جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
همزمان با انتقال سفارت آمریکا به قدس؛

رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی را تشدید کرد

شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 611213
همزمان با نزدیک شدن زمان انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، رژیم اشغالگر صهیونیستی تدابیر امنیتی را در این باره افزایش داده است.
رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی را تشدید کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا،  فلسطینیان آماده تشدید اقدامات خود علیه رژیم اشغالگر در آستانه هفتادمین سالروز "نکبة" فلسطین هستند که امسال با انجام توطئه صهیونیستی – بین‌المللی مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی همزمان است.
 
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شش دسامبر ۲۰۱۷ قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کرد و دستور داد، سفارت آمریکا به این شهر اشغالی منتقل شود.

در حالی که گروه‌های فلسطینی خواستار تشدید تظاهرات و اقدامات هستند، ایالت متحده به دنبال برپایی مراسم جشن انتقال سفارت در روز دوشنبه مصادف با ۲۴ اردیبهشت به قدس است و تا زمان ساخت ساختمان جدید، کنسولگری سابق را به عنوان مقر خود برگزیده است.

در این مراسم ترامپ حضور ندارد و از طریق ویدیو سخنرانی خواهد کرد و هنوز مشخص نشده که سخنرانی‌اش زنده خواهد بود یا از پیش ضبط شده است.

در این مراسم رئیس جمهوری آمریکا به همراه جان سالیوان، وزیر خارجه موقت این کشور، ایوانکا ترامپ، دختر ترامپ و جارد کوشنر، مشاور ارشد و داماد او حضور خواهند داشت.

دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اسرائیل از بارزترین کسانی است که در انتقال سفارت نقش داشت. وی گفت، انتظار می‌رود ۸۰۰ تن از جمله هیئت بزرگی از کنگره آمریکا در این مراسم مشارکت داشته باشند، این در حالی است که نمایندگان عرب کنست (پارلمان اسرائیل) و تعدادی از نمایندگان احزاب چپ‌گرا این مراسم را تحریم کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی در آستانه هفتادمین سالروز اشغال فلسطین طی روزهای دوشنبه و سه شنبه جاری، تدابیر امنیتی بسیار شدیدی را در کرانه باختری و نوار مرزی باریکه غزه به اجرا گذاشته است.به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه هاآرتص، ارتش صهیونیستی شمار زیادی از نیروها و ماشین‌آلات جنگی خود را در این مناطق مستقر کرده است.

یک مسؤول عالی‌رتبه ارتش عنوان کرد که روز دوشنبه آینده سفارت آمریکا در قدس افتتاح می‌شود و همزمان با آن فلسطینیان اقدام به برگزاری مراسم‌های سالروز اشغال فلسطین می‌کنند.گروه‌های فلسطینی از مدت‌ها پیش با صدور فراخوان‌هایی ملت فلسطین را به حضور گسترده و پررنگ در تظاهرات‌ها و برنامه‌های ویژه سالروز اشغال فلسطین دعوت کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در این روز صدها هزار فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه دست به تظاهرات زده و با اشغالگران صهیونیست درگیر شوند.

در این راستا، مقامات اشغالگر و دستگاه‌های امنیتی اقدامات امنیتی شدیدی برای حمایت از سفارت‌ها، کنسولگری‌ها،‌ نمایندگان دیپلماتیک اسرائیل، مقرها، کلیساها و مدارس یهودی در جهان اتخاذ کرده‌اند.دستورات مراسم جشن شامل درخواست کمک از برخی کشورهای مشارکت‌کننده برای حمایت از مقرهاست و از سفیران و کنسول‌گرها خواسته شده در دوره آتی شیوه زندگی و برنامه کاری خود را تغییر دهند.

همچنین ایدی کوهن، مقام رسانه‌ای و آکادمی صهیونیستی اعلام کرد، شخصیت‌های عربی و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در مراسم جشن انتقال سفارت حضور خواهند داشت.کوهن در پیام توئیتری نوشت: جزئیات مربوط به این امر از جمله اسامی و یا تصاویر این شخصیت‌ها را به زودی منتشر خواهد کرد و عرب‌ها باید اسرائیل را به دلیل نقض‌ این روند یعنی دعوت از آنها به گرمی مورد تحسین قرار دهند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *