جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۹

​تفاوت‌های مواضع چهارشنبه و سه‌شنبه موگرینی!

سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 612058
مقایسه بیانیه سه‌شنبه گذشته فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیانیه او به نمایندگی از اتحادیه اروپا، از عقب‌نشینی کشورهای عضو اتحادیه اروپا از مواضع اولیه موگرینی حکایت دارد.
​تفاوت‌های مواضع چهارشنبه و سه‌شنبه موگرینی!
به گزارش جهان نيوز، مقایسه بیانیه سه‌شنبه موگرینی با بیانیه چهارشنبه او از طرف اتحادیه اروپا نشان از عقب‌نشینی یا تغییر لحن درخصوص برخی مسائل مهم دارد که ممکن است ناشی از فشارهای آمریکا یا ترفندی برای چانه‌زنی بیشتر با ایران باشد.

موگرینی سه‌شنبه‌شب دقایقی پس از سخنرانی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در برابر خبرنگاران در رم حاضر شد و ضمن قرائت بیانیه‌ای گفت: توافق هسته‌ای با ایران برای امنیت منطقه، اروپا و کل جهان حیاتی است و اتحادیه اروپا مصمم است که مطابق با منافع امنیتی خود و برای محافظت از سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی خود عمل کند.

اما در بیانیه روز چهارشنبه، او از طرف اتحادیه اروپا تنها ذکر شده که برجام برای امنیت منطقه حیاتی است.

در بیانیه مذکور موگرینی همچنین عبارت «مزایای مهم برجام برای مردم ایران» حذف شده و جمله «برداشتن تحریم‌ها تاثیر مثبتی بر تجارت و روابط اقتصادی با ایران دارد» باقی مانده است.

پیش از این نیز سران سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس در بیانیه مشترکی گفتند: «ایران باید به اجرای تعهدات خود در برجام ادامه دهد و به‌طور کامل و سر وقت با بازرسان آژانس همکاری کند.»

منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جهان گیر نیوز باز شروع کرد به ترک دیوار گیر دادن . خوب خنگ نیوز اگر قرار بود همان بیانیه را بخواند که نمی شد بیانیه جدید .وانگهی برجام تمام شد رفت پی کارش تمام .
Iran, Islamic Republic of
با برجام ایران نافرجام است
Iran, Islamic Republic of
نسبت شما با ترک دیوار چیه؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خنگ شماها هستید که فکر مزکردید با برجام دلتر میشه ۱۰۰۰ تومنو کشو رو به باد دادید.
سعید110
Iran, Islamic Republic of
موگرینی فقط آشبزی که سفارشای کدخدا رو می پزه،
حتی اگر سفارش کدخدا این باشه که تو غذای ظریف زهر بریزه!
سعید110
Iran, Islamic Republic of
اروپا قصد داره مسئله برجام را طبق نظر آمریکا جلو ببره، نه اینکه در روابط خودش با کدخدا مسئله ایجاد کنه!
رمضان
Iran, Islamic Republic of
روحانی کجا رفت آفتاب تابان کجا رفت جهان سر تعظیم فرود آوردند کجا رفت کشایش اقتصادی و رفع کلیه تحریم های بانکی مردم را سر کار گذاشتی جواب مردم رانمی دهی جواب خدا را خواهید داد
علی
Iran, Islamic Republic of
لطفاًمنافع برجام رو برای ملت ایران بیان کن جهان؟نکنه منظورت 150 میلیارددلاریه که دولت گرفت و مردم فقط بوی کبابشو استشمام کردند؟
سروش
Iran, Islamic Republic of
میشه تکه هایی از مناظره دکتر جبرائیلی با آقای رحمانی مدیرمسئول روزنامه شرق رو درخصوص برجام تو سایت بذارین.یاحق