پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

درگیری مرد جوان با برادرش با قتل مادر تمام شد!

سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 612074
مرد جوانی که در جریان درگیری با برادرش مرتکب قتل مادرش شده‌بود، به قصاص، حبس و پرداخت دیه محکوم شد.
درگیری مرد جوان با برادرش با قتل مادر تمام شد!
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه جوان، مرداد‌سال ۹۵، مأموران پلیس دماوند از قتل زن سالخورده در جریان درگیری دو پسرش باخبر و راهی محل شدند. شواهد نشان می‌داد آن زن در دعوای خانوادگی بر اثر ضربه چاقو به پهلویش فوت کرده‌است. با انتقال جسد به پزشکی قانونی عامل قتل پسر ۴۴‌ساله مقتول به نام مبین که در محل حاضر بود بازداشت و به پلیس آگاهی منتقل شد. آن مرد در حالیکه اشک می‌ریخت در بازجویی‌ها با اقرار به جرمش گفت: «با برادرم درگیر شده بودم که مادرم جلو آمد و می‌خواست ما را از هم جدا کند، اما ناخواسته ضربه چاقو به پهلویش خورد و کشته شد.»

با اقرار‌های پسر مقتول، وی روانه زندان شد و پرونده بعد از بازسازی صحنه جرم و صدور کیفرخواست به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در اولین جلسه رسیدگی به پروند اولیای‌دم که دو خواهر و برادر مقتول بودند برای برادرشان درخواست قصاص کردند. در ادامه برادر بزرگ مبین رو به هیئت قضایی گفت: «برادرم آدم عصبی و بداخلاقی بود. او همیشه سر تقسیم ارثیه که یک‌خانه موروثی بود به من و خواهرانم بدبین بود و دعوا داشت. مبین وقتی روز حادثه به خانه مادرمان آمده بود به محض روبه‌رو شدن با من بار دیگر حرف‌های گذشته را پیش کشید. او فکر می‌کرد من و خواهرانم سرش کلاه گذاشتیم و ارثیه پدری را مساوی تقسیم نکرده‌ایم.» برادر متهم در ادامه گفت: «آن روز مبین عصبانی بود و با شکستن شیشه‌های پنجره با چاقو قصد حمله به من را داشت که مادرم برای میانجیگری وارد درگیری شد، اما مبین با چاقو به پهلوی او زد که منجر به فوتش شد.»

سپس متهم به دستور ریاست دادگاه در جایگاه قرار گرفت و با تأیید حرف‌های برادرش در حالیکه سرش پایین بود در دفاع از خود گفت: «مدتی بود از بیماری تشنج رنج می‌بردم و دارو مصرف می‌کردم. از آنجائیکه بیکار بودم و درآمدی نداشتم، نمی‌توانستم داروهایم را تهیه کنم به همین خاطر مدتی بود که دارو مصرف نکرده بود و حال طبیعی نداشتم. در این شرایط همسرم نیز قهر کرده و من و دو پسر نوجوانم را تنها گذاشته و به خانه پدرش رفته بود به همین دلیل تحت فشار عصبی بودم.»

او در حالیکه اشک می‌ریخت ادامه داد: «آن روز وقتی به خانه مادرم رفتم با برادرم روبه‌رو شدم. ابتدا با هم درگیری لفظی پیدا کردیم سپس برای ترساندن او دست به چاقو شدم. حین درگیری مادرم جلو آمد و نمی‌دانم چطور شد که چاقو اشتباهی به پهلوی مادرم فرو رفت. پشیمانم و از خانواده‌ام تقاضای بخشش دارم.»
در پایان هیئت قضایی بعد از شور، با توجه به مدارک موجود در پرونده، متهم را به اتهام مباشرت در قتل به قصاص، به اتهام ضرب و جرح به یک‌سال حبس و پرداخت دیه و به اتهام تخریب منزل به سه‌سال حبس محکوم کرد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *