شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۶
۱۳۲
آدم‌های وقیحی که دنبال توبه امام و امتند

اصرار خوارج گونه برای ربط دادن برجام به نظام و رهبری/ حداقل اندازه بی‌بی‌سی فارسی درباره رهبری اعتراف کنید

چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 612437
نکته تلخ ماجرا اینجاست که برخی از اینان که خود از زمینه سازان و حامیان برجام بوده اند، نه تنها امروز حاضر به عذرخواهی از نظام و مردم نیستند بلکه دیگران را توصیه به توبه می کنند!
اصرار خوارج گونه برای ربط دادن برجام به نظام و رهبری/ حداقل اندازه بی‌بی‌سی فارسی درباره رهبری اعتراف کنید
گروه سیاسی جهان نيوز: برخی از خواص و چهره های سیاسی که خود از زمینه سازان و حامیان برجام بوده اند، نه تنها امروز حاضر به عذرخواهی از نظام و مردم نیستند بلکه دبرجام را اصرار دارند که به گردن نظام بندازند.

به گزارش جهان نيوز، «غلامرضا حیدری»، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در بخشی از مصاحبه خود با شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه آرمان امروز درباره «برجام » گفته است: "تمام مذاکرات برجام با نظر مستقیم رهبر انقلاب صورت گرفته و وزیر امور خارجه تنها مجری اوامر رهبری در برجام بوده و جایگاه تصمیم‌گیرنده و یا سیاستگذار نداشته است!"(1)

چند روز قبل نیز، «رسول منتجب‌نیا» دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز در اظهاراتی تأکید کرده بود که تصمیم برجام، نه تصمیم روحانی که کار رهبری نظام بوده است.

او همچنین با طرح این سؤال که «مگر این تصمیم را رئیس جمهور گرفته؟» گفت: "به فرض که تصمیم بدی باشد، این تصمیم نظام بوده و همه تا به حال مدعی بوده و هستند که برجام تصمیم نظام بوده است. آقایان می‌دانند که نظام ترکیبی از مقام معظم رهبری، رؤسای سه قوه، وزیران، کارشناسان و امثال آن است. بنابر این بحث رئیس جمهور نیست. اگر قرار به عذرخواهی است کل نظام باید عذرخواهی کند؛ نه رئیس جمهور. چون این مسائل کلان را رئیس جمهور تصمیم گیری نمی‌کند!"(2)

«محمدرضا تابش»، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس هم به تازگی حتی ادعا کرده است که ادامه مذاکره با اروپا پس از خروج آمریکا از برجام نیز تصمیم رهبری نظام است.(3)

این در حالیست که سخنان اخیر رهبری،نشان می‌دهد که در جریان مذاکرات نه تنها اراده قوی‌ای برای عمل به خواسته‌های ایشان وجود نداشته،بلکه برخی از مسئولین، در تلاش بوده‌اند تا ایشان را از پافشار بر موضوع هسته‌ای منصرف کنند.

ایشان در اولین موضع گیری علنی پس از خروج آمریکا از برجام، اظهار داشتند: "آن وقتی که مسئله‌ هسته‌ای و تحریم‌ها شروع شده بود، بودند کسانی از معاریف این کشور و مسئولان سطح بالا که به بنده مراجعه می‌کردند و می‌گفتند «شما چه اصراری دارید که روی این مسئله‌ی هسته‌ای می‌ایستید؟ چه اصراری دارید؟ خب آمریکایی‌ها بهانه‌گیری می‌کنند، بدجنسی می‌کنند، خباثت می‌کنند؛ بگذارید کنار، خودمان را راحت کنیم... بنده به آنها می‌گفتم مسئله‌ی ایرادگیری آمریکا و تحریم‌هایی که علیه ما اعمال می‌کنند و دشمنی‌ای که با ما می‌کنند، مربوط به انرژی هسته‌ای نیست، این بهانه است؛ این را اگر گذاشتیم کنار، یک بهانه‌ی دیگر پیدا می‌کنند و همین دشمنی را می‌کنند. می‌گفتند «نه آقا این‌جوری نیست»؛ حالا ملاحظه کردید که این‌جوری است... این ملّت ایستاده‌اند، اینها نمی‌توانند تحمّل کنند؛ دعوا سرِ این است. این‌جوری خیال نکنند که «آقا شما چه اصراری دارید که سرِ فلان قضیّه می‌ایستید»! که می‌آمدند بعضی‌ها به ما می‌گفتند؛ خدا از سر تقصیرات‌شان بگذرد."

ضمن اینکه ایشان در ادامه نیز گفتند: "بنده از روز اوّل بارها و بارها گفتم به آمریکا اعتماد نکنید! هم در جلسات خصوصی این را گفتم، هم در جلسات عمومیِ مردمی گفتم؛ در جلسات خصوصی بیشتر هم این را گفتم"

نکته جالب تر اینکه در حالی برخی چهره های سیاسی داخلی با فرافکنی و اظهارات وقیحانه برجام را می خواهند به رهبری ربط بدهند که حتی کارشناسان بی بی سی فارسی نیز اعتراف دارند که پیش‌بینی رهبر ایران درباره عدم اعتماد به آمریکا درست بوده است!

کارشناسان بی‌بی‌سی در برنامه زنده این وابسته به رژیم سلطنتی انگلیس اذعان کردند که سخن آقای خامنه‌ای که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد دقیق بود و ما دیر به این حرف رسیدیم.

همین چند روز قبل بود که شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی فارسی در برنامه ۶۰ دقیقه شب گذشته با حضور دو کارشناس به بررسی تصمیم ترامپ برای خروج از برجام پرداخت.

در این برنامه کارشناسان برنامه با بیان اینکه برجام و امضای آن از سوی دولت ایران اشتباه بود گفت که باید اقرار کرد "پیش‌بینی رهبر ایران درباره عدم اعتماد به آمریکا درست بوده و ما دیر به این نتیجه رسیدیم؛ و بابت این دیر به نتیجه رسیدن، هزینه‌های زیادی دادیم"(4)

اکنون این پرسش مطرح است که وقاحت برخی از چهره های سیاسی و اصلاح طلب داخلی واقعا به چه میزان است که حتی نمی توانند و نمی خواهند حداقل اندازه کارشناسان بی بی سی فارسی هم اعتراف کنند؟

آیا برجام، خواسته نظام و رهبری بود؟
 امّا اظهارات رهبر انقلاب، حقایق مهم‌ّتری را نیز روشن می‌کند. برای فهم بهتر ماجرا باید کمی به عقب برگردیم. ۲۵ خرداد ۹۵، روزی که کارگزاران نظام به حسینیه امام‌خمینی(ره) رفتند تا دیدار رمضانی خود را با رهبر انقلاب برگزار کنند، ایشان اظهارات موافقان و مخالفان برجام را به قضاوت نشسته و نکته مهمّی را مورد اشاره قرار دادند: 
«خلل‌ و فُرَجی وجود دارد در برجام که این معایب می‌توانند خودشان را نشان بدهند و اگر این خلل‌وفُرَج بسته می‌شد، البتّه معایب کمتر می‌شد یا منتفی می‌شد.»

سخنان رهبر انقلاب که به وضوح نشان می‌داد روند برجام، طبق خواسته ایشان پیش نرفته است، به اینجا ختم نشد. شش ماه بعد (هفتم آذرماه ۹۵)، در روزی که فرمانده‌هان نیروی دریایی ارتش به دیدار رهبر انقلاب رفته بودند، ابعاد دیگری از نارضایتی رهبر انقلاب از برجام رسانه‌ای شد: «شروع کردن یک تحریم با دوباره شروع کردن آن پس از پایان زمانش، فرقی نمی‌کند و این دومی نیز تحریم و نقض تعهدات قبلی از سوی طرف مقابل است... وقتی عجله داریم که کار را زودتر تمام کنیم و به جایی برسانیم، از جزئیات غفلت می‌کنیم و گاهی غفلت از یک امر جزئی، موجب ایجاد رخنه و نقطه‌ی سلبی در آن کار می‌شود...»

اگر چه پس از تأیید برجام در نهادهای داخل کشور، رهبر انقلاب در نهایت آن را به طور مشروط و با ۹ شرط  تأیید کردند، امّا این باعث نشد که تلاش برای القای گزاره «برجام خواست رهبری و نظام است» به افکار عمومی متوقف شود.

به فاصله کم‌تر از ده روز از اظهارات رهبر انقلاب در جمع فرمانده‌هان نیروی دریایی ارتش، حسن روحانی در مراسم روز دانشجو سخنانی را بر زبان جاری کرد که به تیره شدن فضا و ابهام، در نسبتِ رهبر انقلاب با مذاکرات کمک می‌کرد:«هیچ قدمی در برجام بر نداشتیم مگر آنکه با مقام معظّم رهبری مشورت کردیم و جلسه گذاشتیم که نامه‌های مکتوب ایشان و دستور من روی نامه‌های ایشان موجود است که مبنای کار ما اجرای دستورات رهبری بود».

اکنون و یک سال و نیم پس از سخنان روحانی، رهبر انقلاب ابعاد کلان‌تری از ماجرا را روشن می‌کنند و با افشای برخی درخواست‌ها از ایشان برای دست‌کشیدن از هسته‌ای، نشان می‌دهند که بحث، فراتر از وجود نقص در مذاکرات است و به اصل پرونده هسته‌ای برمی‌گردد. حال صحت برخی‌ ادعاها مبنی بر اینکه رهبری مو به مو مذاکرات را تأیید کرده است و برجام مطابق خواسته ایشان رقم خورده است، بهتر روشن می‌شود.(4)

وقیح تر از خوارج!
مواضع اخیر برخی چهره های سیاسی در رخدادهای صدر اسلام و ماجرای جنگ صفین هم اتفاق افتاده است. که افرادی گول قرآن‌های بر نیزه رفته معاویه را خوردند و با قبول حکمیت و مجبور کردن امیرالمؤمنین(ع) به پذیرش آن؛ خواسته خود را به پیش بردند اما پس از مشخص شدن افتضاحی که به بار آورده بودند به ناگاه از این گفتند که این علی(ع) بوده که حکمیّت را پذیرفته و او هم باید مثل ما توبه کند! (5)

اما نکته تلخ ماجرا اینجاست که برخی از اینان که خود از زمینه سازان و حامیان برجام بوده اند، نه تنها امروز حاضر به عذرخواهی از نظام و مردم نیستند بلکه دیگران را توصیه به توبه می کنند!

در همین باره حسین شمسیان، عضو شورای سردبیری کیهان نیز نوشته است:

تاریخ را فراموش نکرده ایم !

اشعث، شمشیرش بالای سر مولا گرفت و کاری کرد که مالک ،از دو قدمی خیمه معاویه برگردد!

اندکی بعد که ماجرای ابوموسی پیش آمد و فهمیدند بد کلاهی سرشان رفته ، روزه گرفتند ، زیر آفتاب داغ نشستند و به خیال خودشان توبه کردند!!

بعد هم گفتند: یا علی! تو و ما در پذیرش حکمیت گناه کاریم! ما توبه کردیم،تو نیز باید توبه کنی!

آن روز یک اشعث بود و امروز اشعث ها در دولت مجلس و... از پشت خنجر می زنند و در دل سپاه اسلام فتنه می کنند و البته صد ها بار از خوارج وقیح ترند!

آنها همان توبه ظاهری و موهوم را به جا آوردند و اینان،منتظر توبه امام و امتند!(6)


