کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

​فراموشی خانم معاون؛

تخریب منتقدان از حد گذشت/ ابتکار: می‌خواهند کشور را تجزیه کنند!/ کدام گروه در این ۵ سال فقط وعده پوچ داد؟

25 ارديبهشت 1397 ساعت 10:59

معاون رئیس جمهور در حالی از ناامید کردن مردم توسط رقیب صحبت می کند که چندی پیش حسن روحانی خود در انتقاد و گلایه از عملکرد کابینه اش آنان را به دو دسته «امیدواران» و «ناامیدان» تقسیم کرد.


گروه سیاسی جهان نیوز، اصلاح طلبان با وجود وضعیت بد اقتصادی که مردم به واسطه عملکرد این جناح سیاسی و دولت متبوع‌شان گرفتار آن شدند، بازهم از فرافکنی دست بر نمی دارند.

نمونه این فرافکنی را می توان در صحبت های «معصومه ابتکار»، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری به وضوح مشاهده کرد.

وی اخیرا در سخنانی عجیب بیان داشته است: «جریانی به دنبال ناامیدی مردم است، حتی تجزیه کشور را نیز مدنظر دارد.»

معاون روحانی در ادامه اظهار داشت: «امروز این تلاش عامدانه سعی دارد مردم به‌خصوص جوانان و دانشجویان را ناامید کند، این جریان به گونه‌ای از مشکلات صحبت می‌کند که مردم را سرافکنده و از شرکت در انتخابات پشیمان کند.»

صحبت های معصومه ابتکار در حالی است که 5 سال است دولت در دست اصلاح طلبان قرار دارد و این جریان سیاسی در ادامه توانسته برخی از ساختارهای قدرت مانند مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران و برخی شهرهای مهم کشور را نیز در دست بگیرد و برای کار و تلاش در جهت خدمت به مردم ابزارهای لازم را در اختیار دارد و دیگر هیچ گونه بهانه‌ای در این راستا وجود ندارد.

اما به نظر می رسد ابتکار بازهم به شیوه «برون سپاری» مسئولیت سعی دارد با فرافکنی و عملیات روانی ضعف عملکردی خود و دیگر همکارانش در دولت را بپوشاند. اصلاح طلبان در این زمینه تا جایی مسئولیت کارهای خویش را نمی پذیرند که حتی ناامید کردن مردم که به جهت عملکرد ضعیف آنان سبب شده را نیز به گردن رقیب سیاسی خود می اندازند.

معاون رئیس جمهور در حالی از ناامید کردن مردم توسط رقیب صحبت می کند که چندی پیش حسن روحانی خود در انتقاد و گلایه از عملکرد کابینه اش آنان را به دو دسته «امیدواران» و «ناامیدان» تقسیم کرد. موضوعی که این امیدواری را در مردم ایجاد که تغییراتی در کار است اما افرادی چون خود ابتکار آن را تکذیب کردند و بیان شد که برای تحرک بیشتر کابینه این انتقادات مطرح شده است.

حال که رقیب در گوشه ای نشسته و نظاره گر کار اجرایی اصلاح طلبان است این جریان سیاسی به جای کار فرافکنی را سرلوحه کار خویش قرار داده است. موضوعی که چندی پیش «حسین دهباشی» سازنده فیلم تبلیغاتی روحانی بدان درباره انتخاب شهردار تهران توسط اصلاح طلبان اشاره کرد و در توئیتر خود نوشت: « کار؟ بعید است. کارآموزی شاید.جنجال و سیاسی کاری و فرافکنی؟ هنوز هم جواب می دهد! راستش این است که قالیباف، شهردار خوبی بود و سخنور و سیاست مداری بسیار بد. و این ها که از پی او می آیند اما خطبا و سیاستمدارانی مستظهر به فنون جنگ روانی. مدیریت‌شان؟ گفتن ندارد!»

اصلاح طلبانی چون ابتکار در حالی ناامیدی را به گردن رقیب سیاسی می اندازند که فراموش کردند کشور درگیر چه مشکلات اقتصادی و اجتماعی و... است. دلاری که از مرز 5 هزار تومان هم گذشت و حتی تا 7 هزار تومان رسید، وعده های اقتصادی که دولت به مردم به واسطه برجام داد که هر روز شاهد یک گشایش اقتصادی خواهند بود ولی عملا کشور 5 سال است که درگیر رکود تورمی شده است و به جای گشایش درگیر گره‎‌های اقتصادی است و مشکلات فراوان دیگری که در حوزه های مختلف محیط زیستی، پزشکی و درمانی، رفاه، شغلی، معیشت و ... مردم را دچار عذاب کرده است، مسائلی است که ابتکار هیچ کدام از آنها را نمی بیند. مسائلی که ابتکار نیز با وجود 12 سال حضوردر راس مدیریت سازمان محیط زیست کشور خود بخشی اعظمی از آن را به وجود آورده است.

حمله به رقیب سیاسی در این دوران که مشکلات افزون شده است کار ساده‌ای که اصلاح طلبان می توانند انجام بدهند. هر چند که ابتکار حریف را متهم به ناامید سازی جامعه با انتقادات فراوان می کند اما از سوی دیگر فراموش کرده است رئیس جمهور بیش از 50 لقب ناپسند را نثار منتقدان کرده تا دهانشان را ببند و در این شرایط دولت در موضع پاسخگویی است نه فرافکنی.


کد مطلب: 612123

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/612123/تخریب-منتقدان-حد-گذشت-ابتکار-می-خواهند-کشور-تجزیه-کنند-کدام-گروه-این-۵-سال-فقط-وعده-پوچ

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com