پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

تیم‌مذاکره‌کننده رهنمون‌های رهبری را جدی نگرفتند

يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 611466
عضو هیئت‌علمی موسسه آموزشی و تحقیقاتی امام خمینی گفت: رهبری تأکید داشتند که تیم مذاکره‌کننده تمام بندهای برجام را صرفاً حول محور برنامه‌های هسته‌ای قرار دهند و تدابیری را نیز به تیم مذاکره‌کننده نشان دادند اما عده‌ای رهنمودهای الهی رهبری را جدی نگرفتند.
تیم‌مذاکره‌کننده رهنمون‌های رهبری را جدی نگرفتند
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسم روان‌بخش شامگاه شنبه در همایش «نقش مدیریت الهی در پیشبرد اهداف کشور و انقلاب اسلامی» در سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستانه‌اشرفیه اظهار کرد: حرکت مردم گیلان در روز 8 دی گیلان را امام و پیشوای ملت ایران تبدیل کرده است.

وی با اشاره به رویکرد الهی در پیشبرد اهداف کشور و انقلاب اسلامی افزود: رویکرد مدیریت الهی با زمینی متفاوت است چراکه در مدیریت الهی خطا بسیار کمتر است.

عضو هیئت‌علمی موسسه آموزشی و تحقیقاتی امام خمینی (ره) با بیان اینکه نوع مدیریت پیامبران و امامان از نوع مدیریت الهی بوده گفت: در نوع مدیریت الهی خطا و اعمال نفسانی دیده نمی‌شود و خطای انسانی نیز در آن دخیل نیست.

روان‌بخش با بیان اینکه دموکراسی برگرفته از غرب نیست بلکه این نوع حکومت‌داری از اسلام گرفته‌شده خاطرنشان کرد: مدیریت الهی نوعی مدیریت معصومانه است که در عصر غیبت باید به نمایندگان خاص و حجت‌های امام روی زمین رجوع کرد.

وی با تأکید بر اینکه قیام ملت ایران و تشکیل انقلاب اسلامی نخستین حکومت اسلامی با مدیریت الهی پس از حکومت معصومین بوده بیان کرد: ایران اسلامی با رهبری امام انقلاب لیبرالی را از بین برد و معنویت و مدیریت الهی را جایگزین آن کرد.

استاد حوزه و دانشگاه نخستین نقش فقیه جامعه را دلسوزی برای همه بشریت دانست و افزود: رهبر و فقیه جهان اسلامی در جامعه اسلامی صرفاً امام ملت اسلامی نیست بلکه رهبر تمام بشریت و گمراهان از جهالت است.

روان‌بخش با بیان اینکه در مدیریت الهی آزادی تمام جوامع بشری ملاک است گفت: برای ملتی که دارای مدیریت الهی است آزادی شهرک‌های نبل و الزهرا ملاک است و تمام تلاش مردم آن جامعه آزادی و رهایی از کفر و تشکیل جبهه ایمان و مقاومت است.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تولید علم و جنبش نرم‌افزاری بیان کرد: ایران پیش از دولت فعلی رتبه 13 علمی دنیا را داشت درحالی‌که علاوه بر توقف چند پله‌ای نیز سقوط کرده‌ایم.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به پیشرفت علم ایرانی‌ها گفت: جنگ دنیا با ایران بر سر موشک نیست بلکه مستکبران در تلاش‌اند تا مدیریت الهی، جوانان پویا و علوم و فنون ایرانی‌ها را از بین ببرند.

روان‌بخش با اشاره به قدرت نظامی و دفاعی ایران تصریح کرد: اکنون ایران در اوج قدرت نظامی قرار دارد و هیچ‌کس جرئت مقابله با آن را ندارد، رهبر معظم انقلاب بارها از غیرقابل‌اعتماد بودن آمریکا سخن گفتند اما آن‌هایی که باید بیشتر توجه می‌کردند کمی غافل شدند.

وی سیاست رهبر معظم انقلاب را در برجام را بسیار مدبرانه عنوان کرد و افزود: رهبر انقلاب در جریان کامل برجام بودند و تدابیری را نیز به تیم مذاکره‌کننده نشان دادند اما عده‌ای رهنمودهای الهی رهبری را جدی نگرفتند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تصویب 20 دقیقه‌ای برجام در مجلس گفت: برخی از نمایندگان برجام را همچون آفتابی می‌دانستند که همه‌جا را روشن می‌کند و در پشت میز نمایندگان حاضر شدند و نظرشان را به رأی مثبت برجام جلب کردند.

روان‌بخش با اشاره به مذاکرات برد-برد بیان کرد: روحانی مدعی بود که یک دیپلمات است و کاری می‌کند که با برجام هم سانتریفیوژها و هم چرخ اقتصاد مردم بچرخد اما این رویکرد دولت کاملاً جواب عکس داد.

عضو هیئت‌علمی موسسه آموزشی و تحقیقاتی امام خمینی (ره) با بیان اینکه رهبر انقلاب تا جایی که می‌توانست جلوی ضرر و زیان‌های برجام را گرفتند خاطرنشان کرد: رهبری تأکید داشتند که تیم مذاکره‌کننده گام‌به‌گام مفاد برجام را پیش ببرد و تمام موارد و بندهای برجام را صرفاً حول محور برنامه‌های هسته‌ای قرار دهند.
وی با اشاره به صادرات اندک تولیدات ایرانی به خارج گفت: متأسفانه کود حیوانی به کشور واردشده که این نوع از مدیریت در جمهوری اسلامی خجالت‌آور است، جمهوری اسلامی ایران مدعی الگو برای جوامع بشری است درحالی‌که از مدیریت 80 میلیون جمعیت و ایجاد اشتغال برای جوان خود عاجز است.

روان‌بخش با بیان اینکه اشتغال در کشور با اقتصاد مقاومتی حل می‌شود گفت: در مدیریت اسلامی منافع ملی، درآمد ملی و ارزش‌گذاری مردم ملاک است درحالی‌که کسی که مدیریت اسلامی ندارد تنها به شکم، شهرت و شهوت خود فکر می‌کند.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا این اتفاق افتاده که جدی نمی گیرند!