پی نوشت:
1)http://www.armandaily.ir/fa/print/main/221060
2)mshrgh.ir/855410
3)https://www.isna.ir/news/97022513706/
4)https://www.tasnimnews.com/fa/news/1397/02/20/1722185
5)https://www.farsnews.com/news/13970222000976
6)https://www.mashreghnews.ir/news/855410
7)https://sapp.ir/shamsian
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر نهروانیان زمان!
Iran, Islamic Republic of
فعلا جهان و اصوگرایان دارن روی خط سیر صهیونیست ها حرکت می کنند
Iran, Islamic Republic of
اوه اوه نگو که شما چقدر انقلابی و ضد صهیونیسم بودید ما خبر نداشتیم
به راستی که برجام عجب انقلابی هایی آفریده
باریکلا به برجام
خرم
Iran, Islamic Republic of
با این تعصب و لجبازی در بحث برجام
فکر کنم اگر اروپا تضمین ندهد که ظاهرا نمیدهد، روحانی استعفا بدهد .
خدا رحم کند کشور را شلوغ نکنند !!!!!!!!!!!!!!!
مینا
Iran, Islamic Republic of
متاسفم
باز رفتند سراغ همان سیاست غیراخلاقی طولانی کردن مذاکرات و خسته کردن مردم
تا مثل زمان نوشتن برجام
مردم به ستوه آیند و بگویند هرچه هست بنویسید و امضاکنید تمام شود
مراقب باشیم دوباره خسته و کلافه مان نکنند
...
علی
Iran, Islamic Republic of
من و خانواده ام بابت سکه ها و حق ماموریتها راضی نیستیم و فردای قیامت جلوی روحانی و ظریف را میگیریم
امیر ت
Iran, Islamic Republic of
کشور رو امثال شهید حدادیان و حججی با خون خودشان تضمین کردن و ملت در دیماه نشون داد به امنیت و ولایت پایبند است
خیالت راحت راحت
Netherlands
راحت راحت باتوم داریم . امنیت میاریم . مردم هم نون دارند و یا ندارند به ما چه
Iran, Islamic Republic of
تو که تو ایران نیستی
که غصه امنیت و نان و باتوم و....داشته باشی
دایه دلسوز تر از مادر نمی خواهیم
تو به نوکری اجانب افتخار کن !
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز اتفاقا در دیماه این اوباش بودن که از قمه و شمشیر و ... استفاده کردن و این نیرو انتظامی بود که فاقد سلاح بود ضمن اینکه ملت با جدا شدن از صف کسانیکه دولت امریکا بابت اشوب دیماه از انان تشکر و قول همکاری بیشتر داد و با راهپیمایی هر روزه خود نشان دادن به امنیت و استقلال کشور خودشان اهمیت می دهند و عملکرد کسانیکه با اصول انقلاب نا مهربان هستن رو به پاب انقلاب نمی گذارند
فراموش نکردیم که جناب ترامپ و یکی از توهم زده های خارج از کشور یهویی پیشگو شده بودن و از خبرهایی در دیماه و بهمن داستان سرایی می کردن
اینو گفتم تا بعضی دولتمران ادرس غلط از مردمی بودن یا خواسته مردم ندهند
صمن اینکه ما هم منتقد عملکرد دولت در زمینه عدالت و تامین معیشت مردم هستیم ولی فرهنگ اعتراض را بلد هستیم و لمپن بازی و ... در شخصیت ایرانی جایی ندارد
United Arab Emirates
فراموش نکنیم!
در دورۀ آخر ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد که نظام تحریم های بین المللی علیه ایران در حال تشدید بود؛ برخی از کارشناسان حوزۀ نفت و بانکداری که با رادیو فردا یا بی بی سی مصاحبه می کردند؛ بر سه نکته انگشت می گذاشتند.
نخست اینکه، خرید نفت ایران، اساساً قابل تحریم نیست و اگر چنین اتفاقی بیفتد؛ بهای نفت سر به فلک می کشد و چه بسا به 300 یا 500 یا حتی 700 دلار در هر بشکه برسد!
دوم اینکه، بهای نفت در هیچ شرایطی به بشکه ای زیر صد دلار سقوط نخواهد کرد چرا که برای تولید "شیل اویل" مقرون به صرفه نیست.
سوم اینکه؛ تحریم بانک مرکزی یک کشور حرف مفت است و به لحاظ فنی امکانپذیر نیست.
احمدی نژاد به رغم آنکه خود را "کارشناس ارشد" در تمام امور می دانست؛ ظاهراً همین نظرات را باور کرده بود و مطمئن از اینکه اتفاقی نخواهد افتاد؛ سرخوشانه آنها را در هر کوی و برزن تکرار می کرد.
روند وقایع اما نشان داد که در جهان امروز گویا کار نشد ندارد!
با وجود این تجربه، باز هم صداهای مشابه اینجا و آنجا و این بار بیشتر از سوی رسانه های نزدیک به دولت بلند شده است. گویی ما ایرانی ها عادت کرده ایم که به جای به رسمیت شناختن واقعیت و پیدا کردن راه حلی بر اساس آن، کلاً واقعیات را نادیده بگیریم و خیال خود را پریشان نکنیم!
Iran, Islamic Republic of
فراموش نکنیم
این دروغ که کسانی می گفتند امکان تحریم ایران وجود ندارد، شبیه همان دروغ قراردادن ایران در شرایط شعب ابیطالب برای وادار کردن نظام به مذاکره با آمریکاست.
فراموش نکنیم در آستانه اجرایی شدن تحریم ها، یک عده سوپرمحافظه کار ناگهان رگ انقلابی گریشان گل کرد که : جوانان برومند! برید سفارت انگلیس را فتح کنید! بعد هم ننه من غریبم سفیر انگلیس در اقامتگاه قلهک و ....
فراموش نکنیم در بحبوحه اجرای تحریم ها یهویی اعاظم و اجله یادشان افتاد که دولت بی تدبیری می کند : اقتصاد رابین هودی و اقتصاد کمیته امدادی و ...!
فراموش نکنیم در اوج تحریم ها ارگان های نظام یادشان افتاد طلب پیمانکاران را بجای پول ، با سکه بپردازند. عناصر معزز امنیتی هم بجای رصد اینجور موارد، دنبال بازداشت کسانی رفتند که احیانا یک سی دی درباره ظهور امام زمان عجل الله فرجه الشریف ساخته بودند، یا بازداشت کسانی که بوی انحراف ازشان بلند میشد!
بله، دروغ بستن به احمدی نژاد از سال 83 شروع شده بود؛ قرار بود پیاده روها را پرده بکشد، گفتند بشقاب خالی روی میز می گذارد؛ گفتند یک میلیارد دلار کاملا غیب شده؛ گفتند هشتصد میلیارد دلار را معلوم نیست چکار کرده؛ گفتند هشت سال نفت صدوبیست دلاری فروخته ، پولش کو؟
حالا هم می گویند او گفته اصلا مگه میشه تحریم کرد؟؟؟
دروغ است دیگر، کنتور و مالیات ندارد!
Iran, Islamic Republic of
برجام نتیجه تدبیر کل ارکان نظام نبود نمیدونم جهان نیوز دنبال چیه ولی دنبال هر چی باشی بازم به نتیجه نخواهی رسید
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز بهتر از همه میدونه که برجام مربوط به شخص نیست و کل نظام در موردش تصمیم گرفتن
Iran, Islamic Republic of
آره یادتونه دکتر زارعی وسط مجلس زد زیر گریه که تروخدا تصویب نکنید لاقل یک هفته صبر کنید مشکلات تعهدنامه مشخص بشه. نماینده های اصلاح طلب هر هر به گریه هاش میخندن
بود
United Arab Emirates
برجام آش خاله در نظام بود.رهبری مجوز مذاکره داد؛دولت نیز خط قرمزها و هشدار و دستورات رهبری را بلااثر و بی اعتبار کرد...
علی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
در روز اجرا ی برجام کلیه تحریمها بالمره !!!!!!!!!!!!! لغو میگردد .!!!دیگه اب تو دلتون تکون نخوره .بالمررررررهههه رفع شده
Iran, Islamic Republic of
اصلا خلق کلید وازه دلواپسا چه بود حسن به چه کسایی میگفت ترسوها. به کیا میگفت بروید جای گرمی پیداکنید که نلرزید. چرا ان همه توهین میکرد....
محمد
Iran, Islamic Republic of
صهیونیست؟
یعنی شما از اونا بدتون میاد؟
یعنی از یهودی ها و نظام استکباری بدتون میاد؟
یعنی با آمریکا و متحدان صهیونسیت مخالف هستید؟
اگر اینطوریاس که توی یه جبهه ایم؟
اگر نه که شما هم طرفدار صهیونیست هستید :)
United Arab Emirates
فعلا که موضع عربستان وآمریکا و اسرائیل و امارات در مورد برجام موضع شماست که از بین بره و فروش نفت ایران کمتر بشه
Iran, Islamic Republic of
واقعا کسی هنوز هست به جز روحانی که فکر کنه همچنان برجامی وجود داره؟
بابا خود عراقچی دو ماه پیش گفت به محض خروج آمریکا برجامی وجود نخواهد داشت شما چرا حرفاتون یادتون میره
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزيز فكر كنم تمام كساني كه الان در خارج كشور برعليه اين ملت حرف مفت ميزنن اصلاح طلب هستند مثل مهاجراني .عبدلله نوري و...
من ديگه عرضي ندارم
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
در خط صهیونیست ها
آنها حرکت می کنند که
سال ۸۸ شعار می دادند
نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران
-در خط صهیونیست ها
کسانی حرکت می کنند که
هنوز هم جنگ ما با داعش در عراق و سوریه را محکوم می کنند
و به کمکهای ایران به حزب الله لبنان دشمن صهیونیست ها ، اعتراض می کنند
-در راه صهیونیست ها
کسانی حرکت می کنند که
در سال ۸۸ فتنه ای را راه انداختند که نتانیاهو گفت :
اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند»! و شیمون پرز،
رئیس جمهور رژیم کودک کش اسرائیل گفت:
«اصلاح طلبان به نمایندگی از اسرائیل با رژیم اسلامی ایران می جنگند»!
-در خط صهیونیست ها
کسانی حرکت می کنند
که برای آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل غش و ضعف می کنند
ولی آتش زدن قرآن کریم توسط عوامل آمریکا برایشان نه تنها ناراحت کننده نیست بلکه در دل احساس رضایت نیز می کنند
قربون شماها که اسرائیل بهتون افتخار می کنه
امیر ت
Iran, Islamic Republic of
اگر انروزی که دوستان و هموطنان از روی دلسوزی به عدم اعتماد به امضای حان کری هشدار می دادند با چماق دلواپس له شون نمی کردی و بجای گوش کردن حرف یک خانواده (ملت ) نمی گفتید بروید جای گرم ! امروز مجبور نبودید که باز هموطنان سیلی خورده از بد عهدی امریکا رو دشنام بدهید
صامین
Iran, Islamic Republic of
آری امت باید توبه کند
توبه کند از کوتاه آمدن و مصلحت اندیشی بیجا در برابر کدخداباوران خودباخته ...
Iran, Islamic Republic of
امت باید توبه کند از انقلابی "عمل" نکردن
توکلت عل الله الحی لا یموت
Iran, Islamic Republic of
اگر دین ندارید آزاده مرد باشید. هم رهبر هم دلسوزان کشور از دستتان خون دل می خورند.
Iran, Islamic Republic of
موضوع برجام و حدود و صغور آن مشخص است؛ برخی خیلی پیچیده میکنند. امروز مردم خود میدانند که رهبری معظم فقط با کلیت مذاکره موافقت بودند و نحوه مذاکره و خیلی مفاد آن با نظر دولت و گاه با پنهان کاری دولتی ها بود که از هول حلیم تو دیگ افتاده بودند. بهر حال امروز برجام متاسفانه آش کشک خاله همه مردم شده و باید از تبعات و خسارات بیشتر آن جلوگیری کرد
Iran, Islamic Republic of
چه کسی اجازه دیدار محرمانه با امریکاییها در عمان را درزمان احمدی نژاد داد؟ رهبری که خود می گویند خودایشان اجازه دادند حالا شماها می گویید نه ؟ شده اید کاسه داغتراز اشا؟
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
اولا مذاکره در چه سطحی دوما اتفاقا رهبری اجازه مستقیم مذاکره با آمریکا رو در دولت احمدی نژاد نداد و توی سخنرانی گفت در ولتی که گفتمان انقلاب رو سر دست کرده بود نمی شود حرف از مذاکره با آمریکا زد
بلکه این آمریکاها بودند که درخواست مذاکره دادند سوما اگر رهبری اجاز مذاکره نمی داد به امثال روحانی و ظریف همین شما چه ها نمی گفتید
امیرت
Iran, Islamic Republic of
بابت ادعاتون می تونید یک سند از هر خبرگزاری ارایه بدهید ؟
رهبری گفت من اجازه دیدار با امریکاییها در عمان رو دادم ؟!!!
Iran, Islamic Republic of
ادم یاد ماجرای ایران کنترا در سال 65 میافتد خرید سلاح از امریکا و اسراییل و ازاد سازی گروگانها برای ادامه جنگ با صدام جسین خائن
United Arab Emirates
بر فرض که برجامیان راست میگویند؛ چرا حالا به پیروی تان از رهبری در رابطه با برجام ادامه نمیدهید؟! مگر معظم له نگفتند اگر امریکا عهد شکنی کرد باید تصمیمات مقتضی برای آن بگیریم مگر ایشان اینقدر روی اقتصاد مقاومتی تاکید ندارند؟ هر کجا جلوی ضرر را بگیریم منفعت است.
United States
مشکلات جامعه به همه مسولین ربط داره . کسی هم نمی تونه شونه خارج کنه . متاسفانه چه اصلاح طلب و چه اصولگرا و کلیه مسولین نظام مملکت را به این سمت بردند .
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
طرفداران برجام اگر ادعا دارند که برجام تصمیم نظام بوده است
اینقدر که خودشان در سخنرانی ها از برجام تبلیغ کردند یک مورد بیاورند که رهبر عزیز از برجام تمجید کرده باشد
ولی رهبر بارها گفت :
-به آمریکائی ها خوش بین نیستم
-آمریکائی ها مورد اعتماد نیستند
-برجام خُلَل و فُرَج دارد یعنی نقاط مبهم قابل سوء استفاده دشمن
-عجله کردید
-اقدام متناظر انجام دهید یعنی یک قدم ما یک قدم آنها
-من در جزئیات دخالت نمی کنم
-بنده از روز اول بارها و بارها گفتم به آمریکااعتماد نکنید

اگر شما هم به جز تمجید از برجام یک مورد دارید که جمله ای در نفی برجام یا قابل اعتماد نبودن آمریکا یا احتمال شکست برجام گفته باشید آدرس بدهید .
به جز اینکه آب خوردن و محیط زیست و همه هستی ما را به برجام ربط دادید
حالا گردن رهبر و نظام می اندازید؟
...
United States
برجام تصمیم نظام بود و نه فقط دولت.غیر از این تضعیف کشور است و واقعیت هم همین است
Iran, Islamic Republic of
در کلیت میشود نظر شما را پذیرفت. بشرط آنکه مردم را هم ذکر کنید. بله حداقل بخشی از مردم هم با انتخاب خود وحمایت های بعدی به طمع و با خیال رسیدن به آب و نان و رفاه بیشتر نقش دارند. بالاخره هر کسی سهم خود را دارد. حتی مخالفان.
United States
رهبری اصلا از مذاکرات خبر نداشت
Iran, Islamic Republic of
وقاهت غرب پرستان انتها ندارد
United States
اول سواد یاد بگیر وقاحت درسته
عمار
Iran, Islamic Republic of
ما که یادمان نرفته در صفحات اول برخی نشریات از قول رییس جمهور واز قول وزیر خارجه درجواب منتقدین نوشتند :
مسئولیت برجام به عهده ماست !
آقای رییس انرژی هسته ای هم فرمودند:
عواقب شرعی برجام به عهده من است!
ضمنا سخنان حکیمانه امام خامنه ای نیز فراموشمان نشده:
بنده به این مذاکرات وطرفهای آن اعتمادی ندارم.آمریکا قابل اعتماد نیست.
مکررا این صحبتهارا حضرت آقا درچند سال گذشته برای کسانی که گوش شنوا نداشتند تکرار کرد اماشیفتگی وعشق به کد خدا چشم وگوششان را در مقابل تذکرات حکیمانه بسته بود وبدنبال آبنبات چوبی کد خدا بودند!
حتی بعد از عقد پیمان ننگین هم حضرت آقا فرمدند حالا که رفتید وعهد نامه امضاء کردید به آنها اعتماد نکنید وبه یکباره همه تعهداتان را یکطرفه انجام ندهید .یک اقدام در مقابل یک اقدام....اما بازهم باکمال تاسف آبنبات چوبی دروغین آمریکا بر فرمایشات داهیانه امید عالم اسلام چربش داشت واین فرزندان بازیگوش وحرف گوش نکن خام دشمن شدند .!!
حالا خربزه خورده ها میخواهند بجای پاسخگویی به ملت بابت اینهمه هزینه ،اینهمه معطل کردن امور کشور وگره زدن حتی آب خوردن مردم به مذاکرات .وبجای عذر خواهی ،استعفا، استیضاح و.....بدنبال مقصر سازی هستند....
امروز دنبال مقصر سازی هستید جواب آیندگان را چی میدهید؟
درپیشگاه الهی که نمی توانید دروغ بگویید ونتیجه اعمالتان را به دیگرا نسبت دهید.
پس بهتر است مرد باشید وهمه چیز را آنگونه که هست گردن بگیرید واز ادامه این خسارت محض هم جلوگیری کنید .جلوی ضرر را از هرکجا بگیری منفعت است.
بیگانگان را رها کنید بجای اعتماد به دشمن برابر فرمایشات مقام عظمای ولایت درون نگر برون گرا باشید وبه جوانان وسرمایه های کشور اعتماد کنید واز پاچه خواری دشمن دست بردارید .
Iran, Islamic Republic of
ایا مذاکرات پنهانی و بدون خبر از رهبری انجام شده؟
Iran, Islamic Republic of
بله
ولی قدرت نظام اینقدر زیاد بود که اهمیتی به این پنهان کاری ها نداد
چون روزی که مفاد این تاریکخانه ها فاش بشه ...
Iran, Islamic Republic of
دقیقا چون اینها به خیال خام خود در این اندیشه بودند که برنده خواهند شد لذا رهبری معظم اجازه شناخت چهره واقعی اینها را به مردم دادند و لذا در حال حاضر مقابل ملت رسوا شده اند پس باید هم دروغ بگویند
نوح ع
United Arab Emirates
امیدوارم رهبری نخواهد چون حضرت نوح نهصد سال این جماعت را دعوت به راه درست کند و بعد همه چیز با این فرصت دادنها به تهدید و اقدام علیه منافع ملی ختم شود!
خب برادر من ! سال 82 و توافقنامه ننگین سعد اباد بسته شد و صنعت هسته ای چند سال تعطیل شد تا دکتر احمدی نژاد اومد و رشدش داد و زندش کرد.
سال 92 دوباره فرصت مذاکره داده شد و درب هسته ای را گل گرفتند و برجام توافق شد و منافع ما هوا شد!
آخه چند بار باید خدا گوش ما را بگیرد تا بفهمیم این راه و این نوع مذاکره غلط و فاجعه بار است؟
کاش امام خمینی عزیزمان زنده بود.
محمد
Iran, Islamic Republic of
عجب ! صدا و سیما و مطبوعات و شبکه های اجتماعی همه اخبار مذاکرات را پخش میکردند . پس چطوری پنهانی و مخفیانه بوده؟ حرفهای خنده دار نزنید.همه و همه از جمله تمامی مسئولین کشور از ان مطلع بودند و قطعا بسیار بیشتر از مردم عادی
United States
...
Iran, Islamic Republic of
آره جون خودشون همه جزییات فاجعه بار برجام و تعهدات سنگین ایران و الزام آور نبودن توافق برای آمریکا و غربی ها همون روز اول به اطلاع مردم رسید!!
United States
اگر مردم در جریان نبودند مسئولین ارشد نظام که میدونستند
Iran, Islamic Republic of
نخیر، رهبری علنا خط قرمزها را اعلام کردند و دولت هم علنا خط قرمزهای ایشان را رعایت نکرد. کسی که اینها را ندیده کور مادرزاد است.
Iran, Islamic Republic of
یعنی دولت خلاف نظر رهبری توافق کردند و در مجلس خلاف نظر رهبری تصویب شد؟این چطور ممکن است
Iran, Islamic Republic of
خواب بودی؟
ندیدی چی می گذشت؟
Iran, Islamic Republic of
یعنی مخفیانه و یواشکی توافق و سپس تصویب شد؟ای غافل!
United States
اگر رهبری مخالف بودند باید حکم حکومتی صادر میکردند
رو به ارباب ترامپت
Iran, Islamic Republic of
تو با این پرچم جنایتکارت لازم نکرده برای امام ما تعیین تکلیف کنی برو به ارباب ترامپت امر و نهی کن
United States
باز که بی ربط حرف زدی
Iran, Islamic Republic of
بنا نیست رعبری برای هرموردی حکم حکومتی صادر کنند.در ضمن رهبری بارها در سخنرانی های متعدد خطوط قرمز رو مشخص کردند اما خب خیلی از عزیزان خبری از صحبت های ایشون ندارن و بیشتر توی اینستا سلبریتی هارو فالو میکنن.
درضمن آدم منافق هیچ وقت ساکت نمیشه اگر حکم حکومتی هم داده شده بود الان میگفتن قیمت بالای دلار و گرانی رو رهبری بوجود آورد!!
خدایا ما رو با رهبری عزیز و مظلوممون محشور کن و دوستداران برجام رو با مسئولین برجامی
Iran, Islamic Republic of
ممکن است
چون انجام دادند
شما چون خوشبین بودی و احیانا زاویه نگاه دولت و رهبری را لمس نکرده بودی متوجه نشدی
Iran, Islamic Republic of
احسنت دقیقا همین طور شد کاملا خلاف نظرات و تاکیدات رهبری.چهل سال است که کارگزاران و اصلاح طلبان کاملا خلاف نظرات امام و رهبری تصمیم میگیرند چه در حوزه اقتصاد و چه فرهنگ اگر باور ندارید از سعید حجاریان بپرسید.
Iran, Islamic Republic of
اگر اعتماد نداشتید چرا مذاکره کردید؟ هر چند در عالم سیاست اعتماد یک کلمه بی معنا و ساده لوحانه است
Iran, Islamic Republic of
چرا مذاکره " کردند"؟ نه "کردید" !
جانم ضمیر سوم شخص جمع به کار ببر
و از برجامی ها بپرس
Iran, Islamic Republic of
نه ولی توصیه ایشان عمل نشده. مذاکره کننده هم خودش را عقل کل دانسته. اگر اهل این کشوری کاش در این همه مدت سخنان حکیمانه رهبر را گوش می کردید.
Iran, Islamic Republic of
آیا شروط نه گانه رهبری در سند خفتبار برجام گنجانده شده است ؟
آیا دستوراتی که رهبری به تیم مذاکرات برای اخذ تضمین های عملی از آمریکا و اروپا فرموده بودند اخذ شد ؟
رهبری فرموده بودند برجام قدم به قدم اجرا شود تا ببینیم که طرفین هم سر قولشان میمانند یا نه اما به یکباره در قلب راکتور هسته ای بتن ریختند آیا به حرف رهبر عمل شد؟
....
Iran, Islamic Republic of
رعایت نکردن خطوط قرمز منافع ملت و نظام که بارها رهبر انقلاب بر آن ها تاکید کردند چیز پنهانی نبود و بر هر کسی روشن بود.
کما این که در ایام مذاکرات می شنیدیم که هر گاه مباحث فوق العاده حساسی مثل دفاعی و موشکی از سوی دشمن مطرح می شد رهبر با قاطعیت نهی می کردند.


در مقابل ساده لوحی و لجاجت روحانی بود که با توهین به منتقدان وصف قهرمانانه ای از برجام داشت!
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
رهبری مذاکرات عزتمندانه هدفش بود یعنی نرمش قهرمانانه
ولی دولت با عجله و یک طرفه تعهدات ایران را اول انجام داد و به ۱+۵ نگفت یک قدم شما یک قدم ما
لذا نرمش قهرمانانه مورد نظر رهبری محقق نشد بلکه
نرمش ذلیلانه انجام دادند
رهبر هم در هر مرحله تذکر می داد ولی گوش ندادند
همین شرطهای ۹ گانه که رهبر گذاشت و دوستان دلسوز این روزها هزار بار در کامنت ها به آن اشاره می کنند
و شما اصلا توجه به آن نمی کنید
آنها هم توجه نکردند
امیر ت
Iran, Islamic Republic of
ایا معاهد بیست سی با اطلاع رهبری هنوز هم داره گوشه و کنار اجرا میشه ؟!
دوما اینکه رهبری با اصل مذاکره باعنوان خوشبین نیستم مخالفت کردند ولی فرمودند برای اینکه برای اقایان هم ثابت بشود امریکا قابل اعتماد نیست اجازه می دهم
Iran, Islamic Republic of
اگه رهبری از روند مذاکرت اطلاع داشتن چرا ۲۹ بند برای اجرای برجام در نظر گرفتن ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
البته ازتصويب 20دقيقه اي برجام درمجلس نيز غافل نشويد!!
Iran, Islamic Republic of
سلام:
به خدا رفتار بیگانه پرستان و حامیان برجام دقیقاً مانند رفتار همان خوارج است.
Iran, Islamic Republic of
...
دشمن اصلی در اردوگاه خودی است وبه مراتب از دشمن بیرونی خطرناکتر است
Iran, Islamic Republic of
چگونه مذاکرات برجام پنهانی و یدون خبر رهبری انجام شده است
Iran, Islamic Republic of
خوشم میاد خودتونم که میگفتید مسئولیت همه مذاکرات با ماست و حرف رهبر رو هم گوش نمیکردید الان مسیولیت این نوزاد نا مشروع و ناقص الخلقه (برجام) رو به گردن نمیگیرید. برجام شده تف سر بالا که دیگه خودتونم نمیخوایدش و میخواید تقصیرشو بندازید گردن دیگران ولی دیگه نمیتونید جماعت.. تکرارچی
شرايط را طوري بوجود آورده بوديد كه ايران تعامل ندارد وگرنه اين همه به مردم فشار اقتصادي وارد نمي شود . بايد مذاكره كنيم تا مشكلات حل شود رهبري اذن مذاكره عزتمند با هشدار هاي لازم را داد .
ولي شما از هول هليم مردم راديگ انداختيد براي اينكه استفاده انتخابي از اين توافق بعمل آوريدباري به هر جهت آن را پذيرفتيد حالا حاشا مي كنيد
خواج خوب بودازحکمیت خارج شدندوبی دین.این جماعت بیشترشبیه قوم یهودهستن که هروزبهونه میوردن برای حضرت موسی.ول که گفتن مقام معظم رهبری نمیذازه مذاکره بکنیم وقتی آقاقبول کردازمواضع قدرت مذاکره کنیدوگفتتن مادرشعب ابی طالب نیستیم زمان بدروخیبر است این جماعت مذاکره کردنند.باباچقدرآقاحکیمانه هشداردادخوشبین نیستیم واعتمادنکنیدوقتی برجام به تصویب رسیدآقاایراداتی راگرفت چرابرطرف نشد.چرامجلس دربیست دقیقه تصوبیش کردوهزاران محرمانه دیگرحل که این خسارت محض راازدست دادنددوباره این بهانه گیری هامیگیرنندتا1400شکست نخورند.به قول امام خامنه ای بازهم جوانان انقلابی هستندکه دربرابردشمنان سینه سپهرمیکنند.ازاین جماعت رسانه بدست تویتری چیزی برنمیادجزوحدت شکنی وتشویش اذهان عمومی تابرای منافع دنیویشان ودلواپس آقازداه های مقیم خارجشان.
طرفدار سابق جهان نیوز!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر هم اصلاح طلبها و دولتیها جفا می کنن اما جفای شما اگر بیشتر نباشه کمتر نیست!
می دونید چرا؟ چون خودتون رو مبنای حق و باطل می دونید!
مثل بوش پسر که می گفت هرکه با ما نیست بر ماست!
همه رو معاند و منافق و خوارج و اهل فتنه دونستن هنر نیست اخوی، ضربه به دین زدنه، انقلاب که جای خود....
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزيز چه ربطي به هم داره.اگر هر كس اشتباهش را بپذيره ودر پي اصلاح ان باشد مشكلات حل ميشود.تطفامغرضانه نظر ندهيد
Iran, Islamic Republic of
احسنت هر روز یه وصله به مخالفشون میزنن
Iran, Islamic Republic of
خوب خوارج که طرفداران احمدی نژاد بودند ولی خدار اشکر که رئیسی رای نیاورد
واقعااگرریسی رای میوردهمه چیزتقصیراون می شد
Iran, Islamic Republic of
اینها که شرم و حیا ندارند چقدر باید فرافکنی کنند بابا اصلا نه مدیریتی،نه برجامی، نه اقتصادی،نه عمرانی،فقط دروغ،حقوق های نجومی، رانت، اختلاس جهانگیری و برادر روحانی، و مخالفت با سر و سامان گرفتن وضعیت مالی معلمان و اقشار آسیب پذیر میوه دولت... بود.
امیر ت
Iran, Islamic Republic of
توصیه رهبری عزیز به احمدی نژاد برای کاندید نشدن هم شاید بخاطر همین بود که اگر امروز گند برجام درامد کسی نگوید احمدی نژاد مقصر بود و باز گند زد ! و روحانی قهرمان مذاکره نام بگیرد !
Iran, Islamic Republic of
حالا متوجه شدید چرا کاندید شدن آن برادر مئومن به صلاح نبود؟ واقعا اگر کاندید شده و رای هم می آورد اکنون صحنه چگونه بود؟ غیر از این بود که همه کاسه کوزه ها سرش شکسته میشد؟ آیا میشد آخرین میخ ها را بر تابوت این جماعت بکوبیم؟
ایرانی مسلمان
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما
درود خدا بر شما
رهبری چیزی رو اون موقع در خشت خام می دید که اون آقا در آینه صاف نمی دید
خدایا سایه رهبر حکیم ما را مستدام بدار
الهی آمین
Iran, Islamic Republic of
خداوند منافقان اصلاح طلب را لعنت کنید
گورژل لو
Iran, Islamic Republic of
از کوزه همان بتراود که در اوست؛
بعضی ها یادشان رفته که بالاترین شخص اجرایی حال حاضر کشور در سال 82 که دبیر شورای امنیت ملی بود با سه کشور اروپایی پیمان سعدآباد و پاریس را به اصرار شخص رئیس دولت اصلاحات بستند و دیدید که سر آخر چه شد و آن موقع هم برگشتیم به نقطه اول. مردم فراموش کاری داریم چون با لجبازی می خواهند رای بدهند در حالی که دموکراسی یا مردم سالاری عرصه اندیشه و تفکر و آینده نگری است نه عرصه لجبازی، کسانی که با عبرتهای تاریخ لجبازی کنند و درس نگیرند حتماً تاریخ درس بدتری به آنها خواهد داد: دیدیم که میگیم ...
Iran, Islamic Republic of
فاعتبروا یا اولی الابصار: پس پند بگیرید ای دارندگان بینایی(بینش) ...
احمد
بارهها رهبری به بد عهدی طرف مقابل اذعان کرده بود!!!
فرهاد
مگر بی بی سی فارسی دشمن و تماشای آن خلاف نیست
Iran, Islamic Republic of
پس چرا نگاه می کنی؟
فرهاد
من که ادعایی ندارم شما با وجود آنکه بی بی سی فارسی را دشمن خود میدانید ولی جایی که به نفع شماست به آن استناد میکنید پس معلوم میشود که خودتان هم نگاه میکنید با وجود اینکه نگاه کردن آنرا درست نمیدانید (یک بام و دو هوا)
Iran, Islamic Republic of
هزار احسنت اگه به نفع اینها صحبت کنه قابل استناد و در غیر اینصورت بلندگوی استکبار میشه
Iran, Islamic Republic of
حداقل جلوی هرگونه امتیاز بیشتر گرفته شود که با تحلیل محتوای رسانه هایشان به نظر می آید که انگیزه گرفتار کردن بیشتر ایران در منجلابی که بوجود آورده اند را دارند.
Iran, Islamic Republic of
واقعا كلمه خوارج براي اين اقايان به اصطلاح اصلاح طلب‌‍‍‍‌‍‌ كلمه حقيري است.بابا مگه شما مردم را چي فرض كرديده ايد كه تمام گند كاريتون را يا ربط ميدهيد به احمدي نژاد يا اصول گراها.واقعا شما چيكاره هستيد؟ان موقع كه اقا ميگه اعتماد نكنيد يا ميگيد كدخدا را ديديم يا ميگيد امضا كري سند است حالا كه امريكا به هيچي حسابتون نكرده ميگيد ما نبوديم احتمالا احمدي نژاد بوده ....نميدانم شايد هم اقاي رييسي ريس جمهوره ما خبر نداريم........علي بركت الله
Iran, Islamic Republic of
اینکه مدام پای احمدی نژاد یا کس دیگری را به میان می کشند نشان بی منطقی و توخالی بودنشان است...
علی
Iran, Islamic Republic of
واقعا این اتفاقات باعث میشود که سخت عمرو عاص که خطاب به معاویه هست بیشتر در ذهن تداعی شود: ای معاویه نه روی حیله و مکر من حساب کن و نه روی سپاهیان بی شمارت، فقط دعا کن که در لشگر علی(ع) افراد جاهل باشند.
نیک نظر
Iran, Islamic Republic of
معاویه: از ذوالفقار علی چیز برنده تری وجود دارد؟
عمرو عاص: بله
معاویه: آن چیست؟
عمرو عاص: جهل کوفیان ...
Iran, Islamic Republic of
جهل مردم نه جهل کوفیان
محسن
رهبری از ابتدا با مذاکرات مخالف بودند در سخنرانی های مختلف هم موضوع را مطرح کردند.ولی وقتی دولت حتی آلودگی هوا را هم به مذاکرات گره زده بود، رهبری اجازه مذاکره دادند.اولا قرار بود مذاکرات با برداشتن تحریم ها همراه باشد که اتفاق نیفتاد.دوما متن مذاکرات برای مجلس هم محرمانه بود و خدا می داند چند دهه بعد چه ابعادی از این مذاکرات در کتب تاریخ خواهد آمد.
از طرفی اگر مذاکره نمی کردند، هر روز اعلام می کردند اگر مذاکره می کردیم چه می شد و چه نمی شد.
قدقدميرزا
United States
شرم و آزرم بر شما... ... ! اگه رهبرى مخالف بود چرا مجلس تاييد كرد ؟! چرا شوراى نگهبان تصويب كرد ؟!
...
Iran, Islamic Republic of
....
اولا دوستان شما قبل از نظر رهبری و مجلس و شورای نگهبان موضوع رو به شورای امنیت سازمان ملل و قطعنامه ۲۲۳۱ کشونده بودن و مخالفت با اون فقط عامل دو دستگی در داخل و اجماع بیشتر جهانی علیه ایران میشد

دوما مجلس برجامو تصویب نکرد چون دولت لایحه ای ارائه نداد بلکه الزاماتی برا اجراش تصویب کرد و شورای نگهبان هم این الزامات رو خلاف اسلام و قانون اساسی تشخیص نداد
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
رهبری عدم اعتماد به امریکارا صاحتا اعلام کردند .وچون دولت اصرار به مذاکره با کدخدا داشت رهبری به احترام رای مردم اجازه مذاکره دادند وشروطی را نیز تعیین کردند . این مذاکره کنندکان بودند که لیاقت مذاکره را نداشتند و انقدر شیفته توانایی خود بودند که به حرف هیچ کارشناس دلسوزی توجه نکردند وعلاوه بر ان انقدر ذیلانه در مذاکرات وارد شدند که هرچه امریکا ذیکته کرد پذیرفتند .شما کابر محترم خوب است به اظهارات منتقدین در دوره مذاکرات مراجعه بکنید تا متوجه بشویذ که همین موارد را پیش بینی میکردند و........................
Iran, Islamic Republic of
اول بگم جریان لیبرال داخلی خودفرختگی یکی از اصولشونه
دلیلش به تفکرشون برمیگرده
اونا معتقدن استقلال و حق در دنیای امروز معنایی نداره بلکه بجای اون باید دنبال مشارکت و سهم بود

اونا ساده لوحانه و کاملا آگاهانه انرژی هسته ای رو پیش پای کدخدا ذبح کردن و از حق ملت گذشتن تا شاید در این جامعه ی جهانی صاحب سهمی شوند

همون چندخط مقدمه برجام هم اومده که
به ایران اجازه داده میشود و هیچ حقی برا ایران قائل نشدن بلکه براساس همون مشارکت خواستن بهش سهمی بدهند
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
تفکری بر پایه "تندروی" و "افراط" در انعفعال و وادادگی!
علی
Iran, Islamic Republic of
هیچ وقت این لکه ننگ از دامان شما پاک نخواهد شد مرد باشید و از بدبختی که بر مردم درست کردید عذز خواهی کنید
علی
Iran, Islamic Republic of
اگه شما حرف رهبری عزیز را گوش می کنی چرا همین حالا که میگه سند 2030 را اجرا نکنید دارید اجرا میکنید؟
United States
سند ٢٠٣٠ جزو افتخارات بشره چرا يه ذره فكر نميكنيد شما جماعت ؟! حيف كه نمى تونم براتون بنويسم وگرنه همه تونو حالى مى كردم و مى فهميديد كه اين سند اون چيزى نيست كه افراطيون ادعا ميكنند
Iran, Islamic Republic of
دوستان جالبه این آقا که فقط اون طرفی صحبت می کنه
پرچم آمریکا بالای کامنتش خورده
Iran, Islamic Republic of
درسته
Iran, Islamic Republic of
چرا نمی تونی بنویسی عزیزدل برادر؟
بنویس؛ بگذار دقیق و با جزییات این سند رو بشناسیم. متن کاملش رو برامون بفرست . ترجمه درستش رو برامون بفرست . سایر کنوانسیون هایی رو که 2030 بهشون ارجاع می ده ،برامون بفرست.
....
م ج
Iran, Islamic Republic of
خدا راشکر که فیلم هاوسخنرانی هست?
حالاصابون بیاوریددستان مبارک رابشوید
بعد هم گلابی بر جام رابه ایشان بخورانید
این همه شعاردر سراسر کشور میداد?
هنوز مردم یادشان هست?
Iran, Islamic Republic of
دولت در بیانیه ی آخرش در این مورد، مسوولیت برجام را پذیرفت و دیگر این حرفها بیهوده است. اکنون نوبت آنان است که با تصمیماتشان در مورد مسایل هسته ای و سیاستهای منطقه ای و مانورهای نظامی باعث ایجاد چاه تحریم ها و زیان به مردم و کشور شدند، بیایند و مسوولیت بپذیرند.
کازرونی
Iran, Islamic Republic of
مگه ادم کو و کر باشه که ندونه رهبر عزیزمون از اول موضع خودشون رو اعلام کردند
قبل از برجام :
خوشبین نیستم .
بعد از خروج امریکا :اعتماد ندارم ، تضمیتن محکم بخواهید.


اکثر این اصلاح طلبها فکرهای خوبی دارن اما تو عمل ضعیف هستند تا کم میارن مندازن گردن احمدی نژاد بیچاره ، یا ارکان نظام رو درگیر میکنن
بابا مرد باشید بگید نتونستیم .
United States
تمام این جینگول بازیها از طرف افراد معلوم الحال به اصطلاح اصلاح طلب برای غبار آلود کردن فضاست تا شاید دارو دسته روحانی بتوانند کلاهی گشادتر از برجام بر سر ملت بگذارند. ظریف که یک لحظه وقت تلف نکرد که بره اروپا و ‌کنگر بخوره و لنگر بندازه و به اصطلاح مذاکره کنه. وگرنه چرا کسی که سابقه اسفبار برجام روی پیشانیش مهر شده باید دوباره راه بیفته که کارو درست کنه و نه یکنفر خبره؟؟
آفاق
Iran, Islamic Republic of
خدا از سر تقصیراتشان بگذرد.
تاریخ تکرار شدنی است و چه بسا فرجام گذشتگان باید مایه عبرت باشد اما چه کم اند عبرت گیرندگان.
Iran, Islamic Republic of
اشعث های وطن به فعالیت در آمده اند تا حکمیت دیگر رقم زنند ولی کور خوانده اند
United States
حكميت كدومه بابا چرا الكى قدقد مى كنيد؟!!!!!!!!!!!! اگر برجام نبود الان بايد كفشهاى نتانياهو و توله سلمان رو واكس مى زديد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مثل تو که الان تو آمریکا کفش های اونا رو واکس می زنی
از پرچم آمریکات معلومه
United States
تو خوابی.شما کی را معادل حضرت علی میدانید که حکمیت را عنوان و مقایسه میکنید.با الفاظ بازی نکنید.مردم اگاهند
Iran, Islamic Republic of
هرکار کنید باز هم سه تصویر پاک نمیشود
تصویر احمق هایی که فکر میکردند با برجام دلار ۱۰۰۰ تومان می شود.
تصویر احمق هایی که با لباس منقش به پرچم امریکا می رقصیدند.
تصویر شعار معروف عده ای احمق بی شرف که میگفتند نون و پنیر و خاویار
ظریف .... رو بیار

چه بپذریم و چه نپذیریم، مردم ایران گول خوردند. گول تبلیغات. گول تبلیغات داخلی ها را. نه خارجی ها را. ...
و عقوبت یک گناه به بزرگی اش است.
SAABER
Canada
گیریم که تصمیم رهبری نظام بوده ., باید پرسید چکسانی مامور به اجرای آن بوده اند ؟؟؟ و چند ده بار برخلاف نظرات و خط قرمزهای تعین شده از جانب رهبر معظم نظام عدول کرده اند ؟؟؟ ...
Iran, Islamic Republic of
آری امت باید توبه کند
توبه کند از کوتاه آمدن و مصلحت اندیشی بیجا در برابر کدخداباوران خودباخته منفعل وقیح
توبه کند از انقلابی عمل نکردن
United States
عجیبه که مذاکارات انقدر مخفی و سری بوده که تلویزیون انرا پوشش میداد و فقط دولت از ان خبر داشت ...
Iran, Islamic Republic of
شما واقعا فکر می کنی با مغلطه اون هم در همین حد که "تلویزیون اخبار مذاکرات رو پوشش می داد" میشه افکار رو بازی داد؟؟
یه خرده بروز شو جانم!
....
...
جلبک سبز!
...
Iran, Islamic Republic of
صالحی قسم جلالت به خاطر پست امروز با برجام وضع را بحرانی کرده
بنده ی خدا .قم
Iran, Islamic Republic of
برادران وخواهران عزیز اگر نهج البلاغه ی مولا را مطالعه کنیم مظلومیت علی زمانمان را لمس میکنیم خداوند شر اشرار .منافقین وخوارج زمان را به خودشان بر گرداند
Iran, Islamic Republic of

مگر رهبری نگفتند من بر اجرای کلیات نظارت دارم و کاری به جزئیات ندارم.
مگر رهبری دستور العمل ندادند که اکثریت آن دستور العمل ها که تضمین کننده هر نوع سوءاستفاده غربیها در جزئیات بود اجرا ن نشد.
مگر تیم مذاکره کنندهدر آخرین روز های مذاکره بصورت محرمانه تبصره ای را بامضمون ذیل به برجام اضافه نکردند که برویت و نظر و صحه گذاری کارشناسان نرسید( به علت محرمانه نمودن آن).
خلاصه تبصره : " دولت امریکا در درون سرزمین خود، موظف و مقید به اجرای مصوبات و توافقات قوانین برجام نمی داند" . امریکا با بکاریگیری سیستم مالی داخلی خود یعنی "سیستم مالی سویفت" که مرکز آن در سازمان خزانه داری امریکا است و بعد از جنگ جهانی با طرح مارشال پا گرفت و با حمایت کشور های اقمار امریکا در دنیا جهت حمایت از دلار بوجود آمد و سایرین نیز بالاجبار به آن پیوستند و امریکا تعهدی به هیچ کشوری در چگونگی اداره آن نداده است و صرفا قوانین آن در جهت سلطه صهیونیسم بین الملل طراحی شده است ایران را تحریم پولی کرد بصورتی که بانکی بخواهد با ایران ارتباط داشته باشد می بایست جریمه های هنگفت و کمر شکنی ذا به امریکا بپردازد.
سئوال
1- آیا اهمیت این تبصره را بانک مرکزی، رئیس جمهورو نخست وزیر و دیگر مسئولان مالی و دولتی نمی دانستند؟
2- آیا اعضای مذاکره کننده ایرانی برجام اهمیت و عواقب اجرای آن را ن نمی دانستند؟
3- چرا اعضای مذاکره کننده و دولت و برادر رئیس جمهور دستورالعمل و شرایط رهبری برای برجام را ، تصویب و اجرا نکردند؟
آیا نمی دانستند شراط مورد درخواست رهبری که در سند حکم حکومتی است و می بایست می آمد و باطل کننده تمامی ترفند های حیله گران آنها در بندها و تبصره های جزئیاتی قرار دا بود و می باشد؟ که بود.
پس چرا اجرا نکردید؟ آیا عدم اجرای آن بدسور رئیس جمهور بود؟ .
آیا محرمانه نگاه داشتن آن مستمسکی برای خیانت نبود؟
...
Iran, Islamic Republic of
حواستون باشد که همه حقیقت را ایادی استکبار به شما نخواهند گفت...عنصر داخلی مستکبر کم از مستکبرین جهانی نیست...مهم ترین اصل فعلا حفظ ارزشهای نظام و کشور هستش..