جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رویترز: فهرست العبادی پیشتاز انتخابات عراق است

يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 611600
خبرگزاری رویترز گزارش داد که فهرست النصر به ریاست حیدر العبادی در صدر قرار دارد و بعد از آن فهرست سائرون وابسته به مقتدا صدر قرار دارد.
رویترز: فهرست العبادی پیشتاز انتخابات عراق است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع در کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق و منبعی امنیتی اعلام کرد که فهرست النصر وابسته به حیدر العبادی پیشتاز انتخابات بوده و در صدر قرار دارد.

این خبرگزاری همچین گزارش داد که فهرست السائرون وابسته به مقتدا صدر در جایگاه دوم بعد از فهرست العبادی قرار دارد.
بر اساس این  گزارش، فهرست الفتح وابسته به هادی العامری در جایگاه سوم قرار دارد.فهرست دولت قانون به ریاست نوری المالکی در جایگاه چهارم قرار دارد.

هنوز منابع دولتی عراق، نتایج رسمی انتخابات را اعلام نکرده است ولی قرار است طی دو روز آینده نتایج آن را منتشر کند.
کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرده بود از مجموع جمعیت 37میلیونی عراق، 24 میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن هستند و انتخابات در 18 استان عراق برگزار شد به این معنی که در هر یک از استان‌ها بر اساس تراکم جمعیتی، هفت تا 34 نماینده انتخاب می‌شوند. همچنین میزان مشارکت بیش از 44 درصد بوده است.

در این انتخابات بیش از هفت هزار نامزد برای تصدی 328 کرسی پارلمان رقابت کردند. این اولین انتخابات پارلمانی بعد از شکست گروه تروریستی داعش در پایان سال میلادی گذشته و دومین انتخابات بعد از خروج آمریکا از عراق در سال 2011 میلادی به‌شمار می‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *