کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نباید اشتباه حماس را به پای مردم فلسطین نوشت

فلسطینی‌های سوریه در جنگ با تکفیری‌ها ۴ هزار شهید دادند

24 ارديبهشت 1397 ساعت 23:45

رئیس جمعیت دوستی ایران و فلسطین در نشست بررسی نقش تفکر سیاسی ایران در مبارزات فلسطین در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد گفت: ملت فلسطین هیچ گاه قدردان کشور عربستان نبوده، چون این کشور از غرب تا شرق در حال کشتار مسلمانان است.


به گزارش جهان نیوز، دکتر محمد البحیصی رئیس جمعیت دوستی ایران و فلسطین امروز در نشست بررسی نقش تفکر سیاسی ایران در مبارزات فلسطین که در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد گفت: ملت فلسطین هیچ گاه قدردان کشور عربستان نبوده، چون این کشور از غرب تا شرق در حال کشتار مسلمانان است.


وی افزود: مردم فلسطین چگونه می‌توانند قدردان عربستان باشند در حالی که این کشور تمام ثروت‌های مردم منطقه را تقدیم دشمن کرده است.

رئیس جمعیت دوستی ایران و فلسطین با تاکید براینکه ما باید همواره بر محور حق حرکت کنیم نه این که مانند برخی‌ها ندانیم به کدام سمت می‌رویم تصریح کرد: قطعا برخی حکام عربی محق نشستن در این جایگاه نیستند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی گروه‌های فلسطینی در ابتدای جنگ سوریه از تکفیری‌ها حمایت کردند تصریح کرد: این تصمیم حماس خیانت و ضربه‌ای به قلب فلسطین بود، چون بیشتر فلسطینی‌ها با سوریه بودند و این حمایت را قبول نداشتند، ولی حماس پذیرفته بود با اخوان المسلمین و تکفیری‌ها باشد در هر حال آن‌ها به خودشان ضربه زدند، چون فلسطینی‌ها با مردم سوریه همراه بودند و در جنگ با تکفیری‌ها ۴ هزار شهید دادند.

وی تصریح کرد: مردم فلسطین می‌دانند که باید با تکفیری‌ها می‌جنگیدند، چون پیروزی سوریه پیروزی فلسطین است، اما با این وجود نباید اشتباه حماس را به پای مردم فلسطین نوشت در واقع مسئولیت این کار با خود حماس است و فلسطینی‌ها موضع آن‌ها را نداشتند.

وی خاطر نشان کرد: در دمشق و در کنار حرم حضرت زینب اردوگاهی قرار دارد که تکفیری‌ها برای ورود به حرم می‌خواستند فلسطینی‌ها را وادار کنند تا از طریق این اردوگاه به اهداف خود برسند، اما آن‌ها ایستادگی کردند و با تقدیم ۱۲۰ شهید اجازه این کار را ندادند و امروز حرم صحیح و سالم است.

وی به اظهارات نماینده رهبر معظم انقلاب در سوریه اشاره کرد و گفت: آقای حسینی گفتند که اگر فلسطینی‌ها نبودند الان حرمی هم نبود با این وجود این تصمیم فلسطینی هاست نه تصمیمی که حماس گرفت.

وی با اشاره به برخورد اسرائیلی‌ها با دختر بچه فلسطینی که به اسرائیلی سیلی زده بود تصریح کرد: ان‌ها حتی این دختر بچه کوچک را زندانی کردند، ولی جالب اینجاست که او در جلسات محاکمه خود به شدت ایستادگی کرد و این یک نمونه از مقاومت فلسطینی‌ها است در هر حال این مقاومت به لطف رسانه‌ها جهانی شد.

وی با تاکید براینکه فلسطینی‌ها حق زندگی در کشور خود را دارند تصریح کرد: ان شالله به دست همه سربازان محور مقاومت ریشه اسرائیل کنده خواهد شد و همه ما در مسجد الاقصی پشت سر رهبرمان امام خامنه‌ای نماز می‌خوانیم.

وی با بیان اینکه هدف امریکا از انتقال سفارت این کشور به قدس شریف این است تا محور مقاومت را نابود کند غافل از اینکه با این اقدام روح تازه‌ای به محور مقاومت دمیده شد تصریح کرد: قطعا هزینه‌های مقابله با استکبار از قرار گرفتن در زیر سلطه مستکبران کمتر خواهد بود و ایران نمونه‌ای است که ایران آن را در مقابله با استکبار اثبات کرده است.

منبع: دانشجو


کد مطلب: 612032

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/612032/نباید-اشتباه-حماس-پای-مردم-فلسطین-نوشت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com