سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۲

افزایش ۱۹.۵ درصدی حقوق بازنشسته‌ها

شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب: 611313
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جلسه با استاندار و نمایندگان مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی به تشریح فعالیت‌های این سازمان در کشور و این استان پرداخت.
افزایش ۱۹.۵ درصدی حقوق بازنشسته‌ها
به گزارش جهان نيوز، سیدتقی نوربخش در این جلسه گفت: سازمان تأمین اجتماعی به نیمی از جمعیت کشور خدمات بیمه ای و درمانی ارائه می دهد.

وی اظهار داشت: در سال 97 بیش از 98 هزار میلیارد تومان برای خدمت رسانی به مخاطبان توسط تامین اجتماعی هزینه می شود واین در حالی است که این سازمان از بودجه عمومی کشور دریافتی ندارد و منابع سازمان تامین اجتماعی عمدتا توسط بیمه شدگان تامین می شود و متکی به منابع نفتی و مالیاتی کشور نیست.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه مستمری که این سازمان در سال 96 پرداخت کرده است ، گفت: این میزان مستمری  برابر با نیمی از درآمد نفت است. مستمری پرداختی توسط سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم 105 درصد افزایش یافت در حالی که در سنوات قبل افزایش بسیار کمتری در این بخش انجام شده است.

نوربخش افزود:در سال 97 نیز 19 و نیم درصد مستمری حداقل بگیران تامین اجتماعی افزایش می یابد.
وی تصریح کرد: در دوره مدیریت فعلی در سازمان تامین اجتماعی قانونمداری، بر نامه محوری، پاک‌دستی و پاسخگویی به عنوان برنامه های اساسی و محور فعالیت سازمان مطرح شده است.

وی در خصوص قانون بیمه کارگران ساختمانی گفت: در این حوزه مجری قانون هستیم. قانون بر کلیه عوارض شهرداری ها تاکید دارد و ما بر انجام این قانون تاکید داریم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی از تمامی ظرفیتها استفاده می شود. با افزایش تولید شرایط فعالیت تامین اجتماعی بهتر می شود و بر همین اساس قانون بخشودگی جرائم را اجرا کردیم و حتی حوزه خدمات را نیز مشمول این قانون شده است.برای توسعه اشتغال نیز برای کارفرمایانی که نیروی کار جدید جذب کنند معافیتهایی ارائه می شود.

نوربخش در ادامه با بیان اینکه برای من باعث افتخار است که در این استان حضور دارم و اردبیل بر گردن کشور ما حق دارد، گفت: برای رفع کاستی ها و کمبودها در این استان تلاش می کنیم.

وی افزود: در دو ماه گذشته اردبیل، پنجمین استان کشور است که به آن سفر می کنیم. این استان دارای ضریب پوشش بیمه ای مناسب است و باید برای ارتقاء خدمات بیمه ای و درمانی  اقدام می کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه با  همکاری مدیران و نمایندگان اردبیل زمینه برای توسعه این استان فراهم می شود، اظهار داشت: در درمانگاه گرمی و بیمارستان ارس فضای فیزیکی مناسب نیست و مقرر شد که اقدامات لازم برای بهبود خدمات انجام شود.

نوربخش افزود: اورژانس و درمانگاه بیمارستان تامین اجتماعی سبلان پیگیری می شود. برای بیمارستان تامین اجتماعی سبلان با توجه به میزان مراجعه و ضریب اشغال آنچه مورد نیاز است انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص مطالبات دانشگاه ها و مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی پرداخت های خوبی انجام می شود، گفت: در خرداد ماه برای بسیاری از مراکز طرف قرارداد 4 ماه از مطالبات پرداخت انجام می شود. در نمین نیز مرکز درمانی جدید ساخته می شود.

نوربخش با اشاره به فعالیت های سرمایه گذاری شستا ادامه داد: سیاست دولت این است که سازمانهای بیمه گر از بنگاه داری خارج شوند که این برنامه در دستور کار سازمان تامین اجتماعی نیز است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در زمینه گردشگری و بویژه توریسم درمانی، معدن و دارو امکان فعالیت شرکت های شستا در استان اردبیل وجود دارد و و این ظرفیت ها بررسی می شود.
 
 ابلاغ  افزایش 19.5درصدی حداقل حقوق بازنشستگان
همچنین مطابق بخشنامه هیئت وزیران حداقل مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمول قانون تأمین اجتماعی که تا پایان سال 96 برقرار شده‌اند، بر اساس مصوبه شورای عالی کار 19.5درصد افزایش یافت.

هیئت وزیران در جلسه 16 اردیبهشت به‌پیشنهاد شماره 13166 مورخ 16 اردیبهشت ماه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به‌استناد ماده (96) قانون تأمین اجتماعی مصوب 1354 تصویب کرد:


 
از تاریخ یکم فروردین 1397 کلیه مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمول قانون تأمین اجتماعی که تا پایان سال 96 برقرار شده‌اند، به‌ترتیب برای دریافت کنندگان حداقل مستمری بر اساس مصوبه مورخ 22 فروردین 97 شورای عالی کار به‌میزان 19.5 درصد و برای سایر سطوح به‌میزان 13 درصد مستمری آنان در پایان اسفند ماه 96 افزایش می‌یابد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
...وبازنشستگان کشوری همچنان آویزان بخشنامه ها و و دستورالعمل های قطره چکانی دولت ....هنوز در اواخر اردیبهشت 97دستور العمل حقوق جدید بازنشستگان اعلام نشده است ...ووقتی به سایت صندوق بازنشستگی مراجعه و اطلاعات پرسنلی خودرا وارد می کنیم با وقاحت تمام پیام می دهد .....اطلاعات وارد شده نادرست است ......
Iran, Islamic Republic of
برای اینکه پرروها ی وقیحه می دانند به جای 20درصد بین 7تا 12 درصد می خواهند اضافه کنند .شرم بر نجومی بگیران...