شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

وضعیت آب‌‌و‌هوای کشور

کاهش کیفیت هوا و گردوخاک در شرق و جنوب‌شرق کشور/ ‌بندرعباس داغ‌ترین شهر کشور
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب: 611668
امروز و فردا وزش باد شدید و گرد و خاک در استان‌های واقع در جنوب شرق و شرق کشور موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.
وضعیت آب‌‌و‌هوای کشور
به گزارش جهان نيوز، تصاویر دریافتی از ماهواره‌های هواشناسی بیانگر کاهشغلظت آلاینده‌ها و توده گردوغبار در جنوب و جنوب غرب کشور تا اواخر وقت امروز و افزایش گردوغبار در جنوب شرق است.

روز دوشنبه عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی، بخش‌های از مرکز و شرق کشور خواهد بود و در این مناطق رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش‌ها روز دوشنبه در برخی مناطق، خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی و شمال زنجان خواهد بود؛ همچنین در برخی مناطق جنوب شرق کشور روز دوشنبه وزش باد شدید و گردوخاک رخ خواهد داد.

روز سه‌شنبه عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی و بخش‌های از مرکز و شرق کشور خواهد بود؛ شدت بار‌ش‌ها روز سه‌شنبه در نیمه شمالی خراسان رضوی، برخی مناطق خراسان شمالی، شمال سمنان، ارتفاعات شرق تهران و جنوب آذربایجان غربی خواهد بود.

امروز و فردا وزش باد شدید و گرد و خاک در استان‌های واقع در جنوب شرق و شرق کشور موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری، در برخی ساعات ابری همراه با رگبار و رعدوبرق، وزش باد، گاهی افزایش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 21 و 12 درجه خواهد بود.
روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 37 درجه گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 2 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 21 اردیبهشت‌ماه سال جاری 143.3 میلی‌متر ثبت شد. میزبان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 200.3 میلی‌متر بود بنابراین بارش سال جاری تا تاریخ مذکور 28.5 درصد کمتر از سال گذشته است؛ میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 210.1 میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری 31.8 درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزبان بارش در هفته سی و سوم سال زراعی متعلق به منطقه کوهرنگ و سودجان در استان چهارمحال و بختیاری به میزان 58.6میلی‌متر بود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *