کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چگونه بفهمیم ورزش برای ما مفید نیست؟

25 ارديبهشت 1397 ساعت 10:46

قرمزی، تورم یا درد مداوم نشان دهنده استفاده بیش از حد از اعضای بدن است.


به گزارش جهان نیوز، برخی از افراد توصیه می‌کنند از تمرینات ورزشی سخت برای سوزاندن چربیاستفاده کنید. این افراد معتقدند بدون رنج کشیدن چیز با ارزشی به دست نخواهد آمد. با وجود این موارد انگیزشی تناسب اندام، جای تعجب و شگفتی نیست که بیشتر افراد فکر می‌کنند باید از تمرینات سخت ورزشی استفاده کنند و تا جایی که می‌توانند خود را خسته نمایند.

این موضوع صحیح است که احساس درد و ناراحتی اندک بعد از تمرینات ورزشی خوب است این بدان معنی است که ماهیچه‌های شما در حال قوی‌تر شدن است. اما باید بدانید که برخی از انواع دردها می‌تواند نشانه وجود مشکل در بدن باشد. برای تعیین اینکه تمرینات ورزشی برای بدن شما آسیبی وارد نمی‌کند، به موارد زیر توجه کنید.

عضلات شما به شدت تکان می‌خورد:
وجود برخی از لرزش‌ها نباید شما را نگران کند. اما اگر بازو و آرنج شما ارتعاش ۷ ریشتری داشته باشد نشان دهنده ضعف عضلات است. این شرایط می‌تواند به بدن شما آسیب وارد کند. زمانی که بیش از حد خسته هستید، قادر نخواهید بود فرم مناسبی را در طول ورزش حفظ کنید. همین امر موجب فشار عضلانی یا پارگی آن خواهد شد.

شما یک درد ناگهانی و شدید را تجربه می‌کنید:
شما ممکن است درد کلی و در حال رشدی را در ماهیچه‌های خود تجربه کنید. این موضوع نشان می‌دهد تمرینات ورزشی شما چالش برانگیز است. اما درد شدیدی که به سرعت و با شدت بروز می‌کند، نشان دهنده این است که مشکلی وجود دارد. سعی نکنید از طریق حرکات به بدن خود فشار وارد کنید. این کار می‌تواند باعث ایجاد صدمه به ماهیچه‌ها شود.

بعد از پرش، ممکن است پا یا زانوی شما کمی متورم شود:
قرمزی، تورم یا درد مداوم نشان دهنده استفاده بیش از حد از اعضای بدن است. سعی کنید برای چند روز استراحت کنید یا تمرینات خود را سبک‌تر نمایید. شما ممکن است نیاز داشته باشید زمان بیشتری را برای استراحت اختصاص دهید. اما اگر با هر بار دویدن همین مشکلات را داشتید حتما با یک متخصص مشورت نمایید.

بعد از سه روز نیز هنوز درد دارید:
ممکن است بعد از انجام تمرینات ورزشی باز هم در انجام تمرینات روزمره خود دچار مشکل شوید. اگرچه برخی از این موارد عادی است اما وجود درد بعد از چند روز نشان دهنده وجود مشکل است. در طول ۲۴ الی ۴۸ ساعت باید تمامی این دردها برطرف شود. مدت زمانی را برای درمان درد عضلات خود اختصاص دهید.

شانه، زانو یا مفصل ران در طول تمرین صدا می‌دهد:
داشتن درد در هنگام انجام تمرین خاص می‌تواند نشانه وجود مشکل باشد. اگر درد بیش از حد بود، باید با یک پزشک متخصص مشورت نمایید. مطمئن شوید که قبل از انجام تمرینات ورزشی به خوبی خود را گرم می‌کنید و در طول ورزش آب رسانی منظمی به بدن دارید. سعی کنید خود را درگیر ورزش‌های سخت نکنید. با تمرینات و حرکات سبک کار خود را آغاز نمایید. توجه ویژه ای به شکل بدن خود داشته باشید.

منبع: مجله سلامت


کد مطلب: 612152

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/612152/چگونه-بفهمیم-ورزش-مفید-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com