جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آغاز برنامه‌های ماه مبارک رمضان در برج میلاد

چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 612397
مدیرعامل برج میلاد از آغاز برنامه‌های ماه مبارک رمضان در یادمان ملی خبر داد و گفت: این برنامه‌ها از ۲۷ اردیبهشت آغاز و تا پایان عید فطر ادامه خواهد داشت.
آغاز برنامه‌های ماه مبارک رمضان در برج میلاد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، علی درویش‌پور در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز جشنواره رمضانی «شهر خدا» همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان اظهار کرد: جشنواره رمضان در برج میلاد با شروع ماه مبارک رمضان از افطار تا سحر در یادمان ملی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌های ماه مبارک رمضان با استهلال ماه از بلندترین نقطه شهر تهران با حضور ستاره‌شناسان و منجمان و کارشناسان حرفه‌ای رصد در تراز 299 آغاز و با برنامه‌های متنوع در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل برج میلاد از کتابت قرآن کریم در طول ایام جشنواره توسط هنرمندان برجسته خوشنویسی کشور  و تلاوت آیات قرآن کریم در محافل انس، جلاست و مباحث شرعی و افطاری ساده در برج میلاد تهران اشاره کرد و افزود: در ضلع غربی برج میلاد و در مجاورت زیپ‌لاین و پل معلق بازی‌های شاد و پرجنب و جوش مانند بانجی‌جامپیگ و تشک هیجانی مستقر شده‌ است.

درویش‌پور ادامه داد: همچینن فضایی جهت بازی، شادی،‌نشاط و هیجان کودکان و نوجوانان در ضلع شرقی برج میلاد طراحی و آماده شده است تا کودکان هم سهمی از جشنواره بزرگ رمضان داشته باشند.وی تصریح کرد: خانه اقوام ایرانی به مناسبت جشنواره رمضان در برج میلاد افتتاح می‌شود تا اقوام ایرانی فرصتی دیگر برای ارائه هنر، صنایع دستی و سبک زندگی‌شان داشته باشند و این کار در فضایی بکر در محیط پیرامونی برج میلاد برپا می‌شود تا علاقمندان به فرهنگ، تکنولوژی و سبک زندگی اقوام ایرانی را قابل لمس‌تر مشاهده کنند.

مدیرعامل برج میلاد افزود: تلاش ما بر معرفی جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و هنری بومی و اصیلی است که خواستگاه‌شان ایرانی پرگوهر است و استان‌ها و اقوام مختلف در یک جدول زمان‌بندی مشخص با صلیقه نخبگان و مسئولان استانی به ارائه دارایی‌های خودشان در حوزه‌های مختلف می‌پردازند. درویش‌پور گفت: اولین استان سیستان و بلوچستان است و سایر استان‌ها هم در شب‌های پس ازآن، برنامه‌های خود را ارائه خواهند کرد.

وی بیان کرد: در حاشیه شب‌های فرهنگی اقوام با مشارکت سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، نمایشگاه لباس و اقوام ایرانی در موزه شهرداری برج میلاد تهران اکران خواهد شد.

مدیرعامل برج میلاد در ادامه نشست خبری پیرامون برنامه‌های برج میلاد در ایام رحلت حضرت امام(ره) به برگزاری نمایشگاه نمایه‌هایی از ایام رحلت و شخصیت امام خمینی با مشارکت بنیاد حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) در تراز 280 برج میلاد اشاره کرد و گفت: نشست شاعران آئینی‌ و مرثیه سرایی به مناسبت ایام رحلت حضرت خدیجه(س) نیز از جمله‌ برنامه‌های برج میلاد در یکی از شب‌ها ماه مبارک رمضان است.

وی در ادامه به سنت حسنه اکرام اشاره کرد و گفت: در مراسمی که از اولین شب‌های ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، هر شب گروهی از ایتام مهمانان ویژه برج میلاد به صرف افطاری و بازدید از برج میلاد هستند و این مهمانان کوچک از طرف خیریه‌های معتبر به معاون فرهنگی و گردشگری برج معرفی شده و شرایط ویژه‌ای برای میزبانی به آنها برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

درویش‌پور بیان کرد: هم‌زمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) برنامه‌ ویژه‌ای در برج میلاد برگزار خواهد شد که این ویژه برنامه متفاوت با سایر شب‌های ماه مبارک رمضان خواهد بود و هنرنمایی هنرمندان و نورافشانی آسمان برج بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این شب مبارک است.

مدیرعامل برج میلاد افزود: برگزاری نمایشگاه گل و گیاه با هدف ترویج نوع نگاهی متفاوت به زندگی آپارتمانی و آموزش نگهداری گل‌های آپارتمانی در سالن A، نمایشگاه گیاهان دارویی و همچنین شناسایی مزاج‌شناسی و رونق طب سنتی در سالن B از جمله رویدادهای قابل ذکری است که امسال در جشنواره رمضانی برج میلاد رونمایی می‌شوند.

وی ادامه داد: در باغ‌راه‌های برج میلاد هم با هدف حمایت از کالاهای ایرانی، انواعی از اقلام و محصولات ایرانی معرفی می‌شوند و این کالاها عموماً سلامت محور‌اند و هدف از معرفی آنها آگاهی از فرهنگ بهره‌مندی از غذاهای سالم است و تلاش برای تغییر سبک زندگی به سمت استفاده از خوراکی‌های سالم و کم ضرر است.

مدیرعامل برج میلاد بیان کرد: همچنین در شب‌های ماه مبارک رمضان رادیو جوان از ساعت 21 تا 22 به صورت زنده جشنواره رمضانی برج را به روی آنتن می‌برد و استیج رادیوجوان در ضلع‌شرقی برج میلاد برپا می‌شود و هر شب میزبان مهمانان و هنرمندان ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف است.

درویش‌پور با اشاره به این که برنامه‌های ماه مبارک رمضان از پنج‌شنبه 27 اردیبهشت آغاز خواهد شد، گفت: این برنامه‌ها در بخش‌های مختلف تا پایان عید فطر ادامه خواهد داشت.
وی با بیان این که تمهیداتی نیز برای پارکینگ‌ها مراجعه کنندگان پیش‌بینی شده است، گفت: در این زمینه هماهنگی‌هایی با دانشگاه علوم پزشکی مجاور برج و همچنین بیمارستان میلاد انجام شده است، ضمن این که زمینی نیز در مجاورت تونل حکیم برای پارکینگ ماشین‌ها در نظر گرفته شده است که در کل ظرفیت پارکینگ‌ها در این ایام به 10 هزار ماشین خواهد رسید.

مدیرعامل برج میلاد گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به استقبال سال‌‌های گذشته شهروندان تهرانی از برنامه‌های ماه مبارک رمضان در برج میلاد امسال هر شب 40 تا 50 هزار نفر از برنامه‌های برج میلاد استفاده کنند.
وی افزود: برنامه‌های برج میلاد در شب‌های احیاء تعطیل خواهد بود، ضمن این که علاقمندان می‌توانند از افطار تا سحر از برنامه‌های برج میلاد استفاده کنند.

درویش‌پور گفت: همچنین برنامه‌ریزی با شبکه 3 انجام گرفته است تا برنامه تحت عنوان «ماه سپید» بعد از اخبار ساعت 22 به صورت زنده و با حضور هنرمندان پخش شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *