چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

حل مشکلات کشور مستلزم تبعیت از ولایت است

دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۲
کد مطلب: 612021
امام جمعه موقت تهران، حل مشکلات کشور را مستلزم تبعیت از ولایت فقیه و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد.
حل مشکلات کشور مستلزم تبعیت از ولایت است
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله سیداحمد خاتمی عصر امروز در جمع اهالی جزیره هنگام اظهار داشت: جزیره‌نشینان خلیج‌فارس، مرزبانان دریایی جمهوری اسلامی ایران هستند.
 
وی، ولایت، نظام اسلامی، امنیت و استقلال را از مهم‌ترین نعمت‌های الهی برشمرد و افزود: ولایتمداری و محبت به اهل بیت (علیهم‌السلام) امانتی از گذشتگان است که باید آن را حفظ و به نسل‌های آینده منتقل کرد. 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نظام‌های پیش از انقلاب اسلامی جیره‌خوار استکبار و توجهشان متمرکز بر مرکز کشور بوده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نظامی مردمی، دغدغه‌مند و جامع‌نگر است که به محرومیت‌زدایی از دورافتاده‌ترین مناطق کشور نیز توجه دارد و کارنامه خدمات 40 ساله انقلاب گواهی بر این مدعاست. 

آیت‌الله خاتمی، امنیت را نخستین نیاز برای آبادانی جامعه عنوان و اضافه کرد: به مدد الهی، رهبری امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، بصیرت و ولایتمداری ملت و نیز اقتدار روزافزون نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی کشور، ایران اسلامی از امنیتی پایدار برخوردار است.

وی با بیان اینکه استقرار نظام اسلامی تنها دورانی است که امکان مشارکت مردمی در تصمیم‌گیری برای اداره امور کشور را فراهم آورده، اظهار کرد: تمام نظام‌های پیشین به نحوی تحت نفوذ آمریکا، انگلیس و روس‌ها قرار داشته‌اند و استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ کشور بی‌سابقه است. 

امام جمعه موقت تهران با ابلاغ سلام رهبری به اهالی جزیره هنگام، متذکر شد: قلب و جان رهبری برای شما می‌تپد و به یاری خدا مشکلات یکی پس از دیگری مرتفع خواهد شد.

آیت‌الله خاتمی در همین راستا اضافه کرد: آنچه در عرصه حل مشکلات ضرورت دارد، تبعیت از ولایت، حفظ انسجام، حمایت از نظام جمهوری اسلامی و یاری‌رسانی به خادمان نظام است. 

وی در پایان یادآور شد: به برکت خون شهدا و به دست نسلی فاطمی، جمهوری اسلامی ایران تا ظهور منجی عالم بشیریت حضرت مهدی موعود(عج) پابرجا خواهد ماند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ظاهرا وقتی آیه فاستقم کما امرت و من تاب معک (خودت و همراهانت استقامت ورزند) به رسول خدا (ص) نازل شد فرمودند این آیه مرا پیر کرد از دلیلش سوال کردند. فرمودند از من تاب معک. یعنی به رسول خدا امر شد استقامت ورزند اما حضرت از این نگران نبودند بلکه از تبعیت همراهان نگران شدند . این که مردم تبعیت نکنند ایشان را پیر کرد. مشکل کشور ما همین نداشتن تبعیت بعضی از مسوولین و مردم است که کشور را پیر کرد و ما را دچار چالش کرد و مشکلات برایمان درست کرد. بعضی از مردم فکر می کنند این بی وفایی ها و خیانت به حضرا امیر و امام حسن و...مال گذشته و تاریخ بوده است فکر نمی کنند خودشان هم الان دارند همان کارها را می کنند. محرم عزاداری می کنند و مشکی تن می کنند اما نمی فهمند که الان هم خودشان در همان شرایطند و دارند مثل اهل کوفه عمل می کنند و دارند حسین زمانشان را تنها می گذارند تبعیت ندارند و می شوند خائن. اصلا درک یا تصور نمی کنند یا نمی خواهند باور کنند که دارند خیانت می کنند.