پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

روشی جدید برای جبران کمبود معلم

پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 610663
رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش از تهیه طرحی خبر برای جبران کمبود معلم خبر داد که به موجب آن فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دولتی دوره طرح خود را در آموزش‌وپرورش طی خواهند کرد.
روشی جدید برای جبران کمبود معلم
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، اسفندیار چهاربند درباره وضعیت کمبود معلم برای مهر 97 اظهارکرد:‌ بخشی از نیاز به معلم از طریق طرح خرید خدمات آموزشی تامین می‌شود اما عدم تامین به موقع پرداخت‌ها چالش اصلی این روش است و در برخی مناطق نیز از نیروهای سرباز معلم استفاده می‌شود.
 
وی افزود: در حال تهیه طرحی هستیم که از طریق مجلس یا ارائه لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه خواهد شد. در این طرح از فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم تربیتی و رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش که در دانشگاه‌های دولتی تحصیل کرده‌اند به صورت نیروهای طرحی به مدت دو سال بهره خواهیم برد.

رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: این افراد در دانشگاه‌های دولتی به صورت رایگان تحصیل می‌کنند و باید تعهدی را که به ازای تحصیل رایگان دارند در قالب طرح ارائه دهند و تلاش می‌کنیم فارغ التحصیلانی که رشته‌های آنها مرتبط با آموزش و پرورش است را در قالب نیروهای طرحی به کار بگیریم.

چهاربند عنوان کرد: تلاش می‌کنیم این طرح سال 97 به نتیجه برسد چرا که یک روش خوب برای تامین معلم است و به نوسانات کوتاه مدت جمعیتی به خوبی پاسخ می دهد. از سوی دیگر این طرح رزومه خوبی را برای افرادی که در آن شرکت می‌کنند ایجاد خواهد کرد و اگر قرار باشد آموزش و پرورش جذب نیرو داشته باشد آنها در اولویت قرار می‌گیرند. اگر دولت, مجلس و وزارت علوم با این طرح موافقت کنند از سال آینده آن را روشی برای تامین کمبود نیرو می‌دانیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *