کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بدهی ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی ۸ کلانشهر کشور

24 ارديبهشت 1397 ساعت 10:56

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری و امور شوراها با اشاره به بدهی ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی ۸ کلانشهر کشور گفت: این رقم در ۵ سال آینده به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، حجت‌الله میرزایی در حاشیه برگزاری دهمین جشنواره بین‌المللی برترین‌های پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری که صبح امروز در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کنفرانس به مدت 2 روز و با حضور چهره‌های کارشناسی، مسئولان در حوزه شهری برگزار شده است.
 
وی گفت: بر همین اساس معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری و امور شوراها بنا دارد به زودی سامانه پژوهش‌یار ملی را رونمایی کند تا همه دستاوردهای پژوهشی در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شناسایی و در این سامانه ثبت و ضبط شود. ضمن اینکه این سامانه به گونه طراحی شود که آنها نیز بتوانند اطلاعات پژوهشی خود را در این سامانه بارگذاری کنند.
وی با بیان اینکه از انجام مطالعات موازی جلوگیری شود، گفت: این سامانه می‌تواند در این بخش برای جلوگیری از مطالعات موازی استفاد کرد.

وی ادامه داد: چهارمین کنفرانس مدیریت شهری، اقتصاد نوین شهری و درآمدهای پایدار به دو موضوع مهم نظام مالیه و اقتصاد شهری خواهد پرداخت به طوریکه در حال حاضر بر اساس آخرین آمار 8 کلانشهر کشور بدهی 150 هزار میلیارد تومانی را دارند که این 50 درصد از بودجه عمومی دولت است.

میرزایی ادامه داد: در تهران نیز تا 5 سال آینده بحث بدهی‌ها،‌ بازپرداخت‌ها و تعهدات در خصوص پروژه‌ها به رقم 200 هزار میلیارد تومان خواهد رسید و این در حالی است که رقم بدهی 8 کلانشهر کشور نیز در 5 سال آینده به 400 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی افزود: این رقم، رقم بسیار بزرگی است که در حال حاضر و در اقتصاد فعلی شهرها شرایط نامناسبی را برای کلانشهرها ایجاد خواهد کرد و به همین دلیل باید اقتصاد شهرها بر اساس دانش روز تغییر کند.میرزایی افزود: هم‌اکنون بستر شهرها شرایط تأمین مالی با این شرایط را ندارد و باید در این بخش طرح‌های جدیدی را پیش‌بینی کنیم.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در این کنفرانس به آن پرداخته خواهد شد نوسازی اقتصادی شهری است که باید از اقتصاد سنتی به سمت اقتصاد رقابتی و استفاده از ظرفیت‌های جدید و نوین برویم.وی ادامه داد: در حاشیه برگزاری این کنفرانس، معاونت برنامه‌ریزی کلانشهرها نیز جلساتی را درخصوص موضوعات شهری و استفاده از دستاوردهای جدید در حوزه شهری برگزار خواهند کرد.
 


کد مطلب: 611844

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/611844/بدهی-۱۵۰-هزار-میلیارد-تومانی-۸-کلانشهر-کشور

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com