پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

هر ۵ روز یک موزه ایجاد می‌شود

يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 611504
معاون سازمان میراث فرهنگی کشور از راه اندازی موزه‌های جدید طی هر ۵ روز در سال ۹۷ خبر داد.
هر ۵ روز یک موزه ایجاد می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمد حسن طالبیان در نشست خبری هفته میراث فرهنگی با اشاره به اینکه ایران ظرفیت و پتانسیل راه اندازی موزه های مختلفی را دارد، اظهار داشت: به طور مثال ما می‌توانیم موزه های آب، ورزش، دفاع مقدس، و هر نهادی که آثار و اشیاء قدیمی و باارزش دارد تاسیس کنیم.
 
طالبیان ادامه داد: البته هنوز با این چالش مواجه هستیم که نهادها به راه اندازی موزه اقدام کنند ولی اگر در نهادی یک درخت موزه بکارد به نوعی با جنبش تاسیس موزه در کشور مواجه خواهیم شد.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور  درباره اهمیت تاسیس و راه اندازی موزه ها عنوان کرد: ایجاد موزه حفاظت از داشته‌های تاریخی و فرهنگی ایران است.

طالبیان با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی بالغ بر 251 موزه تحت پوشش خود دارد، اظهار داشت: باید به سمتی پیش رویم تا موزه ها محلی برای حضور بیشتر کودکان شوند تا آنها با فرهنگ و تاریخ خود آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در زمینه مرمت امسال بیش از دو هزار پروژه مرمتی خواهیم داشت و با راه اندازی هر 5 روز یک موزه دیگر نباید مشکل بیکاری فارغ التحصیلان این حوزه را داشته باشیم و اشتغالزایی یکی از مهمترین فواید راه اندازی موزه های جدید خواهد بود تا آثاری که نیاز به مرمت دارند از انبارها بیرون آمده و مرمت شوند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *