پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

اتهام‌زنی سفیر انگلیس به ایران

پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب: 610887
سفیر انگلیس در کویت ضمن اتهام‌زنی به ایران در رابطه با سوریه و یمن، اعلام کرد که لندن معتقد به ضرورت حفظ توافق هسته‌ای با تهران است، اما باید با امور دیگر تقویت شود.
اتهام‌زنی سفیر انگلیس به ایران
به گزارش جهان نيوز، «مایکل داون پورت» سفیر انگلیس در کویت با «یوسف خالد المرزوق» سردبیر روزنامه «الانباء» کویت به گفتگو نشست و به برخی سوالات درباره مسایل منطقه‌ای پاسخ داد.

وی درباره ایران گفت: منطقه نیاز به ثبات دارد و توافق با ایران همین هدف را بعلاوه ارائه تصویری واضح از مسایل هسته‌ای ایران به جامعه بین‌المللی دنبال می‌کرد به همین دلیل بریتانیا معتقد به ضرورت ادامه این توافق است.

داون‌پورت تصریح کرد: توافق مذکور همه مشکلات مربوط به ایران را حل نمی‌کند، اما مهم است که آن را حفظ کنیم و آن را با امور دیگر تقویت کنیم، با وجود آنکه، این کار راحت نیست، اما بدون توافق، امور، بهتر نخواهد بود.

سفیر انگلیس توضیح نداد که قصد او از تقویت توافق هسته‌ای ایران با امور دیگر چیست یا ماهیت «امور دیگر» چیست.

وی ادامه داد: موضع دولت ما واضح است، ایران باید از مداخلات در امور داخلی کشور‌های منطقه مانند سوریه و یمن که منتظر راه‌حل سیاسی هستند، دست بردارد.

داون‌پورت در رابطه با سوریه گفت: ما باید روشی برای بازگشت به راه‌حل سیاسی در سایه وضعیت ژئوسیاسی فعلی، مداخلات بین‌المللی در آنجا، حضور روسیه، ترکیه و تغییرات حاصل شده در روابط بین بازیگران بزرگ در سوریه پیدا کنیم.

سفیر انگلیس درباره عراق اعلام کرد: امور پس از انتخابات ۱۲ ماه جاری (می) مشخص خواهد شد.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهورآمریکا روز سه‌شنبه ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حالا فرضو بگذاریم بر دخالت ایران در امور کشورهای منطقه !!!
فاصله آمریکا و انگلیس تا منطقه ما حدود ده هزار کیلومتره ! اونوقت چشو ابروی اونا خوشگلتره ؟!!!!