کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش واردات نفت کره جنوبی از ایران

25 ارديبهشت 1397 ساعت 22:01

آمار گمرکی نشان داد کره جنوبی ۱.۲۴ میلیون تن یا معادل ۳۰۳ هزار و ۲۵ بشکه در روز نفت ایران را در آوریل وارد کرد که در مقایسه با ۱.۴۱ میلیون تن در آوریل سال گذشته، کاهش داشته است.


به گزارش جهان نیوز، واردات نفت کره جنوبی از ایران در آوریل ۱۲.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

به گزارش رویترز، آمار گمرکی نشان داد کره جنوبی ۱.۲۴ میلیون تن یا معادل ۳۰۳ هزار و ۲۵ بشکه در روز نفت ایران را در آوریل وارد کرد که در مقایسه با ۱.۴۱ میلیون تن در آوریل سال گذشته، کاهش داشته است.

کره جنوبی که پنجمین واردکننده بزرگ نفت خام جهان است، واردات از ایران را که عمدتا میعانات نفتی است، از زمان لغو تحریم‌ها در سال ۲۰۱۶ افزایش داده است. با این حال، واردات کره جنوبی از ایران امسال کاهش یافته که منعکس کننده عرضه کمتر به کره جنوبی از سوی شرکت ملی نفت ایران است.

به گفته منابع آگاه، علت صادرات کمتر شرکت ملی نفت ایران، تولید کمتر و آغاز فعالیت یک واحد اسپلیتر جدید بوده است.

در چهار ماه نخست امسال خرید نفت کره جنوبی از ایران ۳۴ درصد در مقایسه با ۷.۱ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به ۴.۶۹ میلیون تن یا ۲۸۶ هزار و ۳۰۸ بشکه در روز رسید.

در مجموع کره جنوبی در آوریل ۱۱.۵۹ میلیون تن یا معادل ۲.۸۳ میلیون بشکه در روز نفت وارد کرد که ۲.۵ درصد در مقایسه با ۱۱.۳۰ میلیون تن در سال ۲۰۱۷ رشد داشت.

واردات نفت کره جنوبی از عربستان که بزرگترین تامین کننده نفت این کشور است، در آوریل ۶.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به ۳.۳۲ میلیون تن یا معادل ۸۱۰ هزار و ۵۶۴ بشکه در روز رسید.

در این بین، کره جنوبی در آوریل ۱.۰۱ میلیون تن یا معادل ۳۳ هزار و ۶۸۹ بشکه در روز از روسیه نفت وارد کرد که ۱۳۲.۴ درصد نسبت به ۴۳۴ هزار و ۹۷۴ تن در سال گذشته افزایش داشت.

کره جنوبی در فاصله ژانویه تا آوریل ۴۸.۲۹ میلیون تن یا معادل ۲.۹۵ میلیون بشکه در روز نفت وارد کرد که ۰.۲ درصد در مقایسه با ۴۸.۱۸ میلیون تن در مدت مشابه سال ۲۰۱۷ رشد نشان داد.

آمار نهایی واردات نفت کره جنوبی در آوریل، اواخر ماه جاری از سوی شرکت دولتی نفت ملی کره منتشر خواهد شد.

منبع: ایسنا


کد مطلب: 612339

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/612339/کاهش-واردات-نفت-کره-جنوبی-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com