جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

وعده جدید اقتصادی جهانگیری در جلسه غیرعلنی

يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 611486
سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به انتقاد نمایندگان مبنی بر ناهماهنگی در ستاد اقتصادی دولت گفت: آقای جهانگیری قول دادند که هماهنگی بیشتری در این زمینه ایجاد کنند.
وعده جدید اقتصادی جهانگیری در جلسه غیرعلنی
به گزارش جهان نيوز، بهروز نعمتی، در خصوص توضیحات جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی نوسانات بازار ارز گفت:در جلسه امروز آقای دکتر جهانگیری گزارش مفصلی در خصوص موضوعات ارزی کشور و اقداماتی که برای تامین ارز کشور انجام شده است ارائه دادند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: آقای جهانگیری مبنای محاسباتی را برای تعیین نرخ ۴۲۰۰ تومانی ارز تشریح کردند.
وی ادامه داد: بحث بعدی در مورد نیازمندی های ارزی کشور اعم از صادرات، واردات، نیازهای تولیدکنندگان و داروهای بیماران، ارز دانشجویی بود. آقای جهانگیری و دکتر سیف در این جلسه به نمایندگان قول دادند که هیچ گونه نگرانی بابت تامین ارز مورد نیاز این گروه ها وجود ندارد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مورد صادرات نیز آقای دکتر لاریجانی به صورت جدی نسبت به موضوع حساسیت نشان دادند و تاکید داشتند که حتما مشوق های صادراتی به تجار اختصاص یابد.

وی ادامه داد: آقای جلالی، پورابراهیمی و چهار نفر دیگر از نمایندگان دغدغه های خود را در این خصوص بیان کردند که از جمله آنها حل مشکلات تولیدکنندگان بود که آقای دکتر سیف و جهانگیری برای حل این دغدغه قول دادند.

نعمتی با اشاره به انتقاد نمایندگان مبنی بر ناهماهنگی در ستاد اقتصادی دولت گفت: آقای جهانگیری قول دادند که هماهنگی بیشتری در این زمینه ایجاد کنند، در مجموع با توجه به توضیحات معاون اول رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی و اظهارات نمایندگان وفاقی بین دولت و مجلس در این موضوع ایجاد شد و مقرر شد کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه، مرکز پژوهش ها از طرف آقای لاریجانی مامور شوند گزارشات این جلسه و گزارشات جلساتی که با نخبگان اقتصادی کشور می گذارند جمع بندی کرده و در اختیار معاون اول رئسی جمهور قرار دهند؛ البته مقرر شد آقای جهانگیری نیز از نخبگان اقتصادی کشور دعوت کنند تا نگرانی های جامعه در خصوص بازار ارز رفع شود.

نعمتی اصلی ترین نیاز کشور در شرایط موجود وحدت و همدلی بین دولت، مجلس و قوه قضاییه و ملت ایران خواند و گفت: ملت ایران همیشه حامی نظام بوده اند و معتقدم نحله های سیاسی به دنبال وفاق باشند تا کشور دچار مسائل حاشیه ای نباشد.

منبع: مهر 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *