جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

​ترامپ دنبال گرفتن امتیازات بیشتر از ایران است

دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب: 611720
فواد ایزدی گفت: دلیل خروج رئیس‌جمهور آمریکا از برجام این است که وی می‌خواهد امتیازات بیشتری از ایران بگیرد.
​ترامپ دنبال گرفتن امتیازات  بیشتر از ایران است
به گزارش جهان نيوز، کارشناس مسائل بین‌الملل در نشست رسانه‌ای «دیپلماسی شکست» با موضوع بررسی ابعاد و زوایای خروج آمریکا از برجام که در محل پاتوق رسانه‌های انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: در همه متون و اسناد بین‌المللی که نوشته می‌شود یک مکانیزم اعتراض پیش‌بینی شده و برجام هم از این اصل جدا نبود و یک روش اعتراضی در آن وجود داشت اما متأسفانه به دلیل وجود مشکل ساختاری در این توافق در موضوع پیگیری اعتراضات، ما نمی‌توانیم بخوبی از بند اعتراض استفاده کنیم.

ایزدی تصریح کرد: متن برجام به گونه‌ای است که ایران نمی‌تواند از آن استفاده کند و در واقع با اعتراض ما شاهد بازگشت تحریم‌ها هستیم که این نشان می‌دهد نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم. کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به مشکلات توافق برجام اظهار کرد: یکی از مسائلی که باعث شد توافق برجام به این شکل باشد، این بود که طرف مذاکره معتقد بود ایران از پای میز مذاکره بلند نمی‌شود و همین باعث شد پیش خودشان فکر کنند هرچه می‌خواهند را می‌توانند در برجام بیاورند. ایزدی با طرح این سوال که توافق برجام برای ما خوب نبود اما چرا ترامپ از آن خارج شد؟ اظهار کرد: دلیل خروج رئیس‌جمهور آمریکا این است که معتقد است می‌تواند توافق بهتری با ایران داشته باشد و باز امتیازاتی از ایران بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *