پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

اجرای طرحی خوشمزه برای تشویق به کتابخوانی

يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب: 611639
مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، تبدیل کتاب‌ها به مواد خوردنی را موجب توجه بیشتر کودکان و والدین به مقوله کتاب و کتاب‌خوانی دانست و گفت: این طرح در ۱۱ کشور جهان برگزار شده است.
اجرای طرحی خوشمزه برای تشویق به کتابخوانی
به‌گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، لیلا کفاش زاده اظهار داشت: همزمان با سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران طرحی به نام «ستایش» کتاب، با همکاری کتابخانه امید، شهرداری منطقه چهار تهران، گروه ترویج خواندن شورای کتاب کودک، دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و کمیته ملی موزه‌ها(ایکوم)  برگزار شد.
 
وی ویژگی خاص این برنامه را ارائه کتاب‌ها به شکل خوراکی اعلام کرد و افزود: در این برنامه هر کتاب با ایده و خلاقیت شرکت کنندگان با مواد قابل خوردن به اشکال متنوع و زیبا طراحی و ساخته شده بود.
 
کفاش‌زاده از جمله کتاب‌های موجود در این طرح را  داستان‌های کهن ایرانی، افسانه‌های نامدار جهان و بهترین کتاب‌های فهرست برتر شورای کتاب کودک اعلام کرد و اظهار کرد: در این برنامه توضیح مختصری در باره کتاب‌ها ارائه شد و دو عنوان از کتاب‌ها توسط قصه گویان مجرب خوانده شد.

به گفته این پژوهشگر حوزه کودک و نوجوان ، تبدیل کتاب‌ها به مواد خوردنی موجب توجه بیشتر کودکان و والدین به مقوله کتاب و کتابخوانی می‌شود.

مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در پایان با اشاره به برگزاری جشنواره کتاب‌های خوراکی در دیگر کشورها در اول آوریل هر سال با هدف ترویج کتابخوانی تصریح کرد: تاکنون کشورهای استرالیا، برزیل، هند، ایتالیا، ژاپن، لوکزامبورگ، مکزیک، مراکش، هلند، روسیه و هنگ کنگ جشنواره کتاب‌های خوراکی را برگزار کرده‌اند.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *