کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تبریک گفتن سران عرب به اسرائیل بعید نیست

25 ارديبهشت 1397 ساعت 20:12

عطوان در مقاله خود تاکید می‌کند: به ما نگویید که آمریکا با اقدام خود در انتقال سفارت در روز نکبت به روند مسالمت‌آمیز و دروغ راه‌حل تشکیل دولت پایان داد، بلکه کسانی که امروز در انتقال سفارت جشن گرفتند، همان کسانی هستند که ما را در این باتلاق خفت و خواری وارد کردند.


به گزارش جهان نیوز، تحلیلگر مسائل عربی منطقه گفت که ملت فلسطین امیدی به مشارکت جنگنده‌های عربی در جنگ ضد صهیونیست‌ها ندارند، بلکه از این می‌ترسند که جنگنده‌های این رژیم‌ها در کنار جنگنده‌های اسرائیلی بخواهند ملت فلسطین را قتل‌عام کنند.

به گزارش پایگاه خبری رأی الیوم، عبدالباری عطوان تحلیلگر مسائل منطقه‌ای در مقاله‌ای با اشاره به تحولات این روز‌های فلسطین اشغالی می‌نویسد: از شما می‌خواهم هنگامی که از جشن‌های تحریک‌آمیز آمریکا و اسرائیل در انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی صحبت می‌کنید، از قوانین بین‌المللی سخنی به میان نیاورید. این یک سخن زشت است! آن هم در شرایطی که صد‌ها هزار جوان در نوارغزه محاصره شده به سمت مرز‌های فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند و در برابر اشغالگران و گلوله‌های جنگی آن‌ها با سینه‌های عریان خود که مملو از ایمان به آرمان فلسطین و اعتقادات مذهبی است، ایستادگی می‌کنند.

به نوشته عطوان، این جوانان که در رگ‌هایشان خون کرامت و عزت ملی جریان دارد، پاسخ شرافتمندانه‌ای به خودبزرگ‌بینی‌های آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها دادند و منتظر ارتش‌های عربی و جنگنده‌های اف ۱۶ نشدند که میلیون‌ها دلار هزینه برای آن داده شده است. آن‌ها مطمئن هستند که این جنگنده‌ها تنها می‌توانند عرب‌های بی پناه را بکشند و شهر‌های عربی را ویران کنند. آن‌ها حتی بعید نمی‌دانند که این جنگنده‌ها در کنار جنگنده‌های اسرائیلی بخواهند ملت فلسطین را قتل عام کنند.
عطوان در مقاله خود تاکید می‌کند: به ما نگویید که آمریکا با اقدام خود در انتقال سفارت در روز نکبت به روند مسالمت‌آمیز و دروغ راه‌حل تشکیل دولت پایان داد، بلکه کسانی که امروز در انتقال سفارت جشن گرفتند، همان کسانی هستند که ما را در این باتلاق خفت و خواری وارد کردند.

عجیب است که رهبران و وزرا و سفرای عرب در این مراسم جشن حضور ندارند، به ویژه بعد از آنکه بسیاری از آن‌ها با صداقت از دوستی صمیمی خود با اشغالگران سخن گفته‌اند و برخی از آن‌ها از تجاوز اسرائیل به سوریه استقبال کرده و تیم‌های ورزشی خود را به قدس اشغالی اعزام کردند. البته ما یقین داریم که آن‌ها به صورت تلفنی به اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها تبریک می‌گویند، چرا که شایسته نیست وظیفه خود را در قبال متحد جدید خود انجام ندهند!

عطوان با اشاره به کشته شدن صد‌ها نفر در راهپیمایی‌های بازگشت تاکید کرد که این رقم قطعا افزایش پیدا خواهد کرد. وی ابراز داشت که دشمنان به دنبال آن هستند که ملت فلسطین و نسل‌های آینده اراضی خود را فراموش کنند و از حق بازگشت خود چشم پوشی کنند. اما این راهپیمایی‌های بازگشت که با خون مردم متبرک می‌شود، بر صلابت ایمان و عزم و اراده مردم تاکید دارد.

اگر حاکمان عرب و تشکیلات خودگردان فلسطین و رهبران تسلیم شده آن فلسطین را فراموش کرده‌اند و از حق بازگشت چشم‌پوشی کرده‌اند و آمریکا دشمن جدیدی را برای آن‌ها تراشیده است، اما ملت فلسطین و تمام ملت‌های عربی و اسلامی همچنان به عهد خود وفادار هستند و به دنبال کرامت خود برای جانفشانی‌های بیشتر آمادگی دارند.

عطوان خاطر نشان کرد راهپیمایی‌های بازگشت توسط کسانی انجام می‌شود که از مرگ نمی‌ترسند به مقاومت خود ادامه می‌دهند. کسانی که می‌ترسند اسرائیلی‌هایی هستند که به سوی جوانان و کودکان بی پناه تیراندازی می‌کنند.

کسانی که به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل هستند، روی آرامش را نخواهند دید و اسرائیل و آمریکا نمی‌تواند آن‌ها را از خشم ملت هایشان در امان نگه دارند. ما اطمینان داریم که این ملت‌ها هرگز خیانت رهبران و حکام ظلم و جور خود را که دست به خود فروشی زدند، نخواهند بخشید. چرا که آن‌ها ثروت‌های کشور خود را به آمریکا و اسرائیل دادند.

عطوان در پایان مقاله خود تاکید می‌کند: ما از اینکه به ملت عربی و قهرمان فلسطین وابستگی داریم به خود افتخار می‌کنیم و سر خود را در تجلیل از شهدا و مجروحان آن‌ها بالا می‌گیریم. این‌ها قهرمان هستند و هرگز شکست نخواهند خورد.


کد مطلب: 612327

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/612327/تبریک-گفتن-سران-عرب-اسرائیل-بعید-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com