شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۵
۸۱

زیباکلام: اصولگرایان با ۲۰ میلیون پیروز انتخابات آینده می‎شوند/ ۲ بار که سهل است، اگر خاتمی ۲۰ مرتبه هم بگوید تکرار می کنم، آن اتفاق ۹۴ نخواهد افتاد

سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 612171
دولت احمدی نژاد تکرار نمی شود اما کسر قابل توجهی از 24 میلیونی که به روحانی رأی دادند، در انتخابات ریاست جمهوری 1400 شرکت نخواهند کرد، در عوض آن 16 میلیون نفری که به آقای رئیسی رأی دادند به حسب تکلیف شرعی همچنان در انتخابات شرکت می کنند.
زیباکلام: اصولگرایان با ۲۰ میلیون پیروز انتخابات آینده می‎شوند/ ۲ بار که سهل است، اگر خاتمی ۲۰ مرتبه هم بگوید تکرار می کنم، آن اتفاق ۹۴ نخواهد افتاد
به گزارش جهان نيوز، صادق زیباکلام، فعال اصلاح طلب گفت: خیلی از کسانی که سال ۹۴ در انتخابات مجلس شرکت کردند و به تکرار می‎کنم آقای خاتمی لبیک گفتند، دیگر پای صندوق رأی انتخابات سال ۹۸ حاضر نمی شوند.2 بار که سهل است حتی اگر آقای خاتمی ۲۰ مرتبه هم بگوید تکرار می کنم آن اتفاق ۹۴ نخواهد افتاد؛ چون میزان سرخوردگی از فراکسیون امید مجلس اگر بیشتر از آقای روحانی نباشد کمتر نیست.

صادق زیباکلام درباره تأثیر خروج آمریکا از برجام بر آرایش سیاسی داخل کشور  در گفتگو با یکی از سایت های حامی دولت گفت: ظرف چند ماه آینده برجام به کل منتفی می شود چون حجم تجارت کشورهای اروپایی با آمریکا بسیار زیاد است بنابراین نمی توانند از منافع اقتصادی همراهی با آمریکا صرف نظر کنند بنابراین گرچه به طور ظاهری در برجام می مانند اما عملا این ماندن اثری ندارد.

وی با بیان اینکه چین هم مانند اروپایی ها خود را هزینه برجام نمی کند، افزود: چین نزدیک 600 میلیارد دلار صادراتش به آمریکا را فدای سر ایران نمی کند. بود و نبود روسیه هم در برجام مسئله ای را تغییر نمی دهد، پس در کل ایران می ماند و حوضش.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه پایان یافتن برجام به نفع جریان تندرو در ایران تمام می شود، اظهار کرد: تندروها از همین الان علیه دولت تبلیغات می کنند و می گویند «دیدید به امریکا لبخند زدید و به کدخدا نزدیک شدید هیچ فایده ای نداشت، از اول هم می گفتیم نباید به آمریکا اعتماد کرد.». معتقدم دلواپسان در انتخابات 98 و 1400 دست بالا را خواهند داشت مگر اینکه آقای روحانی بتواند وضعیت اقتصادی کشور را تا حدود زیادی مطلوب کند که این کار هم غیر ممکن است.

وی در گفتگو با نامه نیوز افزود: از 6 ماه دیگر تحریم ها به طور جدی خواهند آمد بنابراین عملا اصولگرایان دست بالا را در انتخابات مجلس یازدهم و ریاست جمهوری سیزدهم خواهند داشت و آنها پیروز میدان می شوند. از همین الان احساس پشیمانی گسترده ای در بین آن 24 میلیونی که به روحانی رأی دادند به وجود آمده است.

این استاد دانشگاه تهران در واکنش به تحلیل برخی اصلاح طلبان که می گویند مردم تجربه رأی به دولت احمدی نژاد را تکرار نمی کنند، گفت: دولت احمدی نژاد تکرار نمی شود اما کسر قابل توجهی از 24 میلیونی که به روحانی رأی دادند، در انتخابات ریاست جمهوری 1400 شرکت نخواهند کرد، در عوض آن 16 میلیون نفری که به آقای رئیسی رأی دادند به حسب تکلیف شرعی همچنان در انتخابات شرکت می کنند و حتی 3-4 میلیون از آرای روحانی نیز به آن سبد اضافه می شود بنابراین در سال 1400 نامزد جریان اصولگرا با 20 میلیون رأی پیروز انتخابات خواهد شد.

وی افزود: فراکسیون امید نیز در ایجاد سرخوردگی و ناامیدی بین مردم کم از روحانی نگذاشت بنابراین خیلی از کسانی که سال 94 در انتخابات مجلس شرکت کردند و به تکرار می کنم آقای خاتمی لبیک گفتند، دیگر پای صندوق رأی انتخابات سال 98 حاضر نمی شوند. 2 بار که سهل است حتی اگر آقای خاتمی 20 مرتبه هم بگوید تکرار می کنم آن اتفاق 94 نخواهد افتاد چون میزان سرخوردگی از فراکسیون امید مجلس اگر بیشتر از آقای روحانی نباشد کمتر نیست.

زیباکلام در پاسخ به این سئوال که شورای شهر و شهردار تهران نمی توانند با عملکرد خود ورق را به نفع جریان اصلاحات بگردانند؟ اظهار کرد: خیر، اوضاع اقتصادی کشور رو به بدتر شدن خواهد بود بنابراین فکر نمی کنم هیچ شانسی برای اصلاح طلبان وجود داشته باشد.
 
*اگر فردا انتخابات برگزار شود روحانی 10 میلیون رأی هم نمی‌آورد.

همچنین زیباکلام در روزنامه شرق نوشته است: هنوز یک سال هم از انتخابات 29 اردیبهشت 96 که روحانی 24 میلیون رای کسب کرد، نگذشته اما تعداد قابل توجهی را می‌توان یافت که دچار یک احساس تلخ پشیمانی از رای دادن شده‌اند. وی می‌افزاید: پشیمانی از رای به روحانی، آن قدر در سطح جامعه بالا گرفته که شاید اگر همین فردا انتخابات مجددی برگزار شود، رئیس‌جمهور 10 میلیون رأی هم نیاورد. مخالفان از ایجاد چنین حالتی، حق دارند حس موفقیت داشته باشند مدت‌هاست در هر جمع دانشگاهی و غیردانشگاهی که حضور دارم، با انتقادات بسیاری مواجه می‌شوم و به‌خاطر تلاش در دوران انتخابات، مورد شماتت قرار می‌گیرم. نمی‌خواهم گناه پشیمان شدن رأی‌دهندگان به روحانی را بر گردن مخالفان اصولگرا بیندازم، قطعا عملکرد دولت دوازدهم نیز بی‌نقش نبوده است؛ اما جان کلام اینجاست که مخالفان او متوجه نیستند این فقط رقیب آنها نیست که بی‌اعتبار می‌شود.

زیباکلام به جای آن که به ناکارآمدی‌های دولت و وعده‌های خلاف واقع مشخص روحانی بپردازد، می‌نویسد: مخالفان فقط رئیس‌جمهور را زیر سوال نبرده‌اند، بلکه در حقیقت، آب به آسیاب جریاناتی می‌ریزند که شرکت در انتخابات را بی‌فایده و عبث می‌پندارند. آنها این پرسش خیلی ساده را رواج می‌دهند که به راستی  فایده حضور پای صندوق‌های رای چیست؟

ادعای زیباکلام در حالی است که مردم همواره منتخبان خود را با کارنامه و عملکردشان سنجیده و گاه از آنها گله‌مند یا بیزار هم شده‌اند اما هرگز این ناراحتی و گلایه از اشخاص موجب نشده که قید انتخابات و تعیین سرنوشت خود را بزنند. این اتفاق در سال‌های 76 و 84 و 92 قابل مشاهده است.

زیباکلام در مصاحبه با روزنامه آرمان نیز گفته است: «دولت آقای روحانی ظرف 10 ماه گذشته به شدت اعتبار و احترامش را از دست داده. البته دوست ندارم که لغت «محبوبیت» را به کار ببرم. لغت اعتبار را از نظر سیاسی و اجتماعی درست‌تر می‌دانم که در مورد ایشان به کار ببریم بله، ایشان اعتبارشان را به شکل باور نکردنی‌ای از دست دادند. من هر کجا که می‌روم با این انتقاد مواجه می‌شوم در سخنرانی‌هایی که در دانشگاه و غیره انجام می‌دهم با این انتقاد مواجه می‌شوم که مردم به خصوص جوانان، دانشجویان ابراز پشیمانی می‌کنند از اینکه به روحانی رای دادند و به من هم حمله، گله و انتقاد می‌کنند که خب، شما و افراد دیگری مثل شما در طیف اصلاح‌طلب، باعث شدید که خیلی‌ها به اعتبار شما به روحانی آمدند و رای دادند. یک جوری بنده را به‌خاطر اینکه این کار را کردم، گناهکار می‌دانند.

زیباکلام سرعت پشیمانی و ریزش و سقوط آرای روحانی را حیرت‌انگیز توصیف کرد و گفت: دولت آقای روحانی ظرف 6، 7 ماه گذشته به شدت اعتبارش را از دست داده و کسر قابل توجهی از آن 24 میلیون احساس می‌کنند که سرشان کلاه رفته و از اینکه به آقای روحانی رای دادند پشیمانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به كوري چشم حسود 35 ميليون راي
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
...مرد عمل يكي مي خواهد مثل قاليباف مثل سردار سليماني و امثالهم كه نگاهشان فقط معطوف به داخل است.
Iran, Islamic Republic of
فقط احمدی نژاد
فریبا
Iran, Islamic Republic of
تو برجام قول دادند که محمود تکرار نشه
برجام مرد
اما محمود محبوبت تر همچنان ایستاده است
Iran, Islamic Republic of
البته در مقایسه با روحانی و اصلاح طلبان میشه گفت فقط احمدی نژاد ولی در مقایسه با دلسوزان کشور، دیگر نمی شود اسم ایشان را آورد.
Iran, Islamic Republic of
البته اگر رای بیاورند
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
روحاني به غير از اسم برجام كاري ديگر از عهدش نمياد حالا چطور مي خواهد اين سه سال را بدون برجام سركند ...
Iran, Islamic Republic of
این حرف در حقیقت به هدف برانگیختن احمدی نژاد برای صید 25 میلیون رأی دیگه زده شده
نمیدونم احمدی نژاد به حمایت لحظه 90 اصلاحطلبان چرا دلخوش کرده؟
Germany
جهان نیوز این حرف زیبا کلامو قبول داری یا نه؟
Iran, Islamic Republic of
معلومه که نه
زیبا کلام کدوم پیش بینیش درست بوده ...
ا...
Iran, Islamic Republic of
این پیش بینی زیباکلام نبوده. اول روزنامه های اروپایی این پیش بینی رو کردن و اروپایی ها مثل فرانسوی ها به ترامپ گفتن که اگه اعتدال با لغو برجام در داخل ایران شکست بخوره برای انتخابات بعدی دیگه شناسی نداره. این رو گفتن که ترامپ رو از خروج از برجام مصرف کنن. تحلیل این بود که شرایط شبیه دوران ریاست جمهوری خاتمی در دور دوم بشه که مردم از اصلاحات سود و فایده ای ندیدن و به سمت احمدی نژاد و شعارهاش رفتن که از عدالت و حمایت از طبقه متوسط و پایین می گفت. چون خاتمی هم نتونست از دل مذاکره برای کشور چیز بدرد بخوری حاصل کنه
Iran, Islamic Republic of
البته بایددیدکه این تحلیل زیباکلام چقدربه مزاق اصول گراهاخوش اومده وچقدرتومجازات حکمش تخفیف میدن/خخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
بدون کوچکترین تردیدی اصلاح طلبان پیروز هر انتخاباتی هستند
Iran, Islamic Republic of
یه ریاست جمهوری مال ماست و اونهم اصلاح طلب خواهد بود انشالله
Iran, Islamic Republic of
مگه خودتون برای خودتون نذر کنید
انگار تو مریخ زندگی می کنید و افتضاحات تکرار می کنم رو هیچ کس نمی بینه
Germany
یادتون نرفته که میگفتین روحانی رییس جمهور یک دوره ای؟ این تحلیلتونم یادتون باشه
Iran, Islamic Republic of
اشتباه می کنی دکتر!
قطعا پیروز نخواهند شد حتی اگر دولت روحانی ضعیف باشد اقبال مردم به طیف روحانی به مراتب بیشتر از اصولگراها و دلواپساست...حاضرم شرط ببندم البته این بازخورد رفتار دلواپسا و اصولگرایان افراطی است
Iran, Islamic Republic of
ما به هر کس که التزام عملی بیشتری به ولایت داشته ،رای خواهیم داد.مثل همیشه.
محمود
Iran, Islamic Republic of
کافی است شورای نگهبان سیاسی کاری مثل تایید صلاحیتهای سال 1394 و 1396 نکند!...
Iran, Islamic Republic of
داشت این کار رو میکرد ولی نشنیدی مگه روحانی گفت اگه رد صلاحیت بشه اعلان جنگ می کنه و به وزارت کشور دستور میده انتخابات رو برگزار نکنه. تو سخنرانی آقای خامنه ای تو مشهد قبل از انتخابات بود که گفتن هیهات از اون روزی که انتخابات اجرا نشه. منظورشون همین بود.
Iran, Islamic Republic of
مردم دیگه به غربگرایان وطن فروش اعتماد ندارند.
قرار نیست مخالف افساد طلبان را اصولچرا معرفی کنیم قرار نیست مخالف تندرو کندرو باشد میشود واقع بینانه دشمن را شناخت به مردم خدمت کرد و انقلابی حرکت کرد
United Arab Emirates
فعلا کسی نباید خام حرفهای زیبا کلام بشود قبلا هم بعضی ها گفته بودند که روحانی فقط یک بار رئیس میشود، ولی برای دومین انتخابات وی یک اسب ..... به اردوگاه رقیب فرستادند و با جنگ روانی ، آرا را جذب صندوق شیخ حسن کردند!
United Arab Emirates
جریان انقلابی راه خودش را برود وبه اسب تراوای رقیب کاری نداشته باشد
Iran, Islamic Republic of
ایشونم ظاهرا فقط نگران انتخابات هستن.آقای زیباکلام انتخابات فقط یک فرایند است یک نتیجه نیست.منطقی ست ک روی نتیجه متمرکز شوید.
حتما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟سال گذشته باکمک فرهنگیان وسلبریتی هاوآفتاب تابان برجام وکمک بادوابروفلک ووووووووووغیره ه ه ه.......... تنوستید24تابیاریدحالاوقتی ازیک فرهنگی میپرسی 29اردیبهشت96 یادمیادمیگه اسمش نیار.سلبریتی هاهم بی سوادشدندآفتاب برجام هم غروب کرد.
Iran, Islamic Republic of
ببین آقا معلم، ما نمی خواهیم پیروز شویم می خواهیم ملت عزیز ایران اسلامی کرامتشان در دوره مدیریت شماها خدشه نبیند. دیدگاه ما با شما که نیمه سکولار هستید خیلی متفاوت است.
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
حرف شما حکایت گربه است که دستش به گوشت نمیرسه
وقتی ذهنیت جامعه از قدرت، گوشت و کیک و.. باشد معلوم است خدمت به جامعه تبدیل به کشک میشود
Iran, Islamic Republic of
در دوره شماها که دستتان به همه چی رسید چرا اینقدر به مملکت گند زدید. گوشت هم ارزانی شما و قبیله اتان. پایگاه مردمی هم که با دروغ و دبنگ دست و پا کرده بودید از دست داده اید. خبر از پنج دهک پایین جامعه ندارید. کوچک و بزرگ دارند به شماها توهین می کنند اونوقت برخی دارند با دمشان بشکن می زنند برای برجام.
ولی
Iran, Islamic Republic of
اقای زیبا کلام می خواهد شما را سرگرم حرف های خودش کند ملت تا دو روز به رای گیری با هیچ کس عقد اخوت نبسته اند باید منتظر بود و دید؟
بیژن
... بدا به حالشون که آخرتشان را به دنیایشان فروختند
بیژن
جهان نیوز سلام!بارهاگفته ام حلالتون نمیکنم که انتقادهای درست و تند مرا به دولت روحانی منتشر نمیکنید!...
Iran, Islamic Republic of
انتقادهای تند ما را هم به شما چاپ نمیکند ولی ما گله ایی نداریم و تشکر میکنیم و همین اب باریکه را به نبودش ترجیع میدهیم
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان فقط می خواهند در قدرت باشند ولی از کارکردن برای مردم خبری نیست. ایشان توان مدیریت 2 الی3 میلیارد پول زلزله زدگان را که در حساب خود جمع کرده است را ندارد وبیشتر حرف میزند تا عمل کند. در سخنان خود در حال القاء کردن عدم حضور در انتخابات توسط مردم و بی خاصیت بودن ان می باشد. مردم در انتخابات بعدی به کسی رای خواهند داد که مرد عمل باشد چپ و راست بودن ملاک نیست چون تجربه های هر دو را دارند.لیست امید در مجلس در این مدت چه حرکت مثبتی داشته یا چه سخنرانی یا طرحی را برای مردم مهم بوده ارائه کرده . دغدغه نمایندگان اصلاح طلب حضور زنان در ورزشگاهها می باشد ویا ازدواج دختران بدون اجازه پدر و....... ایا واقعا و بدون جانبداری چند درصد مردم مشکلشان این موارد است. امروز خصوصا برای جوانان اشتغال برای بازنشستگان و کارکنان خصوصا معلمان ترمیم حقوق موضوع اساسی انان است . ایا این روزها اقای زیبا کلام ویا دولتمردان سری به بنگاههای املاک زدند و از قیمتها اطلاع دارند. شورای شهر تهران که لیستی و با 2 ملیارد وارد شدند در 8الی 9 ماه چیکار کردند . مردم تهران می بایست منتظر باشند شرایط تهران از این بهتر نخواهدشد .لیست امید و شورای شهر تهران نمی دانند در چه جایگاهی قرار دارند مسائل کلان و اساسی شهر و کشور را در حد حزب می بینند.
Iran, Islamic Republic of
ما همه از...روحانی و رایی که به او دادیم کاملا پشیمان هستیم. ...
Iran, Islamic Republic of
بی خیال شما به کی رای دادید
Iran, Islamic Republic of
حرفهای بی ربط میزنی تکرار حرفهایی است که خودتان درست میکنید خودتان تکثیر میکنید و خودتان انرا باور میکنید
Iran, Islamic Republic of
حرفهای ایشان بی ربط نیست واقعیت موجود در جامعه است اگر شما به روزنامه ها سخنرانی ها و مذاکرات نمایندگان مجلس و شورای شهر رجوع کنید مطالب ایشان عین واقعیت است بعبارتی کسی این حرفها رو درست نمی کنه .یعنی شما قبول ندارید مبلغ 2الی3 میلیارد زلزله زدگان در حساب زیبا کلام است ، 8 ماه برای شهر تهران کاری انجام نشده است و هنوز طرح ترافیک کلی مشکل در اجرائ و سهمیه ها دارد و.... کمی انصاف داشته باشید.
France
همین صحبت‌های تان نشان میدهد اصلا در جریان خرج کرد پول توسط ایشان در زلزله نیستید
Iran, Islamic Republic of
شما که در جریا ن هستید سندهزینه های خرج مبالغ زلزله زدگان در حساب ایشان را برای مردم ارائه کنید. در 8ماه شهرداری نجفی کارهای ایشان را لیست کنید و.....
Iran, Islamic Republic of
تا دیروز اگر این اقا یک حرف مخالف میل اینها می زد زد انقلاب و انواع اقسام اتهامات را به او می زدند.حالا که یک حرف باب میل اینها گفته با چه اب و تابی مصاحبه اش را منتشر کرده اند.اصولگراها از گندم ری نخواهند خورد.عمرا کسی به این هایی که فعلا از جبهه اصولگرایی برای ریاست جمهوری مطرح هستند رای بدهند.
Iran, Islamic Republic of
با دلار 7 تومانی و سکه 2 میلیونی و عوارض خروج از کشور 220 تومانی مردم مگه ... دوباره به اصلاحات رای بدهند !
Iran, Islamic Republic of
حتما مردم به اصلاحطلبان رای میدن که یه برجام موشکی هم بره تو پاچشون .همه مثل تو جاهل نیستن
حرفهای زیباکلام فقط حال و روز روحانی را به نمایش گذاشته و ارزش دیگری ندارد
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم رسانه ها و سایتها چرا حرفهای چنین آدمهای که همیشه مغرضانه هست رو چاپ و منتشر میکنند یعنی دیگه واقعا هیچ سرگرمی جز حرفهای این آقا نیست ؟!
هیربد
Iran, Islamic Republic of
این آقا داره به اسرائیل و آمریکا علامت میده که اگه خرخره دولت اصلاح طلب را فشار بدید رقیب ما برنده خواهد شد.
...
Iran, Islamic Republic of
ایشان بهتره پول هایی رو که از دنشگاه ازاد گرفته پس بده.
Iran, Islamic Republic of
با اينكه اصولگرا همستم ، تحليل هات هميشه آبكي بوده...

مثل برجام كه گفتي مردم آمريكا اجازه لغو برجام رو نميدن...
Denmark
اینا انقدر تو اخبارشون به دروغ میگفتن ترامپ انتخاب مردم امریکا نیست و مردم امریکا مخالفش هستن ...خودشون هم باورشون شده بود
Iran, Islamic Republic of
اما انصافا" ایندفعه تحلیل ایشان درست بوده است .
Iran, Islamic Republic of
اگه احمدي نژاد باشه هيچ كس ديگه اي راي نمياره
لطفا انقلابی باشید اصولچرایی با افسادطلبی فرقی ندارند
نه به احزاب سیاسی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا الان اگه در متن جامعه باشید، متوجه می شوید که مردم از چند ماه پیش به شدت (چه رسد به سال 1400) به تفکر انقلابی و کارآمدی و تلاش شبانه روزی و دستاوردهای دولت دکتر احمدی نژاد و پس زدن کمپانی های اصولگرا و اصلاح طلب بازگشتند و اقبال نشان دادند
Iran, Islamic Republic of
باندهای قدرت و ثروت یا همان اصولسوارها و افساد طلبها خوب میدانند که بیش از هفتاد درصد مردم ایران حامی احمدی نژاد هستند ولی بیخودی گردو خاک میکنند
صامین
Iran, Islamic Republic of
دروغ که کنتور نداره بگو بیش از 90 درصد
انتخابات 88 شروع پایان و انتخابات 96 پایان پایان احمدی نژاد بود
احمدی نژاد برای ما طرفداران دولت اولش دیگر تمام شده است
ان شا الله یک نیروی سیاسی از جنس حاج قاسم سلیمانی با رعایت"اصول" مسایل کشور را "اصلاح" خواهد کرد
زنده و جاوید راه امام رهبری و شهدا
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد بیاد هیشکی توان رقابت با اورا نداره صددرصد پیروز میشه
United Arab Emirates
وجهه مثبت اصولگراها و تندروهای دلواپس چی بوده که مردم بخوان از روحانی روی برگردونن؟
همونطور که خیلی از حرفای زیبا کلام را قبول ندارم به شدت با این نظرش مخالفم قبلا هم گفتنم اصولگراهای تندرو و دلواپسا نیاز به یه خواب زمستانی طولانی و همینطور یه دگردیسی دارن تا بتونن مورد اقبال مردم قرار بگیرن....که بعید می دونم!
صامین
Iran, Islamic Republic of
تکرار لفظ تندرو برای کسانی که سه سال پیش شرایط امروز کشور رو در خشت خام میدیدند کم نمیکنه
مدیریت کشور باید دست افرادی باشه که دید جامعی نسبت به جامعه و شرایط بین المللی دارن
چه اهمیتی داره که یه عده غربگرای خود باخته یا محافظه کار منفعت طلب به عقلا و دلسوزان جامعه بگویند تندرو
تندروی در خط اسلام وانقلاب و رهبری افتخاریست بزرگ که نصیب هر غربزده خود باخته و محافظه کار منفعلی نمیشود
آدمیزاد
Colombia
در میان اصولگرا کسانی هستند که بیشتر ملیگرا و دلسوز ایران هستد ، تنها چیزی که مردم را در گذشته واداشت تا به کاندیدا هایی همچون خاتمی و روحانی رای دهند (که هیچ برنامه کاربردی هم نداشتند ) لجبازی به اسلامگرایی کاندیدا های اصولگرا بود و نه اینکه خاتمی و روحانی را بهتر دانسته باشند ، اما آقای قالیباف بسیار خوشنام است و آزمون خوبی در مدیریت داشته است ، و آقای رییسی نیز برنامه های خوبی داشت ،
عدالتخواه
Iran, Islamic Republic of
قالیباف رو که اصولگراهای معامله گر اصولسوار بلایی سرش آوردند که از اصولگرایی پشیمون شد و نئواصولگرایی را مطرح کرد!!!
پس اصولگراها هیچگاه رئیس جمهور نداشتند و نخواهند داشت...
افسادطلب ها هم تکلیفشون مشخصه و غربزده و ناکارآمد و بی عرضه هستند...
پس مردم انشالله در 1400 یک نه کوبنده به چپ و راست خواهند گفت انشالله
احمد
Iran, Islamic Republic of
اینکه یک امرطبیعی است نیاز به پیش گویی ندارد 1- مردم درهردوره پس از 8 سال به یک جناح روی می آورند 2- اقدامات دولت کنونی که با حمایت اصلاح طلبان واعتدالیون وکارگزاران وتکنوکراتها روی کارآمده قاعدتا دردوربعد شانسی نخواهند داشت خصوصا با قیمت صعودی دلار اقتصاد نامتوازن وبیکاری وتبعیض وبی عدالتی وبرجام وتلگرام و...3- آینده از آن حزب الله است واین پیش بینی قرآن است .
شهروند
Iran, Islamic Republic of
روحانی خیلی خراب کرد
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر احمدی نژاد
مردم ما حافظه کوتاه مدت دارند نزدیک انتخابات که میشه خیلی چیزها را فراموش میکنند وبه کسانی رای میدن که نباید رای بدهند.
حامد
Iran, Islamic Republic of
برخلاف همیشه این دفعه درست و خوب تحلیل کرده. 8 سال بی کفایتی به مردم ثابت می کنه اینا هیچی نیستند و طبل تو خالی بیش نبودند.
مدت هاست که از خاتمی و جناح اصلاح طلب یک فرشته و منجی ساخته بودند. 5 سال اخیر نشون داد چی بودند...
Iran, Islamic Republic of
تفکر غرب گرایی و سازش طلبی و سیستم اداری چاق و تنبل 21 سال در کشور حاکم بوده است
و نتیجه اش وضعیت امروز کشور است
Iran, Islamic Republic of
زيبا كلام اشتباه ميكنه اساسى، بيخود تحليلشو قبول نكنيد، افول گراها بعد از اين آبروريزى هاى اخير مردند ، بايد فاتحه براشون فرستاد . الفاتحه !
Iran, Islamic Republic of
ببین لازم نیست ... دولت فخیمه را در مدیریت کشور با این حرف ها جبران کنی
سید مجتبی
Iran, Islamic Republic of
گول این اصلاح طلب ها رو نخورین.. این حرفام نقشه اون هاست که رقیب رو مطمئن از پیروزی کنن و خودشون از فرصت استفاده کرده و گوی سبقت رو بربایند.
Iran, Islamic Republic of
"... نمی‌خواهم گناه پشیمان شدن رأی‌دهندگان به روحانی را بر گردن مخالفان اصولگرا بیندازم..."

دبیا
یه چیزی هم به این بابا بدهکار شدیم

پس فردا هم بر میگرده میگه برجام رو رهبری به روحانی تحمیل کرد

Iran, Islamic Republic of
شک نکن
حتما این و هم میگه
Iran, Islamic Republic of
البته حرفا ی این اقا صحبت های دوست نادانه که از دشمن دانا بدتره کمتر ضد انقلابی با این لحن صحبت نمیکنه که این باصطلاح زیبا کلام
Sweden
همه حرف این سمبل غربگرایی اینه حالا که نگذاشتید ما تا اخر با کدخدا ببندیم بنابراین در انتخابات بعدی شرکت نمیکنیم! از الان خیلی لوکس داره تحریم انتخابات رو به مریدانش سیگنال میده.
United States
... چیزی رو که تو حالا بعد از ۵ سال از دولت پر ضررروحانی برای ایران و پر منفعت برای کدخداش و رفقای اروپائیش و بی خاصیت برای ملت ایران فهمیدی اهلش همان ۵ سال پیش فهمیدند. ...
گورژل لو
Iran, Islamic Republic of
ببینید اوضاع چه قدر خرابه که صدای حامی آقایان نیز درآمده: والعاقبت للمتقین ...
محمد
Iran, Islamic Republic of
انشا الاه ریس جمهور بعدی مردعمل قالیباف
ناشناس
Sweden
رو گرداني اكثريت از اصلاح طلبها واضحه اما همين اكثريت به اصولگراها هر گز راي نمي دن چرا كه اصولگراها از بن و بيخ به خواسته هاي مردم باور ندارند
Iran, Islamic Republic of
خدا نگذره ازاین جماعت اصلاح طلب دروغگوی حیله باز غرب پرست. خدا نگذره از لیدرهای مالیشون. خدانگذره از زیباکلام و...
حسین
Iran, Islamic Republic of
این حرف زیبا کلام برای دلخوشی اصول گراهاست وگرنه ایشان می خواهد اصلاح طلب ها رو بیدار کند و هوشیار که اگر دیر بجنبید ممکن است غافله را از دست بدهید . البته طبق معمول کار اینها شانتاژ کردن و هوچی گری است