جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۲۶

سفیر وقت ایران در عمان ادعای احمدی نژاد را رد کرد

دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب: 611998
سفیر سابق ایران در عمان با رد ادعای محمود احمدی‌نژاد مبنی بر مخالفت با مذاکره ایران و آمریکا در مسقط، گفت: چطور می‌‌توان پذیرفت که ایشان مخالف بوده و جلوی مذاکرات را نگرفته است؟.
سفیر وقت ایران در عمان ادعای احمدی نژاد را رد کرد
به گزارش جهان نيوز، سفیر سابق ایران در عمان با رد ادعای محمود احمدی‌نژاد مبنی بر مخالفت با مذاکره ایران و آمریکا در مسقط، گفت: چطور می‌‌توان پذیرفت که ایشان مخالف بوده و جلوی مذاکرات را نگرفته است؟

وی در پاسخ به سؤال تسنیم درباره ادعای اخیر محمود احمدی‌نژاد مبنی بر مخالف بودن با اصل مذاکره ایران با آمریکا در عمان تأکید کرد: من از قول آقای صالحی هم شنیدم که ایشان گفتند آقای احمدی‌نژاد مخالف نیست.

"اگر آقای احمدی‌نژاد مخالف این مذاکره بود، می‌توانست جلوی مذاکرات را بگیرد و مانع انجام آن شود؛ چطور می‌توان پذیرفت که ایشان به‌ عنوان رئیس‌جمهور مخالف مذاکره‌ای بوده که در آن وزارت خارجه و نمایندگان رسمی وزارت خارجه حضور داشته‌اند. وی اگر مخالف مذاکرات بود، می‌توانست مانع حضور نمایندگان وزارت خارجه در این مذاکرات شود. بنابراین نمی‌توان پذیرفت که آقای احمدی‌نژاد با این مذاکرات مخالف بوده است".
سفیر اسبق ایران در عمان درباره فلسفه مذاکرات ایران و آمریکا در عمان نیز گفت: با توجه به روابط حسنه 2 کشور ایران و عمان و تعاملات شایسته بین 2 کشور در زمینه‌های سیاسی و تلاش مقامات عمانی در جهت رفع تنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، همواره رایزنی‌های مثبت و مشورت‌های سودمندی بین مسئولان ارشد جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان وجود داشته و دارد.

وی درباره جزئیات این مذاکرات نیز توضیح داد: گرچه من در کم و کیف مذاکرات محرمانه قبل از مذاکرات هسته‌ای و تبادل نامه‌ها و یادداشت‌ها میان مقامات ایران و عمان نبودم اما با توجه به حضورم در کشور عمان و وظیفه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران و تلاش مستمر و پیوسته‌ای که طی سال‌های 88 تا 91 در جهت توسعه مناسبات و گسترش روابط در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی و امنیتی بین 2 کشور انجام شد، در کنار بسط و توسعه روابط دو جانبه، در مواقع مختلف رایزنی‌ها و مشورت‌های سازنده در مسائل منطقه‌ای و بین المللی صورت گرفته و در بسیاری از موارد، نتایج مثبتی نیز به همراه داشته است.
سفیر اسبق ایران در عمان افزود: موضوع مذاکرات هسته‌ای در مسقط به 2 سال آخر دولت احمدی‌نژاد مربوط می‌شود که شاید شروع آن در سال 90 با سفر معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه و مذاکره غیر رسمی با مشاور سلطان قابوس بود که در حاشیه صحبت‌ها از سوی طرف عمانی مسئله آمادگی آمریکایی‌ها برای مذاکرات هسته‌ای با میزبانی عمانی‌ها مطرح شد که این پیام به مقامات داخل کشور و وزیر وقت امور خارجه جناب آقای دکتر صالحی منعکس شد که ظاهراً متعاقب آن پیامی از سوی پادشاه عمان برای مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی در خصوص آمادگی عمانی‌ها برای میزبانی مذاکرات هسته‌ای و واسطه‌گری برای حل مشکلات بین ایران و آمریکا ارسال می‌شود که در همان ابتدا، رهبری معظم انقلاب با تأکید بر اینکه آمریکا قابل‌اعتماد نیست با مذاکره مستقیم مخالفت کردند.
 
وی تصریح کرد: همان‌طور که شخص جناب آقای صالحی مطرح کرده‌اند، با پیگیری و ملاقاتی که با مقام معظم رهبری داشتند، معظم له به‌صورت مشروط با این پیشنهاد موافقت فرمودند و شرایطی گذاشتند، مانند اینکه مذاکرات در سطح پایین‌تر از وزیر و صرفاً در حوزه مسائل هسته‌ای و نه روابط سیاسی و اینکه مذاکره برای مذاکره نباشد.

نوش‌آبادی از نامه یادداشت رسمی دولت محمود احمدی‌نژاد به مقامات عمان درباره آمادگی برای مذاکره با آمریکا در سال 90 خبر داد و خاطرنشان کرد: در اواسط سال 90 بود که یادداشت رسمی دولت احمدی‌نژاد به مقامات بلندپایه دولت عمان ارسال و اعلام آمادگی ایران برای مذاکره مشروط با آمریکا در عمان، اعلام شد. این یادداشت، مذاکرات ایران و آمریکا را کلید زد.

نوش‌آبادی همچنین گفت: با تشکیل دولت جدید و عزم جدی مسئولان نظام بر تأمین حقوق هسته‌ای نظام، مذاکرات هسته‌ای در فضایی متفاوت با گروه 1+5 و در چارچوب حفظ منافع کشور در سال 93 مجدداً دنبال شد که منجر به توافق هسته‌ای موسوم به برجام شد که متأسفانه با کارشکنی و بدعهدی ایالات‌ متحده و رفتارهای خلاف حقوق بین‌الملل توسط دولت سلطه‌گر آمریکا و خروجش از برجام، شرایط جدیدی به وجود آمده که بر اساس فرامین رهبری نظام در صورت تضمین کتبی سایر اعضاء معاهده هسته‌ای و جبران خروج آمریکا و تأمین منافع برجام برای جمهوری اسلامی و حفظ منافع ملی، تصمیم مقتضی باید اتخاذ شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
لطفا مصاحبه صالحی با ماهنامه صدا در سال ۹۴ رو بخونیدو اینقد دروغ به خورد مردم ندهید
Iran, Islamic Republic of
اساسا پرونده هسته ای و مذاکرات را از محمود گرفته بودند
سفیر صادق باش
M.sh
Iran, Islamic Republic of
سایت رجانیوز فیلمشو گذاشته و مصاحبه وسخنرانی های احمدی نژاد مبنی بر امادگی برای مذاکره با امریکا. حکایت امروز شما حکایت طرفداران افسادطلبان و هاشمی شده ! هرچی بهشون بگی که بابا اونایی که ازشون حمایت میکنی دیگه تو خط انقلاب نیستند تو کتشون نمیره که نمیگه. (البته منظورم به بعضی از طرفداران افسادطلبان هست که انقلالی هستند ارمان انقلاب براشون مهمه که دوروبر خودم منم هستن).
حالا شماها هم به جای اینکه فرد براتون مهم باشه، انقلاب اسلامی ایران رو در نظر داشته باشید. تا جایی از منتخبمون حمایت میکنیم که در راه انقلاب و نظان باشد، نه حمایت کورکورانه.
اابته اگر امثال شما هم انقلاب براتون مهمه و مثل افسادطلبان در پی استحاله نظام نیستید!
Iran, Islamic Republic of
رجا نیوزی! لابد به خاطر همون چند اصلاح طلب معتقد به آرمان های انقلاب که دور و بر شما اصولگرایان معتقد به آرمان های انقلاب هستند سایت های متعدد اصلاح طلبان را فیلتر نمیکنید در صورتیکه تنها سایت احمدی نژاد را فیلتر کردید! اصلاح طلب و اصولگرا کی باشن که بخان برای رای ما مردم تعیین تکلیف کنن! دکان باز کردید برای خودتون. جمع کنید ....
Iran, Islamic Republic of
