جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بررسی فیفا برای میزبانی چهار قلمرو آمریکا

جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 610921
فیفا چهار قلمرو سرزمینی تحت‌نظارت آمریکا را مجاز به شرکت در انتخاب میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ میلادی کرده است.
به گزارش جهان نيوز،تسنیم، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نوشت: فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) امکان مشارکت چهار قلمرو سرزمینی آمریکا در انتخاب میزبان جام جهانی 2026 میلادی را فراهم می‌کند. مراکش و  آمریکا، کانادا و مکزیک (میزبانی مشترک) 2 درخواست‌دهنده اصلی میزبانی از این رقابت‌ها هستند که فیفا در کنگره سالانه خود در مسکو، پایتخت روسیه انتخاب نهایی را انجام خواهد داد. البته این کشورها در فرآینده رای‌گیری شرکت نمی‌کنند.

در این میان فدراسیون فوتبال مراکش مدتی قبل با ارسال نامه‌ای به فیفا مشارکت چهار قلمرو سرزمینی آمریکا شامل آمریکای ساموآ، گوام، پورتوریکو و جزایر ویرجین در فرآیند انتخاب میزبانی جام جهانی 2026 میلادی را در تضاد با منافع این نهاد بین‌المللی فوتبال دانست.

فیفا نیز در پاسخ به این نامه مراکشی‌ها نوشت: هر کشوری می‌تواند از رای‌دادن امتناع کند اما فیفا فدراسیون‌های عضو را به خاطر شرایط سیاسی آنها از شرکت در فرآیند رای‌گیری انتخاب میزبان جام جهانی محروم نخواهد کرد. هیچ‌یک از فدراسیون‌های یادشده نیز به فیفا اطلاعاتی درباره عدم تعهد خود به روند انتخاب میزبان جام جهانی 2026 میلادی مخابره نکردند. بنابراین این چهار قلمرو سرزمینی آمریکا می‌توانند در انتخاب میزبان این رقابت‌ها به صورت قانونی شرکت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *