پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

چوب لای چرخ بیابان‌زدایی استان تهران

شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب: 611328
مدیرکل منابع طبیعی استان تهران اظهار داشت: ١٠٥ هزار هکتار مناطق بیابانی در استان تهران وجود دارد که عمده آن در ملارد، ورامین، پاکدشت، ری و پیشوا قرار دارند و مستعد فرسایش هستند؛ لازم است پروژه‌های بیابان‌زدایی با تخصیص اعتبارات به سرعت اجرا شود.
چوب لای چرخ بیابان‌زدایی استان تهران
به گزارش جهان نيوز، جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا در استان تهران (شنبه ٢٢ اردیبهشت ماه) به ریاست استاندار و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه برگزار شد.

در ابتدای جلسه کیومرث کلانتری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه در روز جاری شاخص آلودگی هوای استان عدد ٩٧ را نشان می‌دهد گفت:آلایندگی موجود ناشی از ورود گرد و غبار از کشور‌های همسایه به داخل کشور است که ماهیت "رسی" دارد و به دلیل سبکی امکان حرکت تا هزاران کیلومتر را دارد.

وی ادامه داد: در سال ٩٧ تا امروز طی ٥٢ روز گذشته، چهار روز هوای پاک،٣٩ روز هوای سالم،٩ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در استان تهران شاهد هستیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته؛ ٩ روز هوای پاک،٣٩ روز سالم و ٤ روز نا سالم برای گروه‌های حساس بوده است.

در ادامه این نشست، علی کیان مدیرکل منابع طبیعی استان تهران، گزارشی از وضعیت مساحت بیابانی استان تهران و تأثیرات آن در ایجاد گرد و غبار ارائه داد؛ بر اساس این گزارش، هشت درصد مساحت اراضی ملی استان بیابانی است و به دلیل تراکم جمعیت استان اهمیت زیادی پیدا می‌کند و بیابان زایی در استان در تولید گرد و غبار نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود ٧٠ میلیارد تومان برای تولید انرژی پاک با استفاده از اراضی بیابانی سرمایه گذاری شده است.

عدالتی، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این جلسه بر لزوم بهره مندی از نیرو‌های مردمی، سمن‌ها و دانشگاهیان برای توسعه پایدار مناطق از جمله اجرای کمربند سبز در محدوده‌های روستایی تأکید کرد.

گفتنی است، در این جلسه گزارشی از اداره کل استاندارد استان تهران در خصوص وضعیت معاینه فنی ٣٠٠موتورخانه دستگاه‌های اجرایی استان ارائه شد که بر این اساس نظارت‌ها نقش مهمی در کاهش آلایندگی موتورخانه‌های ادارات ودستگاه‌ها داشته است و با دستور استاندار مقرر شد، اداره کل استاندارد استان تهران با سازمان نظام مهندسی نشستی در مورد کنترل استاندارد موتورخانه ساختمان‌های جدید برگزار کند.

منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *