کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حساسیت سنجی از اصلاح‌طلبان؛

​رگ غیرتی که برای منافع کشور باد نمی کند/ چرا اصلاح طلبان به پرچم آمریکا حساس هستند؟

27 ارديبهشت 1397 ساعت 11:14

از سوی دیگر نیز باید گفت نباید برجام را در مجلس آتش زد بلکه باید آنرا به عنوان سند بدعهدی آمریکایی‌ها در صحن مجلس قاب کرد و یا در موزه آنرا به نمایش گذاشت.


گروه سیاسی جهان نیوز، میزان حساسیت اصلاح طلبان برای ارزش‌های لیبرالی چنان بالا رفته است که حتی در برابر آتش زده پرچم در صحن علنی مجلس بعد از اینکه ترامپ برجام را کناره گذاشت، نیز واکنش های منفی از خود بروز می دهند.

پس از اینکه چند تن از نمایندگان مجلس در اقدامی نمادین در برابر سخنان ترامپ که پیشتر گفته بود برجام را پاره خواهد کرد، اقدام به آتش زدن نسخه نمادین برجام و پرچم آمریکا کردند، اصلاح طلبان مجلس بیان می کنند که این موضوع وجهه کشورمان را در جهان خدشه دار کرده است!

در همین رابطه، «پروانه مافی»، نماینده اصلاح طلب تهران بیان داشت: « اقدام تعداد معدودی از نمایندگان مجلس در به آتش کشیدن پرچم آمریکا و نسخه نمادین برجام به هیچ‌وجه مورد تایید اکثریت مجلس و ملت بزرگ ایران نیست و نمی‌توان به‌راحتی از این اقدام که تبعات تبلیغاتی منفی علیه کشور به‌همراه خواهد داشت چشم‌پوشی کرد. جایگاه مجلس به‌عنوان خانه ملت از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که اعتبار آن نشات گرفته از خواست ملت است و افرادی که به‌عنوان نماینده مردم به مجلس راه می‌یابند باید در همه امور و در همه مباحث ابتدا منافع ملت را در نظر بگیرند و از هرگونه اقدامی که برخلاف منافع و مصالح ملی باشد خودداری کنند. در واقع نمایندگان امانت‌دار ملت هستند و نباید به خلاف خواست مردم قدمی بردارند که اگر چنین شود و بدون در نظر داشتن منافع ملت ایران دست به اقدامات خودسرانه بزنند، در واقع به خواست و اراده ملت خیانت کرده‌اند. اگر نمایندگان به رسالت خود آگاهی داشته باشند به‌طور قطع هرگز رفتاری مرتکب نمی‌شوند که عواقب آن دامنگیر مردم شده و دستاویزی برای رسانه‌های معاند به وجود آورد.»

کار به جایی رسیده که این جماعت از «علی لاریجانی» رئیس مجلس هم نسبت به آتش زدن برجام گلایه دارند. «غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی»، نماینده طرفدار اصلاح طلبان و دولت نیز گفت: «در روزي كه برجام را در مجلس آتش زدند بشخصه از آقای لاریجانی انتظار داشتم که بجاي لبخند و مزاح مجلس را به‌گونه دیگری مدیریت می‌کردند و اگر جمعی هم بنا به تفکر‌شان می‌خواستند پرچم آمریکا یا سند بین‌المللی برجام را که هنوز محل مذاکرات دولت با غرب است در جایی خارج از مجلس آتش بزنند نه در بهارستان و محلی که قداست خانه ملت را دارد!»

«عبدالکریم حسین‌زاده»، نایب رئیس فراکسیون امید مجلس در توییتر خود نوشت: «سوالم این است که آیا این‌که یک سند بین‌المللی که توسط اکثریت نمایندگان همین مجلس در دوره نهم نیز به تصویب رسیده است را آتش بزنیم، بی‌حرمتی به جایگاه مجلس نیست. این‌که نمایندگان و مجلس قانونی که خودشان تصویب کرده‌اند را بسوزانند.»

البته حساسیت اصلاح طلبان به پرچم آمریکا و نسخه برجام که سند بدعهدی و غیر قابل اعتماد بودن آمریکایی‌هاست بسیار قابل تامل است. در این شرایط که برجام به عقیده بسیاری از کارشناسان تمام شده است، هنوز اصلاح طلبان با قداست تمام از آن صحبت می‌کنند و این سندی که با طرف‌های غربی بسته شده و بی اعتبار است را معتبر جلوه می دهند.

هرچند از سوی دیگر نیز باید گفت نباید برجام را در مجلس آتش زد بلکه باید آنرا به عنوان سند بدعهدی آمریکایی‌ها در صحن مجلس قاب کرد و یا در موزه آنرا به نمایش گذاشت.

ارزشهای دیگر لیبرالی اصلاح طلبان نیز این روزها به نمایش گذاشته شد؛ زمانی که دیده می شود اسرائیل با پشتیبانی ترامپ در حال جولان دادن در فلسطین اشغالی است، «صادق زیباکلام» استاد اصلاح طلب دانشگاه تهران کاری می کند که مورد تشویق و تمجید رژیم صهیونیستی قرار می گیرد.

وی پس از خروج آمریکا از برجام در توئیتی نوشت: «اگر خدای ناکرده جنگی میان ما و اسرائیل اتفاق بیفتد، به نسل‌های فردا می‌خواهیم بگوئیم که با کشوری که 2000 کیلومتر با خاک ما فاصله داشت و نه هرگز تهدیدی علیه ما کرده بود و یا دعوای دیگری علیه‌مان داشت، جنگ‌مان با آن سر چه بود؟ آن همه تلفات انسانی، و میلیارد‌ها دلار هزینه نظامی برای چه بود؟!»

پس از انتشار این توئیت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از مواضع وی تقدیر کرد. البته زیباکلام در این فواصل با توجه به اتفاقاتی که در سالروز روز نکبت در فلسطین اشغالی افتاد و از آغاز تظاهرات بزرگ بازگشت تنها در نوار غزه تاکنون ۵۳ فلسطینی به شهادت رسیده و ۸۵۳۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند، مورد انتقاد شدید افکار عمومی قرار گرفت که « هنوز  این استاد دانشگاه متوجه نشده چرا اسرائیل دشمن درجه یک کشورمان است؟»

البته در گذشته هم زیباکلام مورد تشویق و تمجید این رژیم قرار گرفته بود که به دلیل همین حرکت های لیبرالی و پریدن از روی پرچم اسرائیل این نشان افتخار به وی داده شد.

همه فرافکنی‌های اصلاح طلبان درباره آمریکا و اسرائیل در حالی است که، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه، 25 اردیبهشت) پارلمان در اعتراض به کشتار مردم مظلوم فلسطین و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس که روز گذشته اتفاق افتاد، شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سر دادند.

به هر جهت به نظر می رسد که برخی حرکت‌های لیبرالی سعی دارد در مقابل اقدامات انقلابی در مجلس بایستد که مشخصه آن چشم پوشی از وقایعی است که در منطقه، فلسطین و آمریکا می افتد و همچنین اعتراض به اقدامات انقلابی و تند و بی منطق جلوه دادن این موارد است که با حوادث تلخی که در جهان بخصوص فلسطین می افتد بطلان همه این موارد مشخص می شود.


کد مطلب: 612183

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/612183/رگ-غیرتی-منافع-کشور-باد-نمی-کند-چرا-اصلاح-طلبان-پرچم-آمریکا-حساس-هستند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com