کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر ارتباطات تاکید کرد

فراگیرشدن فیلترشکن‌ها اثرات مخرب امنیتی دارد

25 ارديبهشت 1397 ساعت 12:03

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از دلایل مخالفت دولت با فیلترینگ این است که اگر برخی از اپلیکیشین‌ها اثر مخربی داشته باشند، در کنار آن استفاده و فراگیر شدن فیلترشکن‌ها هم اثرات مخرب امنیتی زیادی دارند.


به گزارش  جهان نیوز به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی امروز در حاشیه مراسم رونمایی از پروژه‌های همراه اول همزمان با هفته ارتباطات، با اشاره به اختلالات ایجاد شده در خدمات اینترنتی به دلیل استفاده از فیلترشکن اظهار کرد: درست است که بسیاری از فیلترشکن‌ها خدمات ظاهری خوبی به کاربر ارایه می‌دهند و به همین دلیل کاربران به استفاده از آن‌ها علاقه‌مندند اما بنا به گزارش‌هایی که مراکز معتبر منتشر می‌کنند، این نوع نرم‌افزارها استفاده ضدامنیتی دارند و نوعی باج‌افزار هستند که به جمع‌آوری اطلاعات مشترکین اقدام می‌کنند و فراگیری و استفاده از فیلترشکن‌ها تبعات بسیار زیادی دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش شرکت ارتباطات زیرساخت در مسدود کردن فیلترشکن‌ها گفت: اقدام شرکت زیرساخت این است که با فراگیری و استفاده از فیلترشکن‌ها، در چارچوب شورای عالی فضای مجازی نباید اجازه دهد فضای کشور پر از باج‌افزار شود و باید جلوی اینها گرفته شود. به همین دلیل این حرکت برای مسدود کردن فیلترشکن‌ها آغاز شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اختلالات اینترنتی نیز توضیح داد: انسداد فیلترشکن‌ها نباید باعث افت کیفیت اینترنت و یا ایجاد مشکلاتی برای کسب و کارها شود. اختلالات اینترنتی موضوع بدی است که ما از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات خواستیم و به اپراتورها هم در این باره تذکر دادیم. دیروز بعد از ظهر هم جلسه‌ای با حضور اپراتورها برای بررسی این موضوع تشکیل شد.

آذری جهرمی ادامه داد: اما بنا نیست به این موضوع بپردازیم که با دستور فیلترینگی که آمده و با مخالفت بسیاری از مردم مواجه شده است، می‌توانیم به باج‌افزارها و فیلترشکن‌ها اجازه دهیم که در کشور توسعه پیدا کنند.
وی با تاکید بر مضرات استفاده از فیلترشکن بیان کرد: امیدواریم مسئولانی که متصدی فیلترینگ هستند، به این موضوع توجه داشته باشند زیرا این این مسئله یک تهدید بزرگ است. باید مردم را درباره استفاده از فیلترشکن توجیه کنیم تا آن‌ها با همراهی کنند. زیرا در هر تصمیمی اگر همراهی مردم نباشد، اثراتش مشابه اثرات کنونی و گستردگی باج‌افزارها می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه فراگیر شدن فیلترشکن‌ها مطلوب کسانی است که همواره به دنبال براندازی کشور بودند و این مطلوب نیست، گفت: همان طور وزارت امور خارجه آمریکا در سال ۸۹ جزو برنامه‌هایی که برای براندازی جمهوری اسلامی داشت، توسعه فیلترشکن بود و حتی گوشی‌های اپل را در به نوعی در بازار ایران عرضه می‌کرد که بدون فیلترشکن کار نکنند.
ادامه دارد...

     


کد مطلب: 612198

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/612198/فراگیرشدن-فیلترشکن-ها-اثرات-مخرب-امنیتی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com