جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
کاخ سفید:

کشورهای مسئول باید بر ایران فشار وارد کنند

شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 610999
کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد کشورهای مسئول باید بر ایران فشار وارد کنند تا رفتارش را تغییر دهد.
کشورهای مسئول باید بر ایران فشار وارد کنند
به گزارش جهان نيوز، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد کشورهای مسئول باید بر ایران فشار وارد کنند تا رفتارش را تغییر دهد.
کاخ سفید در این بیانیه ایران را به «صادرات نفوذ مخرب خود در سراسر خاورمیانه (آسیای غربی) متهم کرده و مدعی شده ایران در هفته جای اقدام به شلیک راکت به سمت اسرائیلی‌ها کرده است. 

در این بیانیه آمده است: «این اقدامات شاهد دیگری بر این هستند که اقدامات بی‌پروای ایران تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه به شمار می‌آیند. وقت آن است ملت‌های مسئول روی ایران برای تغییر رفتارهای خطربارش فشار بیاورند.
بامداد روز پنجشنبه (بیستم اردیبهشت)  رسانه‌ها از حمله خمپاره‌ای رژیم صهیونیستی به شهر «البعث» در شمال استان قنیطره سوریه خبر دادند که در پی این حمله، رژیم صهیونیستی با واکنش راکتی روبه‌رو شد.

رژیم صهیونیستی در ادامه، این واکنش را حمله از جانب ایران توصیف کرد و جنگنده‌های آن، به چندین نقطه در خاک سوریه حمله کردند. 

ارتش سوریه در همین روز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه این حملات سه نفر کشته و و دو نفر مجروح و یک سامانه راداری به همراه یک انبار مهمات منهدم شد و چند سایت راداری اسیب دید. ارتش سوریه اعلام کرد که بیش از نیمی از موشک‌های شلیک شده رژیم صهیونیستی را پدافند هوایی سوریه منهدم کرده است. 

پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که 28 جنگنده اسرائیلی در حملات پنجشنبه به نقاطی از سوریه که شامل اف-15 و اف-16 است، مشارکت داشته‌اند و مجموعا 60 موشک شلیک کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه نیز گفته است که پدافند هوایی سوریه، بیشتر از نصف موشک‌های شلیک شده را منهدم کرده است. این موشک‌ها به گفته وزارت دفاع روسیه، نقاطی که ایرانی‌ها در آن هستند و همچنین سامانه‌های پدافند هوایی و جنوب سوریه را هدف گرفته بود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *