جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۷

جزئیات بسته پیشنهادی اروپابرای توافق جدیدباایران

تداوم تحریم‌ها، پذیرش محدودیت‌های جدید غنی‌سازی و خودداری از ساخت و طراحی موشک‌های بالستیک/ تیم ایرانی باز هم عقب‌نشینی خواهد کرد؟!
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۳
کد مطلب: 612345
اما مضاف بر این خواسته‌های سلطه‌مآبانه نکته جالب آن‌جا است که در بسته پیشنهادی سه کشور اروپایی خبری از مقابله با تحریم‌های آمریکا و تامین منافع ایران در حوزه‌های بسیار مهمی چون نفت، بانک، گاز و پتروشیمی نیست! به زبان ساده‌تر یعنی این‌که سه‌کشور اروپایی نه‌تنها قصدی برای مقابله با آمریکا ندارند بلکه منظورشان ازضرورت حفظ برجام، نیل به خواسته‌های اصلی دونالد ترامپ است!
جزئیات بسته پیشنهادی اروپابرای توافق جدیدباایران
به گزارش جهان نيوز، حمید بعیدی‌نژاد پیش از آغاز رسمی مذاکرات ایران و سه‌کشور اروپایی پیرامون برجام، خبر  از ارائه یک بسته‌ پیشنهادی، توسط این سه‌کشور به ایران داده است. در همین رابطه سفیر ایران در لندن با اشاره به تماس تلفنی ترزا می با روحانی گفته است: نخست‌وزیر بریتانیا به روحانی اطلاع داده که سه کشور اروپایی سه‌شنبه در بروکسل بسته‌ای از پیشنهادات را برای حفاظت از اجرای برجام و اطمینان به ایران برای بهره‌مندی از منافع توافق به ظریف ارائه می‌دهند.
 
به گزارش رجانیوز در جمع‌بندی آن‌چه که خبرگزاری‌ها تاکنون منتشر کرده‌اند بسته پیشنهادی سه‌کشور اروپایی نه‌تنها هیچ‌ سودی برای ایران ندارد بلکه باید آن را یک توهین آشکار به حقوق مردم ایران دانست که درنتیجه ضعف تیم مذاکره کننده ایرانی و روحیه سلطه‌مآبانه و استکباری کشورهای اروپایی ایجاد شده است.
 
در همین راستا جزئیات  برخی از خواسته‌های محتمل سه کشور اروپایی در بسته‌ پیشنهادی خود  به ایران به شرح زیر است:
 
1- ایران از ساخت و طراحی موشک‌های‌ بالستیک به ویژه قاره‌پیما خودداری نماید.
 
2- بعد از سال 2025 که محدودیت‌های برجام به پایان می‌رسد، ایران باید تعهدات جدیدی در خصوص محدودیت‌های غنی سازی را پذیرا باشد
 
3- در بعد منطقه‌ای ایران باید با تامین خواسته‌های کشورهای اروپایی‌ محدودیت‌های زیادی را پذیرا شود (برکناری بشار اسد از ریاست جمهوری سوریه)
 
4- ایران باید از هرگونه کمک و انتقال موشک و فناوری‌های دفاعی به سوریه، یمن و حزب‌الله خودداری کند( تا از این طریق منافع اسرائیل تامین شود)
 
5- اجازه بازرسی از مراکز نظامی خود را به آژانس بدهد.
 
اما مضاف بر این خواسته‌های سلطه‌مآبانه نکته جالب آن‌جا است که در بسته پیشنهادی سه کشور اروپایی خبری از مقابله عملیاتی و تضمین شده با تحریم‌های آمریکا و تامین منافع ایران در حوزه‌های بسیار مهمی چون نفت، بانک، گاز و پتروشیمی نیست! به زبان ساده‌تر یعنی این‌که سه‌کشور اروپایی نه‌تنها قصدی برای مقابله با آمریکا ندارند بلکه منظورشان ازضرورت حفظ برجام، نیل به خواسته‌های اصلی دونالد ترامپ است! 
 
با توجه به این شرایط باید منتظر ماند و دید که آیا تیم مذاکره کننده هسته‌ای همانند مذاکرات برجامی باز هم در تامین منافع ملی ناکام خواهد ماند و و به همین خاطر باید هر روز  عقب‌نشینی‌های جدیدی را تجربه کنیم باشیم! 
 
نوع واکنش تیم مذاکره کننده ایرانی  به پیشنهاد سه کشور اروپایی را باید «آزمون عزت» مورد اشاره رهبر انقلاب دانست؛ آزمونی که در نهایت مشخص می‌کند آیا مذاکره کنندگان ایرانی در درک واقعیات و بدیهیات عرصه بین‌الملل موفق بوده و یا همچنان ناکام مانده‌اند. گفتنی است که رهبر انقلاب دربیانات خود در جمع دانشجویان و معلمان با حساس دانستن مذاکرات پیش رو  با کشورهای اروپایی خاطرنشان کرده بودند:
 
« مسئله بسیار حسّاس است. امروز مسئولین کشور در معرض یک آزمون بزرگند؛ آیا حفظِ عزّت و اقتدارِ این ملّت عزیز را خواهند کرد یا نه؟ باید عزّت این ملّت تأمین بشود، منافع ملّت باید تأمین بشود به معنای واقعی کلمه، که خب حالا خوشبختانه مسئولین هم بر روی حفظ منافع ملّی تکیه کردند و گفتند باید منافع ما تأمین بشود؛ بله، باید تأمین بشود منتها برای تأمین منافع، به حرفِ فلان رئیس و فلان نخست‌وزیر و فلان صدراعظم اعتماد نکنید؛ حرف اینها اعتباری ندارد؛ امروز یک چیزی میگویند، فردا یک‌جور دیگری عمل میکنند؛ هیچ رودربایستی هم ندارند، خجالت هم اصلاً نمیکشند. متأسّفانه در عالم دیپلماسی چیزی که وجود ندارد اخلاق انسانی است؛ بخصوص این غربی‌ها، اروپایی‌ها که هیچ اصلاً اخلاق را در ارتباطات گوناگون دیپلماسی و امثال اینها، بو نکرده‌اند؛ فقط صرفاً بر طبق منافع خودشان فکر میکنند و حرکت میکنند و نقشه میکشند. با اینها باید با دقّت رفتار کرد، عاقلانه باید رفتار کرد. بنابراین عزّت ملّت باید حفظ بشود، منافع ملّت باید حفظ بشود؛ به معنای واقعی هم حفظ بشود، اعتماد هم نشود.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دولت دلش قنج میره که برای منافع باندیش همه این ها رو هم بپذیره
Iran, Islamic Republic of
...
مجید
Iran, Islamic Republic of
البته اگر به میل دولت روحانی باشد همه ی شرایط اروپایی ها رو قبول می کنه ولی اینبار دیگه حزب الله اجازه نخواهد نمی دهد.
حمید
Iran, Islamic Republic of
آقا تورو خدا اینا رو نگین؛ این آقایون لجباز دائمی هستن ،آتیششون رو بیشتر نکنین ؛ پناه میبریم به خدا از لجبازیهای دیکتاتور مابانه این دولت.
Iran, Islamic Republic of
جرئیات "محتمل" رو برای خودتون نگه دارید. وقت مردم رو نگیرید
Iran, Islamic Republic of
دروغه
Iran, Islamic Republic of
خدا ایران رو از دست عقلای روشن فکرنما(لیبرالهای غربزده) حفظ کنه.