پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱
درتماس با روحانی:

مرکل خواسته‌های ترامپ را تکرار کرد

پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۲
کد مطلب: 610898
صدراعظم آلمان در تماس با روحانی گفته که تا زمان پایبند ماندن ایران به تعهدات برجامی، اروپا هم متعهد خواهد ماند؛ وی همچنین خواستار به راه افتادن گفت‌وگوهای موشکی با ایران شده و حملات بامداد امروز به جولان اشغالی را محکوم کرده است.
مرکل خواسته‌های ترامپ را تکرار کرد
به گزارش جهان نيوز، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در تماس تلفنی با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور اسلامی ایران، بر پایبندی تروئیکای اروپایی به برجام تأکید کرد؛ تروئیکا متکشل از آلمان، فرانسه و انگلیس است.

آنطور که دفتر صدراعظم آلمان گزارش داده، مرکل در این تماس تلفنی به طرف ایرانی گوشزد کرده که تا زمان پایبند ماندن ایرانیان به تعهدات برجامی، تروئیکای اروپایی هم به این توافق پایبند خواهند ماند؛ وی همچنین بر پیشبرد یکی از خواسته‌های آمریکا یعنی محدود شدن برنامه موشکی ایران تأکید کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه با ادعای اینکه ایران به تعهدات برجامی خود پایبند نبوده و سعی در ساخت بمب اتمی داشته، از برجام خارج شد و تحریم‌های آمریکایی علیه ایران را مجدداً زنده کرد؛ فروش بوئینگ و ایرباس‌های برجامی به ایران هم لغو شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب پس از این اقدام آمریکا، فرمودند که تنها در صورت ارائه تضامین کافی از سوی اروپایی‌ها، ایران حاضر به ماندن در برجام بدون آمریکا خواهد بود.

ترامپ علاوه بر بهانه ساخت مخفیانه سلاح هسته‌ای در تهران، بارها گفته بود که موضوع برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران هم باید بر سر میز مذاکرات برجام حل می‌شد و چون این اتفاق رخ نداده، پس برجام توافق ناقصی است.

حالا مرکل هم چند روز بعد از خروج ترامپ از برجام، دوباره همین درخواست را در تماس با رئیس‌جمهور ایران مطرح کرده است. مرکل به حسن روحانی گفته آلمان خواهان گفت‌وگو با ایران بر سر این دو موضوع است.

صدراعظم آلمان، حملات تلافی‌جویانه دیشب ارتش سوریه به جولان اشغالی را هم به ایران منتسب کرده و آن را «محکوم» کرده است؛ مرکل از ایران خواسته که گام در مسیر افزایش تنش‌ها نگذارد.
بامداد امروز (پنجشنبه) جنگنده‌های رژیم صهیونیستی تجاوز هوایی گسترده‌ای به خاک سوریه کردند. وزارت دفاع روسیه شمار این جنگنده‌ها را 28 فروند اعلام کرد که حداقل 60 موشک شلیک کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی این حمله را پس از آن آغاز کرد که در پی شلیک خمپاره از جولان اشغالی به مواضع ارتش سوریه، با واکنش راکتی روبه‌رو شد. رژیم صهیونیستی مدعی شد که راکت‌ها از سوی نیروهای حامی ایران شلیک شده و در پاسخ به آن، پایگاه‌هایی را که مدعی حضور ایران در آن بودند هدف قرار دادند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امید
Iran, Islamic Republic of
اگر به اینا بله بگیم بزودی منوی غذای ما را هم تعیین میکنن