پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

تولید واکسن «پنوموکوک» و «روتا ویروس» در ایران

يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب: 611652
رئیس اداره مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: با اختصاص اعتبار 100 میلیون دلاری به‌زودی واکسن «پنوموکوک» و «روتا ویروس» فلج اطفال در ایران تولید می‌شود.
تولید واکسن «پنوموکوک» و «روتا ویروس» در ایران
به گزارش جهان نيوز، محمدمهدی گویا بعدازظهر امروز در حاشیه برگزاری کارگاه سه‌روزه کشوری بیماری‌های قابل‌پیشگیری با واکسن در سخنانی اظهار داشت: تولید داخلی واکسن به‌ویژه واکسن پنوموکوک و روتا ویروس بزرگ‌ترین افتخار کشور در 90 سال گذشته بوده و در این راستا موسسه رازی و انستیتو پاستور پیشتاز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تدوین برنامه راهبردی ایمن‌سازی کشور، اجرای طرح‌ها و مطالعات  پژوهشی برای حمایت از ایمن‌سازی و مطالعه خود ارزشیابی داده‌های ایمن‌سازی از جمله اهداف مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت است.

رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: ادغام در برنامه‌های شبکه «PHC»، تأمین نیروی انسانی متناسب، برقراری زنجیره مناسب، مشارکت بالای خانواده، تولید داخلی واکسن، پشتیبانی فنی برنامه توسط کمیته کشوری ایمن‌سازی و نیز مشارکت بالای خانواده‌ها به اهمیت واکسیناسیون از دیگر عملکرد وزارت بهداشت است.

گویا بیان داشت: اولویت‌دهی به نوسازی و تجهیز زنجیره واکسن در دانشگاه  علوم پزشکی با استفاده از منابع طرح تحول سلامت، ساخت فاز نخست مجموعه سردخانه‌های مرکزی واکسن کشور منطبق با تکنولوژی روز دنیا بعد از 30 سال و نیز احداث فاز دوم در آینده نزدیک با مدیریت و بودجه وزارت بهداشت ازجمله فعالیت‌های این مرکز علمی است.

وی اضافه کرد: تأمین 21 دستگاه خودرویی سردخانه‌دار از طریق سازمان جهانی بهداشت، راه‌اندازی نظام مراقبت ویروسی فلج اطفال در زاهدان و پیشگیری از توسعه آن و نیز اجرای سالیانه واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال در مناطق پرخطر و واکسینه کردن 12 میلیون کودک زیر 5 سال درهرنوبت و واکسینه کردن 350 زندانی علیه هپاتیت «B» از دیگر عملکرد این مدیریت است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *