پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

واکنش رسانه‌های جهان به توییت رئیس‌جمهور آمریکا

يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب: 611619
ادعای ترامپ درباره افزایش چهل درصدی بودجه نظامی ایران بعد از توافق هسته‌ای با واکنش رسانه‌های مختلف مواجه شد. این رسانه‌ها چنین ادعایی را گمراه‌کننده و فاقد اعتبار توصیف کردند.
واکنش رسانه‌های جهان به توییت رئیس‌جمهور آمریکا
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، ادعای ترامپ درباره افزایش بودجه نظامی ایران بعد از برجام و اینکه این ادعا را سندی دال بر دروغ بودن پایبندی ایران به تعهداتش در این توافق خوانده در رسانه‌های آمریکا بازتاب‌هایی را به همراه داشت.
 
«هیل» در گزارشی با اشاره به این ادعا نوشت: «ترامپ روز سه‌شنبه تصمیم خود رامبنی بر خروج از توافق هسته‌ای اعلام کرد . او بارها نسبت به این توافق و اینکه برجام از نظر اقتصادی منجر به تقویت ایران شده بود انتقاد کرده است.»

«سی ان ان» هم در گزارشی نوشت: «ترامپ در نطق خود درباره خروج از برجام همین ادعاها را مطرح کرده بود. ادعایی که به گفته افرادی که واقعیت‌ها را بررسی می‌کنند ، "اغراق آمیز" و "فاقد شرایط تعیین کننده" خوانده شده است.»

«نیویورک تایمز» هم این ادعا را اغراق‌آمیز خوانده و  با اشاره به داده‌های موسسه تحقیقاتی صلح بین‌المللی در استکهلم نوشت: «هزین  های نظامی ایران در سال ۲۰۱۵ تنها ۳۰ درصد افزایش یافته است».

«واشنگتن پست» هم با اشاره به داده‌های موسسه‌ای که ادعاهای ترامپ را بررسی می‌کند، نوشت: «بودجه نظامی ایران از ابتدای سال ۲۰۱۵ تا پایان سال نزدیک به ۳۰ درصد افزایش داشته است.»

این رسانه نوشت: «نگاه صرف به افزایش و کاهش بودجه نظامی هر کشوری گمراه‌کننده است. ارتش ایران هزینه‌هایش را در راستای افزایش سایر هزینه‌کردهای دولت بالا برده است. توافق هسته‌ای به خودی خود منجر به افزایش بودجه همه بخش‌ها از جمله بخش نظامی شده شده است و دلیل آن لغو تحریم‌ها و افزایش فروش و تولید نفت بوده است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *