم آقای روحانی اینو دیگه چی میگی
Iran, Islamic Republic of
البته بزودی مردم ایران برجام بدفرجام را با قرارداد قجری ننگین ترکمنچای مقایسه خواهندکرد
180 درصد محقق شده !
Iran, Islamic Republic of
180 درصدش محقق شده یعنی بیشتر از اون چیزی که امکان داشته جناب روحانی !!!!!!!!!!!!!!!!!1
Iran, Islamic Republic of
خوشبختانه با نهضت سواد آموزی در ایران آدم کم سواد خیلی کمه و تقریبا همه فرق منفی 80 را با مثبت 80 میفهمن؛...
Iran, Islamic Republic of
تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل.
عاقبت مذاکره با اروپا هم از همین الآن و با این دروغهایی که به ملت میگن کاملا مشخصه؛ خسارت پشت خسارت
عمار
Iran, Islamic Republic of
...
همه دنیا آمریکا را متهم می‌کنند
Germany
همه دنیا آمریکا را متهم می‌کنند
آخ آخ آخ آخ ... چقــــــــــــــــــــــــــــدر هم آمریکا ناراحت و نگران است که دنیا داره متهمش می کنه.
جناب روحانی در این 5 سال که دستاوردی جز برجام نداشتی اما سخته که بدونی همین برجام هم یک بازی 6 - 0 است به نفع حریف. و در تاریخ ایران زمین نام تو و دیگر دستاندرکاران این باخت سنگین ثبت خواهد بود.
لطفا عذرخواهی کنید
Iran, Islamic Republic of
عذرخواهی چی چی است ؟!!! نمایندگان محترم مجلس باید استیضاح کنند.
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز
نمایندگان مجلس خودشان هم باید استیضاح شوند
این آتشی بود که با همکاری دولت و مجلس به جان کشور افتاد
United Kingdom
موافقم
Iran, Islamic Republic of
بازم خواب دیدی برادر؟ همه خوابات که برعکس تعبیر شد بازم نمیخوای درس بگیری؟
Iran, Islamic Republic of
خواب میدین روحانی یه دوره ایه و حالا خواب استیضاح میبینن ولی از شانس بدشون خوابشون برعکس تعبیر میشه
Iran, Islamic Republic of
...
دولت باید استیضاح شود
Iran, Islamic Republic of
اقلیت هستید ولی عادت کردین واسه اکثریت تصمیم بگیرین اما مردم پشت انتخابشون هستن خوب یا بد رئیس جمهور این کشور دکتر حسن روحانی هست
Iran, Islamic Republic of
همین لجاجت شما ما را به اینجا کشاند
آجرلو
Iran, Islamic Republic of
استیضاح کم، باید به دلیل تخلفات عدیده قانونی و شرعی و سوء استفاده از قدرت محاکمه و مجازات شوند.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی: "امروز روزی نیست که همدیگر را پای میز سوال ببریم، البته ممکن است چنین فرصتی بعداً پیش بیاید که بسیار از آن استقبال می‌کنیم، اما در زمان کنونی همه باید در برابر فشارهای آمریکا، متحد باشیم".
این گفته رئیس جمهور به شرطی قابل قبول است که دولت نخواهد دوباره فریب غربی ها (اروپایی های آقا اجازه) را بخورد و چند سال دیگر ملت بزرگ ایران را معطل فریبکاری آنها بکند!
امیری
United States
اقای روحانی حنای شما دیگر رنگی ندارد حرف های شما را دیگر خودت هم قبول نداری 6 سال هست محور تمام سخنرانی هایت بر جام بود برجامت کجاست ؟بالمره گفتنت در حذف تحریم ها کجاست ؟حالا مردم می دانند که در تیم شما صداقتی نبود از همان اول وقتی خود امریکا برای کار خودش با هواپیما پول برایت فرستان ان وقت باید می فهمیدی که چه کلاهی بر سرت رفته شما قلب راکتور اراک را پر از سیمان نکردی بلکه قلب میلیون ها ایرانی را پر از بتون کردی البته قبل از مغز خیلی ها پر از بتون شده بود ...
محمد
Iran, Islamic Republic of
خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
دارم دیوونه میشم
خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
دارم سکته میکنم
...
Iran, Islamic Republic of
منم داره به مغزم بدجور فشار میاد. اعصابم خورد میشه این حرفها را میشنوم.
United Kingdom
تو خودشو ناراحت نکن چه ناراحت بشی یا نشی تا این دولت هست برجامم هست این وسط اعصاب خودت خرد و خمیر میشه ۳سال دیگه راحت میشی
Iran, Islamic Republic of
بازم معلوم نیست سه سال دیگه راحت بشه شایدم خیلی ناراحتتر شد
Iran, Islamic Republic of
بنده هم همینطور ولی شما را توجه میدهم به این مهم که آنقدر که حواشی برجام خسارت بار بود خود برجام نبود.
خسارت بزرگ برجام نه در متن آن که در حواشی آن بود. خسارت عمده جایی بود که همه چیز معطل برجام شد.
چنانچه دولت وظائف معمول خود را در کنار پیش بردن برجام بی فرجام پیش میبرد قطعا خسارت کمتری میدیدیم.
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم واردات بطری (آب و صابون) از اروپا حفظ بشه
چون به هرحال از این به بعد خیلی برای ابر کاسبان برجام ضرورت داره
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
...
United States
هم نوایی ناخواسته با رژیم غاصب اسراییل و آمریکای جهانخوار در مخالفت با برجام از عجایب روزگاره
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
...برجام برای آمریکا موهبتی بزرگ بود و برای ما خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
پس چرا ازش خارج شد
S
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
خارج شد تا برجام های ۲ و ۳ و ۴ و...را تحمیل کند
Iran, Islamic Republic of
بتن ريختن. داخل انرژي هسته اي آمريكا خيالش راحت شد ايران ٢٠ درصد غني سازي ندارد
Iran, Islamic Republic of
ترامپ از برجام خارج شد زیرا هدف شون بتن ریزی و تخریب صنعت هسته ای ما بود که محقق شد حالا برای فشار و تحریم بیشتر خروج از برجام باید صورت می گرفت .
Iran, Islamic Republic of
حسن جان خودت یکبار دیگه جمله معروف آنچنان رونق اقتصادی ایجاد میکنم ... را بگو یه کم جو تلطیف بشه!!آماشااله
Iran, Islamic Republic of
سلام
خیلی رو این موضوع مانور میدن و هی سوال می پرسن که شما چرا با ترامپ هم نظر هستید؟ و....
واقعیت اینه که ما دو دسته دشمن در آمریکا و جهان داریم: یک دسته دشمن نادان مثل ترامپ و بن سلمان و... و دسته دوم دشمنان دانا که میشه اوباما و انگلیس خبیث و .... رو برشمرد.
دشمن دانا میگه ما کاری کردیم که بدون شلیک حتی یک گلوله کلی از ایران امتیاز بگیریم بدون اینکه امتیاز قابل توجهی بهش داده باشیم و لی دشمن نادان می گوید که این یک قرارداد زیانبار برای آمریکا و متحدانش است.
موضع ما روشن است. می گوییم دشمن دانا درست می گوید و با شناخت درست از قراداد یک طرفه ای که به ایران تحمیل شده، می داند چه بلای بزرگی به سر ایران آورده است.
حالا این سوال مطرح است که چرا بعضی در داخل حرف دشمن نادان را قبول می کنند و می گویند که برجام برای ما مفید است و برای آنها بد است؟
گرچه کاملا مشخص است که این نوع مطرح کردن قضیه از طرف برجامیان بیشتر رد گم کردن است تا جوابی منطقی و استدلالی محکم.
Iran, Islamic Republic of
از عجایب روزگار دیدن واقعیتهای جهان و وارونه فهمیدن و وارونه نشان دادن آن است.
برجام مثل این است که به یکی هزار تومان بدهی و بگویی برو از مغازه خرید کن. بعد که میاد میبنی به اندزه 50 تک تومن خرید کرده و وقتی میگی این چه خسارتیه که به مال ما( مردم ایران) زدی؟ در جواب بهت بگه برو عینک بزن تا این دستاوردها رو ببینی!!!! هرچی هم بهش توضیح می دی که با این هزار تومن میشد کلی جنس خرید، با نشون دادن همون جنسهای درپیتی میگه نمی دونم چرا بعضیها نمیخوان این دستاوردهای عظیم رو ببینن و ....
Iran, Islamic Republic of
18.8 رژیم صهیونیستی و آمریکا لقمه ای چربتر و بزرگتر از هسته ای از ما میخان یعنی اونا موشکها و قدرت دفاعی مارو هم میخان، وبعد از اون منابع نفتی و گازی و چیزهای دیگه،؛پس از برجام ناراضیند ولی ما از نابودی دستاوردهای شهدای هسته ای درمقابل هیچ و پوچ ، ناراضی هستیم
فلفل هندی سیاه وخال مهرویان سیاه هردو جانسوزنداما این کجاو آن کجا
ح
Iran, Islamic Republic of
...
یک وطن پرست ایرانی
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی تا کی می خواهی با مردم بازی کنی چرا نصایح مقام معظم رهبری را به یاد نمی اوری و با زمان حضرت امام خودت را مقایسه می کنی اقای روحانی بار ها رهبری خطوط قرمز را اعلام نمودند تا در مذاکرات به انها توجه شود کدام خطوط را رعایت کردید !!!!!...
Iran, Islamic Republic of
زمان حضرت امام هم این آقا همین بوده است.کتاب تماس دکتر عباسی رو دانلود کنید.میبینید این همون روحانیه بدون سر سوزنی تغییر.
آفاق
Iran, Islamic Republic of
یکی به پریزیدنت بگه چرا قبل از مذاکرات، اون روزا به یاد حرفهای امام نیافتادی این روزا که اشتباه محضتون مشخص شده و همه انگشتها به سمت شماست حرفهای امام یادتون اومده آره!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اونقدر شاخدار حرف زده که دیگه اگه بگه هر روز خورشید طلوع میکنه ،فکر میکنم فاتحه خورشید هم خونده شده وفردا دیگه روزی وجود نداره !
Iran, Islamic Republic of
این جنازه متعفن برجام ، نه فقط راهگشا نبود که باری بر بارهای ناتوانی دولت کهنسالان خسته وابگوشت بار بزارمون ،افزوده .
حقوق نجومیش وواردات کود انسانیش به نفع دولت و بارکشی رکود وتورمش سهم مردم!
Iran, Islamic Republic of
روحانی: سه سال باقی مانده رو هم بدون آمریکا با برجام سر گرم می شویم.
خدا حفظ کند جماعتی را که ما هر کاری می کنیم مورد تاییدشان هستیم!
170 میلیون دلار
Germany
دولت روحانی اعلام میکرد:
هر روز تاخیر در اجرای برجام 170 میلیون دلار ضرر برای مملکت است
اما حالا معلوم است که
هر روز بقای در برجام 170 میلیون دلار ضرر است. از جنس مصرفی انگلیسی و فرانسه بگیر تا کود انسانی ترک به ایران وارد می شود
United States
اقای روحانی دست بردار از دادن آمارهای .... دیگه حنات رنگی نداره. موگریتی جوابت رو داد. ما هر چه نگاه میکنیم که این ۸۰ درصد کجاست چیزی عایدمان نمیشه. شاید منظورت اینه که ایران ۸۰ درصد از تعهدات برجامی را انجام داد و ۲۰ درصد دیگه که سهم امریکا و اروپا بود هنوز به سرانجام نرسیده؟؟
Iran, Islamic Republic of
گونیهای دلاری که به دوش میکشد ..................
Iran, Islamic Republic of
باز روحانی باز بایدهای آن!
آقای روحانی چرا از آمریکا بخاطره بیرون رفتن از برجام شکایت نمی کنید؟ در پشت پرده مذاکرات برجام چه کرده اید که حتی شکایتی هم نمی توانید بکنید.
Iran, Islamic Republic of
یعنی واقعا 80 درصد اهداف امریکا در برجام محقق شد؟؟؟!!

من که فکر کنم 100 درصد

گاو برجام رو دوشیدند و لاشه اش را دور انداختند و بعضی همچنان زنده باد جنازه برجام فریاد می زنند
Iran, Islamic Republic of
حتی اگر داخل آمریکا نظرسنجی شود باز هم افکار عمومی با ماست و این به معنای انزوای واقعی دولت آمریکا می‌باشد و همین امروز هم ما پیروز هستیم.................

اینو به اون بنده خدائی بگید که میگفت اروپائیها آقا اجازه ی امریکا هستند! میریم با کدخدا میبندیم راحت تره!

راستی به گوشتون خورده که پمپئو گفته :روحانی که خودش را غربی میپندارد!!!!! ..............به نظرتون کی باید تو دهنش بزنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
یه دونه از اون55 لقبی که به منتقدان برجام میدادید وروانه جهنمشون میکردید رو بهش الصاق نمیکنید؟؟؟؟! یا فقط مردم خودتون رو............
مشتبا
Iran, Islamic Republic of
وقتی استاد حوزه و دانشگاه آقای پناهیان همینجوری میگه اگه سپاه بخواد میتونه اسراییل رو تو دریا بریزه اینم جو میگیره اینجوری میگه . یهو فردا دیدی سیف گفت ریال ایران قدرتمندترین واحد پولی جهانه . پس فردا هم دیدی منم گفتم برد پیت هستم . البته هنوز بین مشتبا و مجتبی موندم که کدوم درسته !!!!!
Iran, Islamic Republic of
اون قسمتش که اسرائیل رو میتونیم به دریا بریزیم ،درسته چون در عمل در عراق و سوریه دیدم که داعش با ان روش پیچیده عملکردش وسپر انسانیش ،نابود شد.ولی اون قسمت مربوط به دولت رو میتونی از تحقق""100روزه درستش میکنم """ براورد کنی.
مشتبا
Iran, Islamic Republic of
شما اول میرفتی نظرم راجع به اون ریختن به دریا رو میخوندی . البته اسم نزدم . فرضا ریختیم ....
Iran, Islamic Republic of
مشتبای عزیز تو بین مجتبی و مشتبا نیستی؛ تو خود خود اشتبایی
خالص خالص خاص.
Iran, Islamic Republic of
درود و سلام بر روحانی و دولت تدبیر و امید
Iran, Islamic Republic of
انشاله باهاش محشور شی.همین.
United Kingdom
دولت بی تدبیر ناامید کننده مردم
Iran, Islamic Republic of
تدبیر امیدش برای نجومی بگیران ایران بود نه برای مستضعفین
Iran, Islamic Republic of
روحانی دوستت داریم
Iran, Islamic Republic of
روحانی:دوران شعر وشعار گذشته است.لااقل تو به حرفش گوش کن!
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی حرف رهبر عزیز انقلاب اسلامی ایران را گوش کن
Iran, Islamic Republic of
باهاش محشور شی؛ جرات داری تو بگو انشااله !!!!.
Iran, Islamic Republic of
اگر برجام نبود معلوم نبود الان چه وضعی داشتیم
Iran, Islamic Republic of
عراقچی اسفند96 در چتم هاوس انگلیس: امریکا با اعمال فشار نمیگذارد بانکها وشرکتها با ایران همکاری کنند.نه فقط روح ومتن برجام ،که کلمات ان هم نقض شده اند.
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
معلوم بود که اگر برجام نبود
عزت و اقتدار بود
چرخ اقتصاد می چرخید
سانتریفیوژها هم می چرخید
از حقوقهای نجومی هم خبری نبود
اسرائیل هم نمی گفت تا ۲۵ سال امنیت ما تامین شد
۱۰ تن اورانیوم غنی شده ما چند برابر شده بود
ولی الان همه را از ما گرفتن به اسم صادرات
Iran, Islamic Republic of
اره اگه تبود دلار میشد هفت هزار و تحریم ها برمیگشت و ......
Iran, Islamic Republic of
مگه برجامی هم داشتیم؟؟؟ یعنی بمبارون مراکز هسته ای بیشتر از این بهمون آسیب میزد؟ بیشتر از این کارخانجات رو نابود وتعطیل وجوونها رو بیکار میکرد؟ بیشتر از این عزت وآبروی ایرانی میرفت؟
برو بابا کشور جیبوتی 3 روز سفیر ایران رو روی آب نگه داشت و اجازه ورود به کشورش نداد؛ به هواپیمای ظریف برا برگشتن به کشور بنزین ندادن و ....
...
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
کسی که آمریکا را کدخدا می دانست و می گفت باید با کدخدا ببندیم
اکنون می گوید
آمریکا همواره با ملت ایران تخاصم داشته است
بله رهبر هم بارها گفت اینها قابل اعتماد نیستند
ولی کو گوش شنوا!
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
۸۰درصد برجام به نفع آمریکا محقق شد
و برای اینکه ۲۰ درصد دیگر نیز محقق شود و حتی بیشتر از اینها باج بگیرد از برجام خارج شد
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
از برجام خارج شدن آمریکا بنده را به یاد فروشندگان دوره گرد قالتاقی انداخت
که جنسی را که اصلی نیست به اسم اصلی به آدم ساده لوحی قالب می کنند
و به محض اینکه پول را گرفتند سریع محل را ترک می کنند
مبادا طرف ساده لوح با کسی مشورت کند و هشیار شود و جنس را پس بدهد
بله آمریکا جنس بدلی وتقلبی برجام را به ما قالب کرد و سریع از برجام خارج شد
Iran, Islamic Republic of
برجام برای آمریکا بسیاربیشتر از 100% اجرا شد و دست آورد داشت چون تمام تعهدات ایران به سرعت اجرا شد ولی حتی یکی از تعهدات آمریکا اجرا نشد.
Iran, Islamic Republic of
دقت کردین ...
Iran, Islamic Republic of
نگران ...شدم
رضا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی اگر امریکا مقصر است پس چرا آن موقع که پرونده ما به شورای امنیت رفت ، دولت احمدی نژاد مقصر بود ؟!
آقای روحانی ! ما هنوز یادمان نرفته که شما گفتید اینها زبان دنیا را نمی فهمند و من حقوقدانم و میفهمم و مسئله را حل میکنم ! حالا که گند کارتان بالا آمده میگویید متحد باشیم ؟!
آقای روحانی ! مردم در مورد 80 درصد موفقیتتان در رفع تحریم ها میتوانند قضاوت کنند چقدر صحیح است ! چون شما گفته بودید ریشه مشکلات تحریم است و با رفع آن مشکلات را حل میکنید ! حالا اگر 80 درصد موفق بوده اید یعنی وضع زندگی مردم خیلی بهتر شده است !!!
در مورد PMD شاید خیلی ها ندانند چون متن آن را نخوانده اند اما آن را هم گند زدید ! بله PMD بسته شد اما چطوری ؟!با پذیرش اتهامات غربی ها ! آقای روحانی در PMD ادعاهای امریکایی ها تایید شده و گفته شده که ایران تا سال 2003 تلاشهایی برای دستیابی به یک ماده انفجاری هسته ای داشته ... . دقیقا به همین دلیل هم بود که وزارت خارجه شما بعد از بیانیه PMD بیانیه داد و نسبت به این بخش ها واکنش نشان داد! حقوقدان ! رفتی اتهامات را قبول کردی و پرونده را بستی ! این که حقوق خواندن نمیخواهد !
PMD را که با قبول اتهامات بستید !
عایدی رفع تحریم هم که تقریبا هیچ بود ...
هسته ای را هم ظاهرا طوری نابود کرده اید که دیگر توان ادامه ندارید ! لااقل یکی از تعهدات برجامی تان را در اعتراض به نقض عهد امریکا معلق کنید که دلمان خوش باشد آن همه تهدید برگشت پذیری تان راست بوده است !
سعید
Iran, Islamic Republic of
آخه مگه افکار عمومی آمریکا برای ما نون و آب میشه؟ همین افکار عمومی آمریکا به ترامپ رای داده دیگه.
محمد
Iran, Islamic Republic of

علی برکت ا......!!!!!!!!!!!!!
مندلی
Iran, Islamic Republic of
...
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
منظورش از اینکه 80 درصد اهداف محقق شده چیست ؟
واقعا نمیتوانم بفهمم. شاید نفهم هستم.
به خدا دانشگاه آزاد مهندسی کامپیوتر خوندم. رتبه تک رقمی و دو رقمی نبودم ولی حداقل IQ رو فکر کنم داشته باشم. ولی بازم نمیفهمم.

یکی برای من توضیح بده لطفا.
Iran, Islamic Republic of
یعنی مثلا 10 تا هدف داشتن که هشتاش محقق شده و دوتاش رفته تو باقالیا.
Iran, Islamic Republic of
من اهداف و محقق شدن یا نشدن رو نمیبینم!
آب خانه ما که همان آبه ، هوا هم که همان هواست!
چرخ اقتصاد هم که با دلار بدجور میچرخه میترسم چرخ از جاش در بره.
آفتاب هم که همان آفتابه!
چی را نمیفهمم!!!؟؟؟
برجام هم که با دست کدخدا روانه جهنم شد!
صنعت هسته ای هم با بتن آرمه تقویتش کردند. آخه میگن بتن برای استحکام لازمه!
موشکهای دانشگاه صنعتی شریف هم به دلیل بد رنگ بودن پرتاب نشد!
قسم جلاله هم خوردند که برجام گل و بلبله و سیب و گلابی میده.
دارم دیوانه میشم. نمیتوانم بفهمم.
استیضاح بهترین راهی است که میفهمم.
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
خب دوست عزیز
دیدن آن سیب و گلابی های برجام چشم بصیرت می خواد
من و تو و دیگران چشم بصیرت نداریم باید بریم به جهنم
ما بی سوادهستیم
بی شناسنامه هستیم
بابا برجامی ها الان یکی دو ساله از سیب و گلابی برجام دارن استفاده بهینه می کنن
کجای کاری ؟!!!
هی دوست داری ایراد بگیری ؟!
United States
بله این تذهبون؟
آیا شما به فرمایشات امام ره در مقابل با آمریکا عمل کردید؟ گول شیطان بزرگ را نخوردید؟ اعتمادی زیادی نکردید؟ حرف آقا را اجرایی کردید؟ و ...؟چرا هرچی که به نفعمان هست سندش را رو میکنیم؟
Iran, Islamic Republic of
این تذهبون؟! اتفاقا مدعیان اصلاح و اعتدال یا همان غربگرایان می دانند به کجا می روند. قرار دادن ایران در نطقه ای که مورد خواست نظام سلطه جهانی است.ایران انقلاب کرد،به استقلال سیاسی رسید،دنبال استقلال اقتصادی بود و این برای نظام سلطه جهانی بزرگترین خطر است. با فشار تحریم بهانه رفع تحریم ها بدست غربگرایان افتاد و افکار عمومی را با خود همراه کردند تا به برجام رسیدند و صنعت هسته ای را سریعا در هم کوبیدند.سوال مهم این است که چرا بحث موشکی توسط مسئولان برجام آور ما با غرب به بحث گذاشته می شود.دفاع منطقه ای از ایران و انقلاب اسلامی چرا؟پیوستن به کنوانسیونهای ظاهرا بین المللی خفت بار چرا؟! اینها دقیقا خواست نظام سلطه جهانی است.
Iran, Islamic Republic of
17.28 شما هم اگه سندی داری که نشون میده برجام نفعی برا ما داشته رو کن؛ این تذهبون؟
سرور
Iran, Islamic Republic of
...
حسین
Iran, Islamic Republic of
باید به ایشون گفت شما صنعت هسته ای. وحالا موشکو داری میفروشی که به دنیا ثابت بشه ماخوبیم وامریکا بد؟! این هنر مذاکراتتون بود؟پس قولهاتون به مردم چی شد چرا هیچی ازین هشتاد درصدو کسی نمیبینه؟
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
حسین آقا
خب کسی هشتاد درصد رو نمی بینه به جهنم
تقصیر اونا چیه
خب برن یه جائی وایسن که ببینن
عوض هشتاد درصد ، هشت هزار درصد ببینن
لابد اونایی که نمی بینن
یا بی سوادن
یا بی شناسنامه
یا عصرحجری
یا ترسو
یا بزدل
یا چهل پنجاه مشکل دیگه دارن
Iran, Islamic Republic of
افکار عمومی آمریکا با شماست؟
همین یکی دو روز پیش سی ان ان براساس ینظر سنجی خودش گفت که از نظر 62 درصد آمریکایی ها ایران برجام رو نقض کرده.
Iran, Islamic Republic of
یه روزنامه شون نظر سنجی کرده بود ،بالای پنجاه درصد امریکائیها کشتار یک میلیون ایرانی با حمله اتمی رو قابل قبول میدانستند!
Iran, Islamic Republic of
اون رو منم که ایرانی ام موافقم
Iran, Islamic Republic of
شرط رهبری تحقق تعهدات آنها بلافاصله بعداز امضاء بود
متاسفانه سهل انگاری...
Iran, Islamic Republic of
شما مردم دنیا رو فراموش کن. به مردم خودت ثابت کن شجاعت داری و بیا عذرخواهی کن که پیش بینیت راجع به کدخدا و نوکراش تو اروپا اشتباه بود.
مندلی
Iran, Islamic Republic of
...
شریفی
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
این راست ترین حرفی است که شیخ تاکنون زده است به دلایلی که ذیلا شمارش میشود:
1- هسته ای را تقریبا تعطیل کرده است.
2- اقتصاد مملکت را به ویرانی کشانده است.
3- وزارت دفاع را به انحای مختلف به مشکل انداخته است.
4- معاهده های مالی و پولشویی ... کشور را انجام داده و یا در حال انجام است.
5- صنعت هوا فضا که به گفته ظریف آینه دق بوده است به تعطیلی کشیده شده است.
6- نخبگان علوم هسته ای و نانو و موشکی و ... یا به خارج رفته اند و یا در حال فعالیت در مشاغلی مانند ساخت لوله فاضلاب هستند.
و...
حال 20 درصد باقیمانده تعطیلی صنایع موشکی بطور کامل و فعالیتهای منطقه ای ایران است که شیخ در نطقهای انتخاباتی اش قول داده که به اینها نیز پایان دهد.
Iran, Islamic Republic of
ضمن تایید نظر جنابعالی آن وقت باید پرسید که رئیس محترم جمهور ایران در جهت منافع کدام کشور یا منطقه حرکت میکند؟
24 میلیون نفر حق هیچ اعتراضی ندارند. حتی حق ندارند حرف از کشور و سیاست و ... بزنند.
Iran, Islamic Republic of
شکسته نفسی نفر مایید به 150 در صد اهداف رسیدید. ممنون از تواضع رییس جمهور محترم هستم.
Iran, Islamic Republic of
عجبااااااااااا
Iran, Islamic Republic of
پدر صنعت هسته ای را در آوردند.ایران را ضعیف نشان دادند.ثابت کردند مسئولان اجرایی فعلی ایران امریکا را کدخدا می دانند و در مقابل فشار دشمن ایران سخاوتمندانه عقب نشینی می کنند.مذاکرات موشکی و برجام منطقه ای را کلید زدند و.... این یعنی 80درصد وشاید بیشتر.
عدالت
Iran, Islamic Republic of
شاید خسته بوده
آخر دفعه قبل هم 200 هزار 2 میلیون گفت
فردا یک وزیر میگه 8 درصد بوده به علت خستگی 80 درصد خونده
اصغر
Mozambique
بنام خدا.بچه باخوشحالی به پدرش گفت:بابا امسال فقط از یه درس تجدید شدم!پدربا محبت وتعجب پرسید:خب باباجون ازکدوم درس تجدید شدی؟ پسرباغرور گفت: معدل!!
...٨۰
Iran, Islamic Republic of
درود به روحانی
افرین سیاست یعنی همین
یک دنیای واحد و حالا امریکای تنها
Iran, Islamic Republic of
ههههه افکار عمومی امریکا!!!! تو فکر زندگی مردم کشورت باش که خیلی هاشون زیر خط فقرند تو بی عرضه وضعشون رو بدتر گردی..... افکار عمومی امریکا برای مردم نون میشه یا آب
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خواب می بیند خیر باشد ظا هرا تو رویاها زندگی می کند
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا راست گفته . خوب تمام سانتیفیوژهارا که با بتن پر کرد ، راکتور آب سنگین را که تعطیل کرد ، تمام اورانیوهایی که سالها دانشمندان گرانقدرکشور تلاش کردند و بعنوان سرمایه کشور بود ، از کشورخارج کرده. دانشمندان هسته ای را بیکار کرده و از صنعت هسته ای کنار گذاشته شدند . بابا بیش از 80 درصد در برجام عمل کرده اما نه برای منافع کشور بلکه برای اروپائیان و کشور های بیگانه ، حال می بایست مراجع ذیصلاح بنا به خواست و انتظار ملت ایران ، بجای آنکه هیچ عکس العملی نسبت به این همه کارهایی را که انجام داده ، نشان ندهند!!!، حق مطلب را بجا آورند و به نحو شایسته با او و تیمش برخورد نمایند و ... تا بیش از این طلب کار ملت نباشد.
Iran, Islamic Republic of
انا لله و انا الیه راجعون،
برای برجام اروپایی نیز ازهمین الآن؛ الفاتحه مع الصلوات
United States
این گفته اقای روحانی : " 80 در صد اهداف برجام محقق شد" انسان را یاد ضرب المثل معناداری می اندازد که یک اقا پسری در خیال دختر خانمی که به او علاقه داشت عروسی و سر وصدا و سور ساتی راه اندخته بو دپایکوبی ودست افشانی میکرد ! این خبر به خانواده عروس رسید خیلی تعجب کردند و خنده شان گرفت .و اصلا خونه عروس از این خبرها نبود . این قصه پر غصه به این ضرب المثل مشهور شد که :"خونه داماد (متوهم) خیلی سرو صدا است ولی خونه عروس خبری نیست "امید واریم که رییس جمهور محترم وتیم هسته ا ی ایشان از ماجرای عروس عجوزه امریکایی عبرت گرفته و فریب چهره بزک کرده عجوزه اروپایی را نخورند .
Iran, Islamic Republic of
راس میگه. هشتاد درصدش انتخاب مجدد ایشون بود. بیست درصدش اگر بتونه سه دیگه دووم بیاره
Iran, Islamic Republic of
یک روزی بزرگواری فرمود باشگاه های قدرت درآمریکابراین کشور حکومت میکند ونه اینکه مردم آن کشور قدرت انتخاب داشته باشند.مردم محکوم به انتخاب ازبین جمهوریخواه ویادمکرات هستندو قدرت بین آنها دست بدست میشود لیکن کشور ما هرمشکلی داشته باشد دستان خودرا بسمت مردم دراز میکند وهرمطلبی را با آنان درمیان میگذارد .من باورم نیست قدرت درونی که گاه محصور در تعدادی نهفته هست اجازه دهد مشکلات خود راکه از پدیدآورندگان آن خود ما هستیم قابل حل شدن باشد درمقوله بیماری اصحاب علوم بهداشتی معتقدند پیشگیری قبل از درمان چاره ساز است اما ما درمباحث اخیر خصوصا تورم بارفتاروعملکرد خودموید این موضوعیم که اول بیماری مسری بعد درمان وسپس مرگ جامعه امیدوارم با جدیت وضعیت معیشت مردم برعقلانیت حل و فصل شود.
اکبر
Iran, Islamic Republic of
...خوشحالم که هر دو دوره بهش رای ندادم
Iran, Islamic Republic of
...
Romania
خداوکیلی چقدرمردم را بازی میدهید روزی که قدرت اجرایی دست احمدی نژاد بود یارانه را بنا نهاد بعدا"فریاد خبری سردادکه میخواهیم افزایش دهیم افزایش که ندادهیچ بلکه قیمتها را خصوصا دربخش مسکن بیش از ۵۰۰%افزایش داد.در دولت فعلی کالا و خدمات با افکار لیبرالیستی ویارانه بدون هدف از ترس انتقادهای جامعه که تزریق میشود نتنها افزایشی ندارد بلکه قدرت خرید مردم اینقدر کاهش پیدا کرده که چندان با دولت قبلی تفاوتی وجود ندارد .همه مردم معتقدند هرکس در دوره دوم امده وضعیت را خراب کرده استثناء هم ندارد لطفا"چرا به این خواست عمومی پاسخی داده نمیشود.
Iran, Islamic Republic of
یاد اون سخن بسیار پر مغز افتادم کا گفته بود توافق نامه برجام یک توافق برد برد است و ما در آن سه تا گل زدیم و دوتا گل خوردیم😆😆😆😆😆😆😆
Iran, Islamic Republic of
حسن دلت خیلی خوشه توکدوم دنیایی توواقعاااا؟؟؟؟
مشاورات کیاهستن خدایی؟؟؟
حقوقدانی؟؟؟
کجاگرفتی مدرکشووو؟؟؟
سیاستمداری؟؟؟
نه والله نیستی
اینو بدون امریکاروول نمیکنن بچسبن به ایران
وبازبدون ۳۵درصداقتصادجهان دست امریکاست
United States
...حاجی فرود اومدی خبر بده!