30 ساله با جنگ فرسایشی اصلاح طلب و اصولگرا پدر مملکت را در آوردید. به اصلاح طلب انتقاد میکینم با اتهام به اصولگرایی انتقادمان را رد میکنن به اصولگرا انتقاد میکینم با اتهام به اصلاح طلبی انتقادمان را رد میکنن. آدم های کاربلد کنار نشستن و یه مشت لیستی افتادن وسط . از دانشگاه ها و سینما و تلوزیون بگیر تا .......
به M.sh
Iran, Islamic Republic of
قبول ؛ ما هاشمی چی . لابد لفظ انحرافی رو هم ما توی دهن شما گذاشتیم!
اما
چه اشکالی داره؟ همون فیلم رجا نیوز رو مبنا قرار بدیم، ببینیم احمدی نژاد دقیقا راجع به مذاکره چی گفته، ها؟
عزیزان حزبول(همانهایی که با پول نفتی تشکیلات انصاری راه انداختید!)؛ شما مثلا قرآن خون هستید دیگر . در تمام عمرتان یک بار به یک کلام قرآن عمل کنید : یستمعون القول!
اجازه بدید خلق خدا خودشان حرفها رابشنوند و خودشان تحلیل کنند.
سعید
Iran, Islamic Republic of
سفیر وقت ایران در عمان هرچیزی می تونه بگه!
اولاً این دلیل بر صدق گفتار ایشون نیست!
ثانیاً امروز سکه ضد احمدی نژاد بودن و حرف زدن رایج شده و نونم به نرخ روز خورده می شه!
آجرلو
Iran, Islamic Republic of
احمدی‌نژادگراها، چقدر قبلهاتون سنگی شده، سخنانتان دیگر هیچ شباهتی به به مولایمان علی ندارد، گویا نهراوانی شکل گرفته است. عده‌‌ای خودبرتر بین و به ظاهر متدین و پیشانی پینه‌بسته رودر روی مولا قرار گرفته و مدام صدای لا حکم الا لله سر می‌دهند اما نمی‌دادند، معنای ضمنی آیه امر به تبعیت از مولی است، نه امر به جدایی از مولا. آنها چشم و گوششان را به حقایق بسته‌اند، و مدام بر طبل باطلشان می‌کوبند
Iran, Islamic Republic of
آخه سعید جان! مسئله اینه که خود جناب سفیر هم داره در همین مصاحبه زورکی به هزار زبان اقرار می کنه که از چیزی خبر نداشته ؛ فقط مدل استدلال اصولگرایانه است : مگه میشه؟ مگه داریم؟!
ولی جناب سفیر رئیس شما منظورم وزیر امور خارجه جناب صالحی حرف دیگری زده اند
ولی جناب سفیر رئیس شما منظورم وزیر امور خارجه جناب صالحی حرف دیگری زده اند
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاً رادیو فردا، بی بی سی فارسی و امثالهم هم این روزها همانند فرمایشات این آقا را نشر می دهند!
باید دید چه هدفی را دنبال می کنند؟!
خوشم می یاد هیچ وجه منفی به دکتر نمی چسبه!
اینا هم دارن خودشون رو نشون می دن!
Iran, Islamic Republic of
تو چی گرفتی یا چه کینه ای داری یا قرار است چه سمتی بگیری که این طور می نالی...
Iran, Islamic Republic of
چرا سایت احمدی نژاد را فیلتر کردید؟ چرا فیلتر شکن ها را فیلتر کردید؟
حسن
Singapore
درود خدا بر احمدی نژاد
ايرج
Iran, Islamic Republic of
حالا نوبت سفراست كه برا يه لقمه نون به صف بشن عليه دكتر
بيچاره ها
Iran, Islamic Republic of
مردم عزیز به دقت ذر متن مصاحبه سفیر ایران در عمان در دولت احمدی نژاد دقت کنید تناقضات زیاد است و همه تناقضات هم به نفع احمدی «زاد شده است: 1-سفیر در متن گفته ادعای اخیر احمدی نژاد مبنی بر مخالفت با اصل مذاکره ایران با آمریکا .که ما باید برای سفیر این ادعا را ثابت کنیم 2-رابطه حسنه 2کشور ایران و عمان نیز در متن آورده شده است. 3-سفیر در متن گفته:"من در کم و کیف مذاکرات هسته ای قبل از مذاکرات هسته ای ایران و عمان نبودم" پس چرا حرف مفت می زنی 4-در متن سفیر گفته:"در اواسط سال 90 یادداشت رسمی دولت احمدی نژاد به مقامات بلندپایه عمان و آمادگی برای مذاکرات مشروط با آمریکا در عمان" که همه طرفداران احمدی نژاد این را درست می دانیم و قبول داریم دقت شود مذاکرات"مشروط" یعنی ایران شرط می گذارد که اول آنها کلیه تحریمات ظالمانه را بردارند سپس مذاکره شروع شود. 5-رهبری هم با مذاکرات مشروط با این پیشنهاد عمان موافقت کرده بود که باز سفیر گفته بود از قول صالحی شنیدم. ""پس نگاه و نظرات احمدی نژاد در مذاکره با آمریکا دقیقا با نظرات و نگاه رهبری مشابه است"" دیدید احمدی «ژاد چقدر با تدبیر است و روحانی از تدبیر دور است.
Iran, Islamic Republic of
...
United States
همون طور روحانی مخالف فیلتر تلگرامه اما رییس هییتی که تصمیم به فیلتر کردنش گرفت.
United States
مساله مذاکرات هسته‌ای نیست بلکه مهم امتیاز يه طرفه هست که دولت روحانی به آمریکا دادن. زمان احمدی نژاد که ایران به تولید بنزین و ساخت بیست درصد هسته‌ای رسید و کشور از موضع قدرت وارد میشد نه از موضع ضعف.
Iran, Islamic Republic of
بنا بر شواهد آقای احمدینژاد موضوع مذاکره را در نیویرک مطرح کرده پس اصولا با اصل مذاکره مخالفتی نداشته. آنچه که مد نظر وی بوده انجام مذاکره پس از یک فرصت ششماهه و پس از اعمال برخی تمهیدات بوده تا مذاکرات از موضعی بالاتر انجام شود که متاسفانه این مجال داده نشده. چرا که به هر حال همانطور که شاهد بودیم قرار نبوده تا اجازه یافته و اقدامات مورد نظر خود را انجام دهد. با این تفسیر جلوگیری از حضور دیپلمات ها از حضور در عمان فقط منجر میشد به شانتاژ رسانه ای مشابه آنچه در مورد آقای متکی شاهد بودیم.
متاسفانه معجونی از سیاسی کاری و دست کم گرفتن ظرفیت ملت در بحران ها همواره و از بدو انقلاب به اقداماتی ناپخته منجر شده است.
بهروز
Iran, Islamic Republic of
به سایت جهان نیوز باید گفت رذالت و پدرسوخته بازی هم حدی داره باید به گردانندگان این سایت گفت از دست احمدی نژاد عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید....
Iran, Islamic Republic of
بهروز جان!
به عنوان یک طرفدار احمدی نژاد با این شکل برخوردت موافق نیستم برادر.
به حول و قوه الهی ما استدلال داریم، خوبش رو هم داریم . الان هم فصل رو شدن ادعاهای مدعیان است .
همین یک ذره آزادمنشی بر و بچ جهان - در حد انتشار کامنت های احمدی نژادی ها - قابل احترامه .
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
سفیر سابق جان سلمکم الله
اصلا اگر شب تاریک است اگر مسؤلینمان مرفه بیدردِبیدرد خلّص هستند اگر بدها بد هستند اگر شما خوبی؛ تقصیر احمدی نژاد است، آرام شدید؟
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز داری احمدی نژاد رو بیشتر محبوب ملت می کنی .درود بر سلطان قلبها احمدی نژاد
احمدی نژاد=مُردۀ سیاسی