کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا دوستان صمیمی مثل هم فکر می‌کنند؟

24 ارديبهشت 1397 ساعت 15:41

مطالعات جدید روانشناسان دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد که دوستان صمیمی نه تنها از نظر ظاهر و علایق مشترکات بسیاری دارند، بلکه ساختار مغزی و شبکه عصبی در این افراد نیز کاملا شبیه است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، تحقیقات اولیه کارولین پارکینسون، عصب‌شناس دانشگاه کالیفرنیا ثابت کرد که می‌توان با تشخیص علایق در میان گروهی از داوطلبان و آنالیز الگوهای مغزی، دوستان مشترک را در میان یک جمع ناشناس شناسایی کرد.

محققان با طراحی یک شبکه اجتماعی اختصاصی و دعوت از ۲۷۹ دانشجوی فارغ‌التحصیل دانشگاه کالیفرنیا به یافته‌های جالب توجهی در مورد شباهت ساختار مغز در میان دوستان صمیمی دست یافتند.

در این مطالعه محققان با  استفاده از تجهیزات پیشرفته مثل تصویرساز مغناطیسی MRI و متدهای نوین روانشناسی، اطلاعات جالب توجهی را در مورد ساختار مغز کشف کردند.

کارولین پارکینسون معتقد است که با تفکیک عصب‌شناختی مغز به ۸۰ ناحیه مختلف عملکرد احساسات و خاستگاه رفتارهای مشترک میان دوستان صمیمی بهتر شناسایی می‌شود.

وی در ادامه افزود: برخی از یافته‌های این مطالعه کاملا شگفتی‌ساز است، چرا که مطالعات گسترده بر روی شبکه عصبی داوطلبان به وضوح نشان می‌دهد که ساختار عصبی و شبکه نورونی در نقاط مشخصی از مغز دوستان صمیمی کاملا مشخص است.
 


کد مطلب: 611997

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/611997/چرا-دوستان-صمیمی-مثل-هم-فکر-می-کنند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com