Iran, Islamic Republic of
میشه اون ۲۰ درصد باقیمانده را بگی
Iran, Islamic Republic of
البته روحانی درست گفته همه تعهداتی که اروپائیان برای ایران تکلیف کردند و روحانی قبول کرده انجام داده ، شاید شاید و شاید 20 درصدی 1+5 قراربود بما بدهند ، وقتی دیدند که روحانی ... تمام تعهدات دیکته شده را انجام داده ، آن به اصطلاح 20 درصد باقیمانده که حق ایران بود را هوا کردند و امریکا طلبکار شد که ایران هیچ منفعتی از آن 20 درصد هم از برجام نباید ببرد و ایران همچون عربستان باید همچون موم در دست امریکا باشد ، راستی ، روحانی ، چه شق القمری کردی ؟!!!!!!!! ، نامت در تاریخ ماندگار شد! .
Iran, Islamic Republic of
داخل مغازه ها نوشته نسيه ممنوع است برجام هم براي ايران نسيه بود اول بتن ريختن انرژي هسته اي را از بين بردند و حالا التماس ميكنند حساب بانكي باز كنيد ايران پول نفتش را با گوني وارد مملكت نكنه
Iran, Islamic Republic of
آقای محترم همراهی مردم آمریکا برای خانواده فریدون . جهانگیری . ظریف . زنگنه و ... و مسئولینی که خود و خانواده شان دو تابعیتی هستند نان و آب داره بد جوری هم داره !!! ولی برای جوانان تحصیل کرده. متخصص بیکار . مجرد و علاف این مرز و بوم پشیزی ارزش نداره .
Iran, Islamic Republic of
چرا ۸۰در صد بلکه صد در صد اهداف برجام محقق شد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
United Kingdom
هسته تی رو فعلا فریز کنید. اروپایی ها بصورت صوری تو برجام میمونند. اول برید سراغ بخش مسکن. ۴۰ درصد مردم مستاجر هستند. تمام چرخه مسکن از میلگرد و سیمان تا گچ و اتصالات و لوله تولید داخل است. مسکن مهر را ادامه بدید و آپارتمان با متری ۶۰۰ هزار تومان بسازید در قالب مسکن مهر ۱۰۰ متری. از متقاضی حدود ۴۰ میلیون آورده بگیرید و ۴۰ میلیون وام ۴ درصد بدید که ۶۰ میلیون هزینه ساخت و ۲۰ میلیون هم سایر هزینه ها تز جمله سود پیمانکار رو کاور کنه. منبع وام هم بازگشت اقساط مسکن مهر موجود باشه. دوم برید صنعت پوشاک رو راه بندازید. حداقل سالی ۵ میلیارد دلار ارز میتونیم صرفه جویی کنیم. دلیل انتخاب پوشاک هم اینه که تکنولوژی ساده ای داره. الان در ایران مهمترین عوامل خروج ارز هست. اقتصاد کشور که راه افتاد و کمی از فشار خارج شدیم سوم اوایل سال بعد برید سراغ داخلی کردن خطوط تولید خودوهای داخلب و افزودن دو خط تولید خودرو کامل کلاس متوسط و پراید رو از رده خارج کنید. منظور اینکه تمام چرخه تولید اون خودرو در داخل انجام بشه. چهارم برید پالایشگا ها و پتروشیمی ها رو تکمیل کنید. درامد ارزی ایران باید مویرگی بشه تا قابل تحریم نباشه. یعنی فروش فراورده به مشتری‌جزیی.
صامین
Iran, Islamic Republic of
با همین آب کم با یه مدیریت درست و کار علمی میشه تولید کشاورزی رو افزایش داد و وابستگی کشور را در محصولات استراتژیک کشاورزی از بین برد
البته نکته ش وجود مدیریت درسته که در این دولت نشانی از آن نیست
Iran, Islamic Republic of
نه بابا حجتی مثل کوه پشت کشاورزی ماست.علی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوش باور نباشید چون امریکا بدون محاسبه کاری نمی کند .کشورهای اروپایی هم که سال هاست جهان خوار شده اند با امریکا در پشت پرده همراهند روسیه هم تجربه تاریخ نشان داده تا اخر با ما نمی ماند پس اقای رئیس جمهور با سایر مسئولین در این شرایط حساس باید همه جوانب را در نظر بگیرند مبادا دو باره ابر قدرت ها ما را فریب بدهند. البته باید توانایی های خود را برای شرایط بد بدانیم که بی راهه نرویم.
Iran, Islamic Republic of
مواظب باشید روحانی به دنبال عصبانی کردن حزب الهی ها است تا از اواکنشها برای خود توجیه بتراشد و مظلوم نمایی کند ...
Iran, Islamic Republic of
اگر محقق شده پس چرا بیکاری و گرانی و تورم بیداد می کنه
حالا ببینین باز نزدیک انتخابات که بشه همچین خودشونو بزک کنن. و بر امواج سوار شن که مردم بگن ای داد بیداد برجام چه برکاتی داشت وماخبر نداشتیم....